• Linda1976

Vi som dricker.... CK-tråden part III

Så var vi inne på ännu en upplaga av allas vår favvotråd

Här pratar vi mat, brist på mat , CK, motion och en massa annat, eftersom det finns mer i livet än att tänka på vikten. För info om CK:

www.viktklubben.nu
    www.cambridgekuren.se

VÄLKOMNA! Gamla som nya "drinkers"

/Linda

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-27 13:02:26:
    Vad kostar det? - Ca 440:-/v

Vad är bättre med CK än t ex Nutrilett? - Det är 100 ggr godare!

Hur mycket går man ner första veckan? - Beroende på utgångsläge! Mellan 3 och 7 kg, ju mer du ska gå ner, desto mer tappar du i början.

Vilka är godast? - Väldigt individuellt, men de flesta är överens om att kakaon, mintkakaon och banan är god och den numera försvunna gräddkolan minst god. Vissa av oss dricker enbart kakao.

Var köper man det? Antingen via konsulent (du hittar nr på länken till ck) eller via nätet (vi gillar viktklubben.nu, men det finns även andra siter)

Får man äta nåt under ren kur? - Nej, INGET! Inte morot, inte gurka -inget! Vissa konsulenter rekommenderar dock 100 gr protein/dag ifall viktnedgången avstannar, men inget att ta till i första hand.

Får man dricka annat än vatten? - Ja: te, kaffe, lightläsk (inte Fanta free- innehåller juice), Fun light och mineralvatten. Akta er för lös-teer, innehåller ofta frukt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 19:59:49:
    BÄST ATT LÄGGA TILL DETTA OCKSÅ!
    Vad är ketos?
    Ketoner bildas när kroppen förbränner fett.
    Studier har visat att kroppen tar hjälp av ketonerna i förbränningen. Detta sparar muskelcellerna vid en viktminskning. Ketonerna ger dig dessutom ökad känsla av pigghet och dämpar hungerkänslorna. Detta upplever du efter ca 3 dygn. Ketosfas uppnås vid intag av max 450-500 kcal och max 50 g kolhydrater.

• Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III
  • Mella72

Sladdmiraklet- Säger som Peand men tillägger att vi skrev ner vilka smaker vi tyckte sämst resp. bäst om tidigare i tråden så om du läser bakåt så kan du få se hur olika det kan vara

• snusfia

peand
    då ska du gå in och kolla i mitt galleri....

kämpa på imorgon. du är inte klokFlört ett dubbelpass..

zzara
    tackar Glad

"Children seldom misquote you. In fact, they usually repeat word for word what you shouldn't have said."
  • Jossebell

hej igen,
    nu har vi promenerat, sovit och varit på 40-års kalas. Tjejen som fyller år går också på pulver fast xtravaganza så hon fixade kaffe åt mig och tonade ner uppståndelsen över att jag inte åt av pajer och kladdkakor.
    Det gick bra, jag tycker ändå det är så läskigt med massa nya människor så jag skakade så jag kunde ändå inte dricka kaffet. (fjanterier)
    Nu har jag mitt lördagsgodis kvar som består av ett stort glas pepsimax som jag ska ta till CSI.

Här skulle behövas städas men det får bli en annan gång.

Apo hade inga stickor hemma för det var beställningsvara. (kommunens största apo) Men jag får dem på tis. 91kr ska de kosta.

Jag brukar ju träna mina 3pass på söndagar men det får nog bli två i morrn för jag vill inte missa hockeyn Så streetdancen får utgå och det blir bara bodylow och pilates. Träningen hemma har gått lite dåligt så jag måste komma igång igen. Men 30 min rask prommis i halkan idag är ju inte helt fel. Sedan ungefär lika mycket till på stan men det får man ju inte räkna eftersom man inte får nån puls av rännande i affärer.

• Peand

Snusfia - Det är ju frivillligt, men hur kan du???? Fixar inte den typen av djur. Tvärr bor vi vid skogen, på berg och har fullt med sten rös på tomten....Skulle ha tänkt på det innan vi köpte huset kanske??
    Grannen har ganska ofta besök av sånna där på sin gräsmatta om sommrarna vilket inte är så mysigt då de har fyra barn också. Man vet ju aldrig vad som händer.....

Vet att de inte är speciellt farliga men skulle jag bli biten så skulle jag nog dö av chocken, oavsett om den har mönster eller är en ödla enligt boken

Är så illa så jag endast går på asfaltsvägar under sommaren. Ja, du fattar kanske nivån på det nu!!!

Jaha, så var den sista påsen svept för idag. Inget mer med näring i innan "frukost" i morgon, och jag ska INTE ställa mig på vågen!!! Men jag vill, jag vill, jag vill.....
    Njuter av ett stort glas Pepsi MAx just nu och funderar på att gå och lägga mig så att det snart blir morgon

• Jossebell

CSI började ju tidigare så jag glömde bort min Pepsi. Men det har gått så bra ändå. Sparar till en dag då livet känns svårare med CK. Jag har jobbat nu så svetten lackats med mitt redaktörsskap och får nog ihop en tidning på 20 sidor denna gång. Det är en släktforskartidning som kommer ut 4 ggr per år, men man har lite prestations ångest inför varje nummer.

Nu ska jag boka träning tills imorgon, sedan är det dags för goss med maken All träning är ju av godo

• rödljus

Gokväll alla CK:are!

Det otroliga har inträffat! Jag har fått jobb! PÅ ISLAND! Som hästskötare på en gård! Så nu drar jag och några mer CK-påsar lär inte behövas mer för mig eftersom jag kommer spendera all min vakna tid ute på de isländska vidderna *hoppar och skuttar av lycka*

Snälla flickor kommer till himlen. Andra flickorkommer hur långt som helst.
  • rödljus

och det skulle självklart inte vara slut där, man jag klantade mig och tryckte på enter på nåt sätt...

Fick reda på det ikväll och åker om en tio dar sådär!!! Så jag hänger väl här ett litet tag till! Kommer ju sakna er allihop och "hoppas" ju att ni inte är kvar här inne när jag kommer tillbaka, utan då är klara allihop! Eftersom jag nog inte är tillbaka förrän september och det INTE finns internet ute på den isländska vichan...

Shit!! Ja. Jag kommer vara vaken otaliga timmar till innan allt detta adrenalin lagt sig. Men jag ska gå och babbla nån annanstans!

Sov så gott allesammans!

Rödljus - med en känsla av att vunnit högsta vinsten!
  • Fru Höstlöv

Grattis rödljus, får hoppas att du går ner dina kilon skumpande på en häst då, istället för att äta påsar.

• rödljus

Tack Höstlövet! Så hoppas jag också... Känns onekligen lite roligare

Snälla flickor kommer till himlen. Andra flickor kommer hur långt som helst.
  • Mella72

Grattis Rödljus Hoppas att du kommer att trivas.

Jag måste bara berätta..
    min sons dagmamma hade en dotter på 18 som älskade hästar och hon ville åka till Island och jobba som hästskötare. Hennes mamma sa nej. Jag peppade mamman att låta henne åka eftersom hon sen blir äldre och vill ha barn och allt sånt. Bättre att åka när man är ung och kan menade jag. Hennes mamma ändrade sig och sen åkte hennes dotter till Island. Väl på Island träffade hon "den rätte" varvid hon gifte sig och stannade kvar! Nu har hon barn och bor fortfarande på Island (detta är ca 10 år sen) Jag har liite ångest för att jag övertalade hennes mamma att låta henne åka..

Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III