• Linda1976

Vi som dricker.... CK-tråden part III

Så var vi inne på ännu en upplaga av allas vår favvotråd

Här pratar vi mat, brist på mat , CK, motion och en massa annat, eftersom det finns mer i livet än att tänka på vikten. För info om CK:

www.viktklubben.nu
    www.cambridgekuren.se

VÄLKOMNA! Gamla som nya "drinkers"

/Linda

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-27 13:02:26:
    Vad kostar det? - Ca 440:-/v

Vad är bättre med CK än t ex Nutrilett? - Det är 100 ggr godare!

Hur mycket går man ner första veckan? - Beroende på utgångsläge! Mellan 3 och 7 kg, ju mer du ska gå ner, desto mer tappar du i början.

Vilka är godast? - Väldigt individuellt, men de flesta är överens om att kakaon, mintkakaon och banan är god och den numera försvunna gräddkolan minst god. Vissa av oss dricker enbart kakao.

Var köper man det? Antingen via konsulent (du hittar nr på länken till ck) eller via nätet (vi gillar viktklubben.nu, men det finns även andra siter)

Får man äta nåt under ren kur? - Nej, INGET! Inte morot, inte gurka -inget! Vissa konsulenter rekommenderar dock 100 gr protein/dag ifall viktnedgången avstannar, men inget att ta till i första hand.

Får man dricka annat än vatten? - Ja: te, kaffe, lightläsk (inte Fanta free- innehåller juice), Fun light och mineralvatten. Akta er för lös-teer, innehåller ofta frukt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 19:59:49:
    BÄST ATT LÄGGA TILL DETTA OCKSÅ!
    Vad är ketos?
    Ketoner bildas när kroppen förbränner fett.
    Studier har visat att kroppen tar hjälp av ketonerna i förbränningen. Detta sparar muskelcellerna vid en viktminskning. Ketonerna ger dig dessutom ökad känsla av pigghet och dämpar hungerkänslorna. Detta upplever du efter ca 3 dygn. Ketosfas uppnås vid intag av max 450-500 kcal och max 50 g kolhydrater.

• Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III
  • Mella72

~~-~~~-~~~-~~~-~~~-~~~-~~
    VI SOM DRICKER CAMBRIDGE

***Clemenza:Start 2/1. **160 cm -- 78 kg/73 BMI 30,5 /28,5 (Resultat -5 kg, BMI - 2)

Höstlövet; Start 6/1. (Resultat -10,4 kg)

***Jossebell: start 23/1**174cm--94kg/85 BMI 31/28 (Resultat -9)

**Mella72: Start 6/2. (Resultat -9,1kg, BMI -3,9)

Nilla2005: start 01.01.06** 162 cm, 84,00kg resultat: -9,3 kg, BMI: 32,00

Peand: Start 25/2 ( Resultat ? Kg)

**Rödljus: 18/1-5/2 + 21/2- ** 175 cm -- Start: 81,2 kg BMI 26,5 Mål: 65 kg BMI 21,2

*****Snusfia: Start 7/1 ** 173 cm -- 121 / 111.5 BMI 40.3 / (Resultat -9.5 kg BMI - )

ZaraÖ: Start 24/2 ** 63 kg ** BMI 25,9 ** resultat:

(Jag ändrade om listan så att det blev i bokstavsordning igen, hoppas att det var okej..)

• Mella72

Varning!
    Vill du inte höra en massa klag och gnäll så bör du sluta läsa här..

Jag kanske är löjlig nu men..jag vägde mig i morse..och jag hade gått ner 1,4 kg den här veckan. Jag tycker det är lite. Jag kollade cm också men det hade inte hänt nät där knappt alls. Ska visserligen be min sambo mäta mig igen när han kommer hem imorgon eftersom det brukar vara han som mäter, men ändå. Ska jag bara gå ner 1,4 kg i veckan så kommer jag inte kunna gå ner 10 kg i månaden som jag hoppats på. Dessutom kan man lika gärna gå på VV som Ck då om resultat blir ug. detsamma. Nu tycker ju jag att det är lättare med ck och kommer fortsätta men iaf. En anledning till att vi valde Ck var ju att man kan gå ner så mkt så himla fort.
    Det blir ju inte bättre av det faktum att min sambo fuskvägde sig innan han åkte på jobb och vågen visade på minus 8 kg på 1½vecka! (Självklart är jag jätteglad för hans skull men nu är jag inne i en klagostund så låt mig gnälla )
    Ska jag räkna med nu att det är 1,4 kg/vecka som min viktminskning kommer ligga på eller kan det fortfarande gå upp och ner?

Hmm..jag önskar att jag kunde säga att det nu känns bättre när jag fått gnälla av mig lite..men det gör det inte

• Peand

Mella - Tur att vi har någon här inne som är lite ordningsam

Rödljus - GRATTIS VÄNNEN Lite avundsjuk blir man ju...Även om det säkert var 15 år sedan jag att på en sånn där stor fyrbent sak. Men att rida på Island är ju en liten dröm man har. Njut nu och du ska se att du kommer skumpa bort massor av hekton och behöver inte tänka på en enda CK påse sedan
    Vi kan ju hoppas att vi INTE är kvar här inne sedan när du kommer hem, men vi kan ju ha en återträff för att kolla av läget. Vad knäckt jag kommer bli om det bara är jag som tjatar kvar här inne då

Dag 2 har börjat. Har tänkt skjuta lite på "måltiderna" så att jag tar lunchen precis innan vi åker och tränar (kl16) och tar middagen när jag kommer hem. Tror och hoppas på att ajg fixar det då. Så stort och bökigt allt blir nu då!!!

