• Linda1976

Vi som dricker.... CK-tråden part III

Så var vi inne på ännu en upplaga av allas vår favvotråd

Här pratar vi mat, brist på mat , CK, motion och en massa annat, eftersom det finns mer i livet än att tänka på vikten. För info om CK:

www.viktklubben.nu
    www.cambridgekuren.se

VÄLKOMNA! Gamla som nya "drinkers"

/Linda

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-27 13:02:26:
    Vad kostar det? - Ca 440:-/v

Vad är bättre med CK än t ex Nutrilett? - Det är 100 ggr godare!

Hur mycket går man ner första veckan? - Beroende på utgångsläge! Mellan 3 och 7 kg, ju mer du ska gå ner, desto mer tappar du i början.

Vilka är godast? - Väldigt individuellt, men de flesta är överens om att kakaon, mintkakaon och banan är god och den numera försvunna gräddkolan minst god. Vissa av oss dricker enbart kakao.

Var köper man det? Antingen via konsulent (du hittar nr på länken till ck) eller via nätet (vi gillar viktklubben.nu, men det finns även andra siter)

Får man äta nåt under ren kur? - Nej, INGET! Inte morot, inte gurka -inget! Vissa konsulenter rekommenderar dock 100 gr protein/dag ifall viktnedgången avstannar, men inget att ta till i första hand.

Får man dricka annat än vatten? - Ja: te, kaffe, lightläsk (inte Fanta free- innehåller juice), Fun light och mineralvatten. Akta er för lös-teer, innehåller ofta frukt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 19:59:49:
    BÄST ATT LÄGGA TILL DETTA OCKSÅ!
    Vad är ketos?
    Ketoner bildas när kroppen förbränner fett.
    Studier har visat att kroppen tar hjälp av ketonerna i förbränningen. Detta sparar muskelcellerna vid en viktminskning. Ketonerna ger dig dessutom ökad känsla av pigghet och dämpar hungerkänslorna. Detta upplever du efter ca 3 dygn. Ketosfas uppnås vid intag av max 450-500 kcal och max 50 g kolhydrater.

• Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III
  • Jossebell

jag har varit med vid ca 4 tillfällen hos VV, men det har kommit saker i vägen som gjort att jag slutat. Separationer, dödsfall och såna där saker som gjort att läkare rekommenderat att jag inte skulle fortsätta med viktminskning. Och jag fick ju inse själv att det går inte att räkna p när man bara gråter hela dagarna och har hjärnan på andra ställen. (grät dock inte när jag separerade då var det party all day long istället )

• Jossebell

skulle tillägga att jag tycker det var stångt att gå dit till VV även om du inte låg inom ramen viktmässigt. Jag skulle nog fega ur.
    Men förutsatt att jag inte blir gravid så tänker jag kämpa till sista hektot denna gång. Och det viktigaste av allt, inte ge upp när det står still som nu.
    Bara det att jag funnit sån glädje i träning ger ju massor.

Jag har faktiskt fått jobba väldigt mycket med mig själv. Tex att kunna säga nej, att unna mig egen tid, att strunta i måsten om jag vill göra nått annat. Men den största orsaken till att allt detta varit möjligt är min nya man!! Vi firar 5 år till sommaren och han stöttar mig i alla upptåg och projekt

• Emma3

Har kommit igång ganska bra med träningen nu vilket känns skönt. Förra veckan cyklade jag på mortionscykeln 5 dagar, cyklar då 30 min. Ska försöka göra det varje dag denna vecka. Idag ska jag oxå gå en långpromenad hade jag tänkt då vädret ser rättså skönt ut.

Är nu inne på min 12:e dag har fortfarande inte vägt mig tänkte göra det imorgon.
    Men jag tog mått runt midjan ja där jag är som tjockast och jag hade minskat 3,5 cm så det var kul

Hoppas alla har en bra dag!

• Zzarah

Josse: När det händer jobbiga saker i livet så är inte vikten det viktigaste längre, då är det annat som gäller. Vad skönt att du nu har en stöttande man! Själv var jag gift i 16 år. Var bara 17 när vi flyttade ihop och gifte oss när jag var 20. När han ville skiljas så var livet nattsvart men nu 4 år senare så leker livet igen! Har precis som du arbetat med mig själv efter det och mår bättre än någonsin förr. Har träffat en ny kille för drygt 1 år sen. Men vi bor inte ihop, jag lever ensam med mina barn, katter och hunden.

Emma: Tjusigt jobbat med cyklingen! Det måste ge resultat både på vikten och flåset.

• Peand

Imorgon är en annan dag........SUCK!!!!
  • Peand

Ingen bra dag.
    Deppig, funderar på vad hon ska göra med livet, tunga saker, föll djup ner i hålet och där var det svart!! Tyvärr tog jag inte med mig påsarna ner utan hittade annat att knapra på i botten av hålet. Arbetar mig uppåt och beräknar se ljuset snart. Hoppas att påsarna väntar där på mig.

• Fru Höstlöv

Jag var så himla less på kuren igår, men idag känns det tusen gånger bättre tack vara min sambo. Han är alltid mitt stöd i livet och peppar mig angående CK när jag känner mig ledsen. Vad ska jag säga, han är en optimist ut i fingerspetsarna.

Idag när han skulle ta sin nya laptop med tillbehör till jobbet så bad han mig först känna hur tung väskan var. Två laptops med dockningsstation och andra tillbehör väger en hel del och det kändes som att jag nästan skulle ramla ihop av tyngden.
    Jag tyckte rejält synd om min sambo som skulle släpa den där tunga väska i en kvart till jobbet.

Väskan vägde nästan 12kg.
    Det är ett kilo mindre än vad jag har gått ner och det gav mig en rejäl tankeställare. Denna väska är vad jag har dragit på, denna väska som jag tyckte synd om pojkvännen och släpa på till jobbet har jag gått och släpat på i över ett år. MER, än den väskan till och med.
    Detta konkreta exempel gjorde mig på väldigt bra humör och extra peppad att fortsätta kuren. Kan rekommenderas att ni testar egentligen hur tunga era försvunna kilon verkligen är, istället för att stirra sig blind på vågen som bara är en siffra.
    Visst är det skönt att dom är borta?

• Jossebell

min man sa något som han nog inte förstår att det var en peppning. Han hävdar att jag smyger i trappen nu för tiden, men jag går som vanligt men trappen knakar inte när man tappat 15 kg helt enkelt

fråga, ni som brukar dela på påsen och ta en halv typ före och efter träning. Hur gör ni? Tar på en höft med pulver eller mäter. Vet ni hur mycket en halv påse är med andra ord?

• snusfia

peand
    både påsarna och vi är här :)
    kämpa på
    tyvärr får alla lite bakslag så där

Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III