• Linda1976

Vi som dricker.... CK-tråden part III

Så var vi inne på ännu en upplaga av allas vår favvotråd

Här pratar vi mat, brist på mat , CK, motion och en massa annat, eftersom det finns mer i livet än att tänka på vikten. För info om CK:

www.viktklubben.nu
    www.cambridgekuren.se

VÄLKOMNA! Gamla som nya "drinkers"

/Linda

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-27 13:02:26:
    Vad kostar det? - Ca 440:-/v

Vad är bättre med CK än t ex Nutrilett? - Det är 100 ggr godare!

Hur mycket går man ner första veckan? - Beroende på utgångsläge! Mellan 3 och 7 kg, ju mer du ska gå ner, desto mer tappar du i början.

Vilka är godast? - Väldigt individuellt, men de flesta är överens om att kakaon, mintkakaon och banan är god och den numera försvunna gräddkolan minst god. Vissa av oss dricker enbart kakao.

Var köper man det? Antingen via konsulent (du hittar nr på länken till ck) eller via nätet (vi gillar viktklubben.nu, men det finns även andra siter)

Får man äta nåt under ren kur? - Nej, INGET! Inte morot, inte gurka -inget! Vissa konsulenter rekommenderar dock 100 gr protein/dag ifall viktnedgången avstannar, men inget att ta till i första hand.

Får man dricka annat än vatten? - Ja: te, kaffe, lightläsk (inte Fanta free- innehåller juice), Fun light och mineralvatten. Akta er för lös-teer, innehåller ofta frukt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 19:59:49:
    BÄST ATT LÄGGA TILL DETTA OCKSÅ!
    Vad är ketos?
    Ketoner bildas när kroppen förbränner fett.
    Studier har visat att kroppen tar hjälp av ketonerna i förbränningen. Detta sparar muskelcellerna vid en viktminskning. Ketonerna ger dig dessutom ökad känsla av pigghet och dämpar hungerkänslorna. Detta upplever du efter ca 3 dygn. Ketosfas uppnås vid intag av max 450-500 kcal och max 50 g kolhydrater.

• Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III
  • Zzarah

Vilken underbar dag det är! Solen sken så mysigt på mig och hunden på vår långpromenad.

Josse och Peand: Vilket engagemang ni har! Flera träningspass på samma dag. Imponerad. Har ännu inte kommit igång med min träning, men inspirerad av er så ska jag försöka mig på ett bodytoning-pass nu i eftermiddag.

Och Peand, klart att du fixar detta. Jag har minsann läst här i den tidigare tråden om hur himla duktig du är! Du har redan visat att du kan, det är bara att fortsätta så. Men visst tar det emot när man fryser och är hungrig.

Rödljus: Stort Grattis till Island! Har alltid haft en dröm om att åka dit, men det har inte blivit av. Du är klok du som tar chansen när du får den! Skulle du missa ett sånt tillfälle så skulle du nog ångra dig många gånger om senare i livet.

Mella: Härlig berättelse om dagmammans dotter! Och visst är det orättvist att killar går ner i vikt så mycket snabbare. Men vi kämpar på. Har inte vägt mig ännu, ska väga mig på onsdag när det gått en vecka, hoppas ha gått ner 1,5 kilo. Men vi får väl se vad det blir för resultat.

• Zzarah

Josse: Blir nyfiken på din tidning. Vilken kul idé med släktforskningstidning. Är det du som kommit på det? Vad skriver du om? Hur många läsare har du i släkten? Hur finansierar ni det?

• Jossebell

Zzarah, jag är redaktör i Dis-mitt. Dis står för datoranvändning i släktforskningen. Dis-mitt som är en lokal förening för XYZ-län har idag nästan 1000 medlemmar och i Dis sverige är det sammanlagt över 24000 medlemmar. Vi har tidigare tryckt vår medlemstidning och skickat till våra medlemmar men sedan 3 år tillbaka så lägger jag den som pdf-fil på vår hemsida dis-mitt.se
    Jag gör 4 nr per år och tanken är att man i första hand ska skriva om tekniska saker runt släktforskning, men på senare tid har det blivit mer och mer om allt möjligt inom intresse för släktforskare. tyvärr gör ju mitt egagemang i föreningen där jag även är styrelseledamot att mitt eget forskande hamnar lite på sidan om.
    Men min senaste kick var när jag i höstas hade i smyg släktforskat åt mammas "gubbe". Han kände inte till så mycket om sin släkt så när han insåg vad det var för tavla han fått så grät han. Han är 76 år och pratar fortfarande om den där tavlan som han fick i julklapp. Det kändes bra att kunna glädja någon så mycket med ett arbeta som kanske tog 10 timmar "bara".

Nu har mina fastrar precis fyllt 50 år (tvillingar) så till sommaren när jag träffar dem tänkte jag överlämna detta även till dem. De bor 5 timmar från mig, en söder ut och en norrut och jag litar inte på att posten kan leverera tavlor på 50x70 utan att det blir nått knas. Att skicka det i rulle känns så fjuttigt och det är lätt att det bara blir liggande för dem om det inte är inramat.