• Mella72

Nej, nu ska jag nog ta och hoppa in i duschen och sen ta med mig mina pojkar ut och gå en promenad. Solen skiner så fint idag
    Ses senare!

• Mella72

Peand- Att du skjuter på sopprona så där tror jag blir bra med tanke på träningen. Hoppas att det går bra idag !

• Peand

Mella - Gnäll på du Vi finns ju här delvis för att man ska ha någonstans att få gnälla av sig.
    Nu är ju -1,4 riktigt bra i allafall men jag förstår att man förväntar sig mer. Men det går upp och ner, vecka för vecka. Visst kan man kanske fixa det med VV´s hjälp också men det är inte alls lika säkert, oftast brukar ju en bra vecka där ligga runt 1 kg. OCH CK är fan så mycket enklare Ursäkta svordomen!!!
    När jag körde i höstas så snittade jag på ca 2 kg i veckan, viket innebar att jag ahde flera veckor då det var betydligt mindre, och mer....
    Håll i och se vad som händer.....

Glömde, JAG VÄGDE MIG INTE I DAG!!! Hurra för mig!!

• rödljus

Godmorgon!

Tack så jättemycket Mella och Peand! Ert stöd/peppande behövs verkligen för det är mycket negativt man får höra också nu när man hunnit berätta för en del. Att de aldrig bara kan vara glad för min skull Ledsen Så trist att höra kommentarer som "jaa... det var väl roligt, MEN: klarar du verkligen det och du kan väl inte rida och hur ska du klara dig borta så länge du klarade ju inte ens att plugga på annan ort..." m.m. m.m. Suck. Så äll peppning är mer än välkommen! (en sån rolig historia Mella, får ju se upp så det inte händer mig Flört)

Får väl snällt ta bort mig från listan också Ledsen Nån dag kommer jag nog tillbaka... Glöm inte att uppdatera mig om de nya trådarna förresten! Nån kanske kan kika in i min gästbok och informera mig för framtiden... Om nån kommer ihåg vill säga, annars brukar ni ju vara rätt synliga också (flitiga också... blir nog omöjlit att läsa ikapp ett halvårs skriverier, får la sätta ihop det till vår lilla egna CK-såpa-roman Flört

VI SOM DRICKER CAMBRIDGE

***Clemenza:Start 2/1. **160 cm -- 78 kg/73 BMI 30,5 /28,5 (Resultat -5 kg, BMI - 2)

Höstlövet; Start 6/1. (Resultat -10,4 kg)

***Jossebell: start 23/1**174cm--94kg/85 BMI 31/28 (Resultat -9)

**Mella72: Start 6/2. (Resultat -9,1kg, BMI -3,9)

Nilla2005: start 01.01.06** 162 cm, 84,00kg resultat: -9,3 kg, BMI: 32,00

Peand: Start 25/2 ( Resultat ? Kg)

*****Snusfia: Start 7/1 ** 173 cm -- 121 / 111.5 BMI 40.3 / (Resultat -9.5 kg BMI - )

ZaraÖ: Start 24/2 ** 63 kg ** BMI 25,9 ** resultat:

Lycka till idag på träningen Peand, det klarar du ska du se!

Ha det bra i solen allihop, nu ska här packas och fejas!

Snälla flickor kommer till himlen. Andra flickor kommer hur långt som helst.
  • Peand

Rödljus - Klart att du klarar det. Vill man bara så går allt Tror på dig!!!!

• Jossebell

Rödljus, va roligt för dig. Man blir så varm i hjärtat när någon vinner en sån jackpott. Glöm inte att ladda med något alternativ till internet. Typ böcker så att inte ätandet blir det som får fylla ut. Inte något illa ment utan bara en puff i rätt riktning Första tiden lär du väll somna av ren utmattning ändå Jag tror du kommer att klara det galant!

Mella, jag har de första 4 v gått ner 9kg vilket ju är över 2 kg per vecka. Denna vecka om trenden håller kommer jag att ha gått ner ca 2 hg!! Så låt oss härda ut ett tag till och se om vi inte kan göra ett jättekliv nästa vecka

Nu har jag städat och torkatgolvet och känner mig rejält svettig. Sedan blir det Ishockey och iväg till träning. Vill inte jobba imorgon, skulle vilja vara hemma och poapå.. Det ligger rolig syning och bara väntar men idag kommer jag inte att hinna. Har en tidning som ska bli klar.

Förstår inte vad som är fel idag, så fort jag reser mig upp så får jag sådan yrsel att jag måste vänta en stund innan jag kan gå igen. Men jag har inte druckigt mindre än vanligt. 3-4 liter vatten håller jag utan problem.

Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III