• Anonym (TS)

sluta hata Islam!

Jag börjar bli trött på alla som jämt skriver skit om islam och muslimer. Trådar spammas med länkar till islamhatare och diskussioner om muslimer som vill ta över världen får mig att vilja kräkas!
    Kan inte alla köpa sig en koran och läsa den istället för att leta "fakta" på islamfientliga sidor?
    Varför är alla så rädda för muslimer?

• Svar på tråden sluta hata Islam!
  • Anonym (Muslimsk tjej)

Men ni som skriver som ni gör har heller aldrig läst koranen

• Anonym (W)
    Anonym (Muslimsk tjej) skrev 2015-05-08 16:00:41 följande:

Hur vet du det? Tror du att IS ledare har läst Koranen? Tror du att de imamer som dömmer kvinnor till stening har läst Koranen? Tror du ledare inom talibanrörelsen har läst Koranen? Buko haram? Saudiarabiens ledare?
  • Anonym (Nej, jag behöver inte läsa!)

Men vi kanske har läst annan litteratur som inte du har läst?

Som sagt så är det sådana här kommentarer:
    Anonym (jo) skrev 2015-05-07 11:03:12 följande:
    Kan tvingas för att lära sig leverera hel oh ren kärlek ....inte halv fabikat.
    Anonym (Muslimsk tjej) skrev 2015-05-08 14:07:33 följande:

Islam är världens finaste religion. Önskar också att alla kunde läsa koranen och lära sig mer om islam.

som gör mig så jäkla trött på islam/vissa muslimer.

Vi kommer inte tro som ni gör oavsett om vi läser en fånig bok eller ej. Jag tror inte ens på gud och det kommer inte ändras av att läsa en bok en gång, eller ens hundra. Det krävs liiite mer än så, typ att guden bevisar att hen finns själv.

Det räcker att se på världen för att inse att det finns inga fina religioner, det finns ingen gud, och OM det ändå skulle finnas så är hen en sadistisk jävel som sitter någonstans och gapskrattar åt allt elände som finns på jorden istället för att försöka stoppa det.

Det finns ju jättemånga som skriver i tråden att de läst koranen men ändå inte gillar islam, så varför skriver du så?
  • Anonym (Muslimsk tjej)
    Anonym (Nej, jag behöver inte läsa!) skrev 2015-05-08 16:47:55 följande:
    Det finns ju jättemånga som skriver i tråden att de läst koranen men ändå inte gillar islam, så varför skriver du så?
    För att förstå islam så ska du läsa källor från muslimer. Då får du den rätta bilden. Den jag såg här som påstår sig ha läst koranen har skrivit sånt som inte stämmer
  • Anonym (1 anledning)
    Anonym (Muslimsk tjej) skrev 2015-05-08 17:11:23 följande:
    För att förstå islam så ska du läsa källor från muslimer. Då får du den rätta bilden. Den jag såg här som påstår sig ha läst koranen har skrivit sånt som inte stämmer
    Så du säger alltså att man inte ska läsa koranen? Man ska gå till muslimer och be om källor? Eller vad sjutton menar du?
    Haha, precis som det hjälper! Enligt muslimer har man ju alltid tolkat fel om man inte gillar det man läser, hör och ser. Såhär:

Muslim: Läs koranen så förstår du hur fin islam är!

Anti-muslim: Men jag har redan läst koranen och jag tycker inte om det jag läste.

Muslim: Du har tolkat fel, du måste läsa källorna från muslimer också.

Anti-muslim: Jag har läst källorna och pratat med massor av muslimer, jag gillar ändå inte islam

Muslim: Men läs koranen så förstår du hur fin islam är.

Anti-muslim: Men jag har ju redan läst!

Muslim: Ja men du läste den fel, du måste läsa källorna också

Anti-muslim: Men jag har ju gjort det!

Muslim: Läs koranen, hade du läst ordentligt så hade du inte skrivit såhär!

suck...

Jag har läst ordagranna citeringar från koranen som MUSLIMER har citerat, och jag gillade inte alls det jag läste.

Du menar att muslimer sitter här och ljuger om vad som står i koranen? För om jag inte gillade det så "stämmer det inte"?

• ica
    Anonym (Nej, jag behöver inte läsa!) skrev 2015-05-08 17:22:13 följande:
    Haha, precis som det hjälper! Enligt muslimer har man ju alltid tolkat fel om man inte gillar det man läser, hör och ser. Såhär:

Muslim: Läs koranen så förstår du hur fin islam är!

Anti-muslim: Men jag har redan läst koranen och jag tycker inte om det jag läste.

Muslim: Du har tolkat fel, du måste läsa källorna från muslimer också.

Anti-muslim: Jag har läst källorna och pratat med massor av muslimer, jag gillar ändå inte islam

Muslim: Men läs koranen så förstår du hur fin islam är.

Anti-muslim: Men jag har ju redan läst!

Muslim: Ja men du läste den fel, du måste läsa källorna också

Anti-muslim: Men jag har ju gjort det!

Muslim: Läs koranen, hade du läst ordentligt så hade du inte skrivit såhär!

suck...
    Du fick sista ordet i denna diskussion! Trevlig Helg!
    ica skrev 2015-05-08 17:25:52 följande:
    Du fick sista ordet i denna diskussion! Trevlig Helg!
    ?
Svar på tråden sluta hata Islam!