• Peand

Jossebell - Låter som om man skulle vilja vara släkt med dig En sånn tavla hade inte varit fel. Det har släkt forskats på min mammas sida ganska långt ner,tror vi hamnade på 16-1700 talet. Allt finns i ett kompendium som är väldigt roligt att läsa. Men på pappas sida är det värer och på makens sida är det totalt tomt, tyvärr. Han vet inte ens vem hans morfar är

Zzarah - Tack :-P
    Vet också någonstans längs inne att jag kan men ibland måste man få gnälla lite, eller hur Mella
    Idag är det ju bättre, bara lite knäsvag. Men snart är det "lunch"....

• Mella72

Så..mina vänner..
    Nu har jag dammsugit, svabbat golv (hur mycket välling kan en ettåring spilla när han går runt med sin flaska??!!), tagit en låång varm dusch och efter det så har vi varit ute och gått. Eftersom Samuel ska gå själv så blir det ju knappast en motionsrunda men jag ser det som att jag rör lite på mig iallafall..eller..i och för sig... idag har han vänt om och sprungit åt fel ett antal ggr så lite motion har jag kanske fått ändå
    Angående vikten så hoppas jag att jag går ner mer nästa vecka men går jag ner bara 1,4 kg så får jag väl leva med det.

Peand- Jo, det känns rätt bra att få gnälla av sig till er för ni säger inte "Jamen, sluta med det då..du _måste_ ju inte CK:a. Men det måste jag ju..och ni vet ju att man måste det och hur det känns upp och ner..

Josse- Klart vi kämpar vidare!

Zzarah- Ja, det är orättvist. Först går vi upp i vikt för att föder deras barn och sen är det DE som går ner fortast? Det är inte rättvist..tur att man tycker om dem ändå.. (Nu är det ju inte bara gravkilon jag har iof men iaf )

Jaa...tänk så mkt en varm samt lite frisk luft och solsken kan göra för humöret!

• Jossebell

efter hockeyn är jag lika svettig nu som efter städningen, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. OOOOOTROOOOLIGT!

Han med en svampsoppa i pausen som middag

• Zzarah

Hela kroppen skakar, mår illa och är yr, puh! Men stolt över mig själv. För nu har jag tränat! Yippie!!!

Körde en timme bodytoning, och jösses om det var jobbigt, fy så otränad jag är. Tack Peand och Josse för att ni inspirerade mig att komma iväg på träning - dock dröjer det nog läääänge innan jag klarar av att köra dubbel eller trippelpass så som ni gör. Det är verkligen en morot för mig att läsa här hur ni andra kämpar på.

Hmm... trots att jag sade till ledaren att det var mitt första pass så "tvingade" hon på mig en stång som var mellantung, när jag ville ta den lättaste.
    - Jo, men den klarar du, sade hon.
    Hur kul på en skala var det att mitt i träningen behöva släpa sig in i redskapslokalen och hämta den allra lättaste lilla stången medan dom andra körde för fullt. Men är ändå så nöjd med mig själv. Trots att jag var tjockast i hela lokalen. Det var jag och 12 vältränade snygga tjejer. Men snart är vi där också, eller hur!

Josse: så kul med släktforskning, min Farmor har släktforskat på sin sida och jag fick en tavla med stamträdet på för några år sedan och blev jätteglad. Har funderat på att försöka göra en liknande tavla till min Mormor och Morfar eftersom ingen har forskat på deras sida. Ska gå in på din sida och kolla senare.

Visst är det skönt att kunna få gnälla av sig här. Precis som Mella säger så tycker andra att då är det väl bara att börja äta igen om det är så himla jobbigt. Men det vill jag inte! Jag är jättemotiverad att köra CK i åtminstone 3 veckor med ren kur, så det så. Så tack för att ni finns tjejer!

Mella: Tyvärr kan jag inte alls skylla på gravkilon längre. Jag har 3 barn men lyckades gå ner i vikt med viktväktarna efter graviditerna. Nu är dom tonåringar och jag har lyckats att på alldeles egen hand gå upp 20 kilo.

• Jossebell

du valde ju inte precis det enklaste passet. Jag är stolt över dig!! själv ska jag på 30 min fara på min träning. Jag brukar vara den störta på träningen med mina 174 cm och 84 kg. Det finns några korta knubbiga men jag sticker ut och ser hemsk ut när man kollar i den spegelprydda hallen. MEN, jag kör ändå. Efter över 1 år så kan jag de flesta stegkombinationer hon hittar på så jag kör stenhårt hela vägen. Men jag törs inte stå längst fram ännu men har avancerat från längstbak till mittenpartiet i salen. Det funkar!
    Sedan blir det ju "bara" 30 min pilates för att ge lite extra åt magen bland annat. Så mitt dubbelpass är ganska blygsamt ändå.

• Zzarah

Tack Josse!
    Känner igen det med att stå längst bak. Jag stod längst bak i ett hörn och tyckte inte om det jag såg i de stora speglarna. Måste kännas skönt när man kan alla stegen, det är lite tufft att hänga med i svängarna, förutom att orken inte finns just nu heller. Men viljan är stark.

• Emma3

Grattis till jobbet rödljus!

Usch idag är det ingen bra dag, min 11:e känner mig så hungrig och sugen på att tugga på något. Det bara vattnas i munnen på mig att tänka på en god sallad

Aja nu ska jag gå iväg och trampa på min motionscykel..

Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III