• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2016-01-13 10:35:38 följande:

Sådärja, varit hos bm och allt såg bra ut! Bebis ligger långt ner och det låter ju bra det. Jag har så ruggigt stabila värden den här graviditeten så det känns som att nåt bara hakat upp sig, haha, men det är ju bra. Blodtrycket konstant 120/80, bebis hjärtslag ständigt 140, bara sf-måttet som ökar -helt enligt kurvan. Fick en ny tid 25/1, bm poängterade att hon tror det är högst osannolikt att vi ses då, det är ju hoppingivande men jag måste nog försöka ställa in mig på att det blir besök då ändå... För säkerhets skull.

Va skönt att allt såg bra ut! :) nej den tiden tror inte ni behöver gå på! Skönt att du fick en så tidig tid. Jag fick på BF+12. Men nu ska dessa små ut så vi slipper gå på dom tiderna :)
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-13 11:16:57 följande:

Skönt att allt ser bra ut! du ska se att bebis snart kommer ut. Vad sa de på VC ang din mans hosta? 

Haha ja herregud vad sa de, vet inte var jag ska börja! Läkaren var en riktig slusk enligt maken (och han brukar inte reagera på sånt). Till slut gick han med på att maken skulle få ta prov för kikhosta och skulle skriva ut Cocchillana. När maken gick till lab på vc så hade de redan skickat dagens prover till sjukhuset och det han skulle göra skulle inte hålla till dagen därpå, så de rådde honom att åka till sjukhusets provtagning och ta där. När han kom dit så visar det sig att de inte har utrustning för det provet där utan det ska göras på vc... Så han fick åka tillbaka till lab på vc idag och ta provet. Och inte hade läkaren skrivit nåt recept så nån medicin har vi inte sett till...
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-13 11:23:27 följande:

Jag fick sån panik igår att jag tog coachtejp och tejpade magen för att överhuvudtaget kunna somna om... känner mig rätt löjlig över att det där lilla obehaget (jämfört vad jag tänker mig förlossningen kommer bli) fick mig att freaka ut helt. Idag känns det iaf aningens bättre. Tack för er omtanke och igenkännande, det har lugnande inverkan på mig.

Qatteriin och Ninin: fick ni bristningar efter att detta hände? 

Ja jag blev verkligen panikslagen när det där hände!! Det är ju inget man hade förväntat sig eller hört talas om!! Jag fick inga bristningar alls under förra graviditeten (tre små på undersidan av magen efter förlossningen bara) så det här sitter djupare. När jag läst om magmusklerna och linea alba som Ninin skrev om så stämmer det precis med hur jag upplevt magen under graviditeten och efteråt.
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2016-01-13 11:33:43 följande:
    Min kom nästan ut helt sista veckan och jag hsr också väldigt djup navel. Såg ut som ett litet kryss det sista och magen var öm, som om bebisen låg precis under skinnet på mig utan någonting emellan typ. Spände konstant och jag tänkte hur ska detta kännas i upp till fyra veckor till men så kom han ju på torsdagen så känslan hade ju sin förklaring.

Däremot hade jag inga sammandragningarna alls nästan då, de försvann nästan helt kring nyår typ. Bara känslan av att det var proppfullt i magen
    Jippi, då kanske jag föder inom en vecka! :D
  • qatteriin

Och min navel ploppade aldrig sist! Nu är det nära, haha, men jag hoppas jag slipper för jag är så vansinnigt känslig i naveln!

• qatteriin
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-13 11:41:27 följande:

Va skönt att allt såg bra ut! :) nej den tiden tror inte ni behöver gå på! Skönt att du fick en så tidig tid. Jag fick på BF+12. Men nu ska dessa små ut så vi slipper gå på dom tiderna :)

Ja det var skönt att det blev såpass snart iaf, men jag hoppas verkligen vi slipper de tiderna. Vi fixar ungarna i helgen va?!
  • qatteriin

Undrar hur det gick för Hame på bedömningen i morse förresten... om det är igångsättning nu eller hur det blev. Hoppas det går bra iaf!

• kindofnothing
    mirakelspektakel skrev 2016-01-13 11:25:13 följande:

Jag tror inte min navel kommer ploppa ut, har en väldigt djup inåt navel normalt, men om det gör det så är det fasen nu det kommer hända!! Vilken vecka är du i? 

Menade mer själva området med naveln... kändes som navelområdet ville ut genom musklerna. Själva naveln har gått utåt sen ganska tidigt. Går in i v 40 imorgon.
  • idaeglund

Fråga:

Hur såg er slempropp ut? Jag har alltid varit säker på att det ska vara små blodstrimmor i den, annars är det flytningar. Men jag har liksom gula geléliknande flytningar nu sen några dagar, kan det vara en mix av slempropp också? 

Svar på tråden BF Januari 2016 :)