• Linda1976

Vi som dricker.... CK-tråden part III

Så var vi inne på ännu en upplaga av allas vår favvotråd

Här pratar vi mat, brist på mat , CK, motion och en massa annat, eftersom det finns mer i livet än att tänka på vikten. För info om CK:

www.viktklubben.nu
    www.cambridgekuren.se

VÄLKOMNA! Gamla som nya "drinkers"

/Linda

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-27 13:02:26:
    Vad kostar det? - Ca 440:-/v

Vad är bättre med CK än t ex Nutrilett? - Det är 100 ggr godare!

Hur mycket går man ner första veckan? - Beroende på utgångsläge! Mellan 3 och 7 kg, ju mer du ska gå ner, desto mer tappar du i början.

Vilka är godast? - Väldigt individuellt, men de flesta är överens om att kakaon, mintkakaon och banan är god och den numera försvunna gräddkolan minst god. Vissa av oss dricker enbart kakao.

Var köper man det? Antingen via konsulent (du hittar nr på länken till ck) eller via nätet (vi gillar viktklubben.nu, men det finns även andra siter)

Får man äta nåt under ren kur? - Nej, INGET! Inte morot, inte gurka -inget! Vissa konsulenter rekommenderar dock 100 gr protein/dag ifall viktnedgången avstannar, men inget att ta till i första hand.

Får man dricka annat än vatten? - Ja: te, kaffe, lightläsk (inte Fanta free- innehåller juice), Fun light och mineralvatten. Akta er för lös-teer, innehåller ofta frukt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 19:59:49:
    BÄST ATT LÄGGA TILL DETTA OCKSÅ!
    Vad är ketos?
    Ketoner bildas när kroppen förbränner fett.
    Studier har visat att kroppen tar hjälp av ketonerna i förbränningen. Detta sparar muskelcellerna vid en viktminskning. Ketonerna ger dig dessutom ökad känsla av pigghet och dämpar hungerkänslorna. Detta upplever du efter ca 3 dygn. Ketosfas uppnås vid intag av max 450-500 kcal och max 50 g kolhydrater.

• Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III
  • snusfia

höstlövet
    förstår precis vad du menar. tycker oxå det är jobbigt när man går bort och blir bjuden på mat men det fixade ju din svärmor bra
    ibland är dom bra att ha iaf Flört

zzara
    andra dan idag, hur känns det?

• Mella72

Snusfia- 3,6 kilo! Inte dåligt jobbat..för att inte tala om de 24 du gått ner sammalnlagt! Hur länge har du hållit på?

• snusfia

jag började 18 nov, gjorde tre veckor uppehöll över jul, CK igen, uppehöll en vecka i början av feb pga min födelsedag och sen på´t igen.
    och jag har inte direkt ätit nyttigt dom veckorna Förvånad njutit av allt möjligt Skrattande
    så det har gått hyfsat fort ändå tycker jag allt

• Linda1976

IdaSaida: Jag såg att det finns en som har nicket Saidaida, det är väl inte du som bytt??

Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt.
  • Peand

Snusfia - Snälla byt bild!!! Det går kalla kårar på ryggen bara jag ser dem, och snart är det säsong igen....Huuuuuu!!! Hatar sommaren pga dem!!! Trivs bäst inne

Annars så går det bra, eller bra och bra....
    Jag är yr, vimmelkantig, spyfärdig, har ont i huvudet, känner dofter överallt, svårt att konsentrera mig, fingrarna gör inte som jag vill och hjärnan säger att jag inte är klok!
    Små röster i huvudet viskar att jag visst inte behöver gå på ren kur utan jag kan nog kanske fixa komb iallfall, att det gör inget om jag tar något i munnen nu....
    Som vanliget när man börjar på ren kur med andra ord

Men min hjärna påminner mig också om de hemska siffrorna jag såg i morse och det sporrar mig till att genomlida dagen. Vet att det blir bättre.
    Sen har jag inte fått i mig mer än två liter vatten så här långt, har varit borta på eftermiddagen så jag är ju lite extra matt pga det också.

Men jag har lovat mig själv att stå ut i 2-3 veckor och sedan får jag väl disskutera med mig själv och familjen hur jag ska gå vidare.

Undrar hur träningen i morgon kommer gå????

• Zzarah

Fjärde dan, och allt väl men rastlös, försöker hålla mig sysselsatt för att inte lockas av mat - är hungrig idag.

Storstädar för fullt just nu, har varit ute med hunden många gånger idag. När börjar det kännas normalt så att man kommer in i sina normala banor igen - ja, förutom de gamla matvanorna då...

Snusfia: Vilken prestation du har gjort! Är imponerad av dig!

• Mella72

Peand- Go girl go! Imorgon känns det bättre och i övermorgon ännu bättre och dagen efter det- ja, då är det toppen!
    Och om tre veckor så är allt ännu bättre!!

Vad gäller träningen..drick myyycket innan, under tiden och efter och ta det lugnt.

• Mella72

Zzarah- du är välkommen hit om du vill. Behöver få storstädat här

Är du hungrig så drick...jag vet att det inte är samma sak men det mättar lite iaf..

• sladdmiraklet

ni som använder detta medel. hur smakar det.

det verkar finnas olika sorter.........

• Peand

Mella -Tack!!! Jag vet ju att det är lite kamp med motivationen första dagarna och att det brukar gå bra sedan. Men jag fattar inte att det ska behöva vara så här!!!!
    Och frysa har jag börjat gjort också, redan......Förbränning, förbränning.....

Det värsta är att det är dubbelpass i morgon - japp jag är inte klok!!! Först aerobics och sedan pump. Men jag komemr ta det kungt och dricka mycket vatten precis som du sa. Dessutom kommer jag ju springa på toa en gång i kvarten så jag hinner kanske inte med så mycket egentligen

Sladdmiraklet - Smaken är som baken, vilket vi alla här inne är eniga om. Det den ena älskar hatar den andra Man får testa sig fram.
    Men ganska så eniga är vi att Cambridge smakar betydligt bättre än de andra pulvrerna som finns på marknaden, annars skulle vi ju inte göra detta.
    Gå in på länkarna som TS hänvisar till så står det mesta man behöver veta, annars finns ju de riktiga experterna här inne

Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III