• Linda1976

Vi som dricker.... CK-tråden part III

Så var vi inne på ännu en upplaga av allas vår favvotråd

Här pratar vi mat, brist på mat , CK, motion och en massa annat, eftersom det finns mer i livet än att tänka på vikten. För info om CK:

www.viktklubben.nu
    www.cambridgekuren.se

VÄLKOMNA! Gamla som nya "drinkers"

/Linda

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-27 13:02:26:
    Vad kostar det? - Ca 440:-/v

Vad är bättre med CK än t ex Nutrilett? - Det är 100 ggr godare!

Hur mycket går man ner första veckan? - Beroende på utgångsläge! Mellan 3 och 7 kg, ju mer du ska gå ner, desto mer tappar du i början.

Vilka är godast? - Väldigt individuellt, men de flesta är överens om att kakaon, mintkakaon och banan är god och den numera försvunna gräddkolan minst god. Vissa av oss dricker enbart kakao.

Var köper man det? Antingen via konsulent (du hittar nr på länken till ck) eller via nätet (vi gillar viktklubben.nu, men det finns även andra siter)

Får man äta nåt under ren kur? - Nej, INGET! Inte morot, inte gurka -inget! Vissa konsulenter rekommenderar dock 100 gr protein/dag ifall viktnedgången avstannar, men inget att ta till i första hand.

Får man dricka annat än vatten? - Ja: te, kaffe, lightläsk (inte Fanta free- innehåller juice), Fun light och mineralvatten. Akta er för lös-teer, innehåller ofta frukt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 19:59:49:
    BÄST ATT LÄGGA TILL DETTA OCKSÅ!
    Vad är ketos?
    Ketoner bildas när kroppen förbränner fett.
    Studier har visat att kroppen tar hjälp av ketonerna i förbränningen. Detta sparar muskelcellerna vid en viktminskning. Ketonerna ger dig dessutom ökad känsla av pigghet och dämpar hungerkänslorna. Detta upplever du efter ca 3 dygn. Ketosfas uppnås vid intag av max 450-500 kcal och max 50 g kolhydrater.

• Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III
  • Mella72

Josse- För flera dagar sedan så undrade du om någon fått sämre hy sedan de började med CK. Jag skulle svara då men vissa dagar får jag knappt sitta alls för min lille boss :-S. Jo, min hy har varit som en fjortonårings sen jag började, finnig till max. Nu de senaste dagarna har det blivit bättre. Det är precis om du skrev att det verkar som att det är en massa "gifter" som ska ut.
    ..eller så är det för att man ska vara tacksam över sin åldrande hy när finnarna försvinner

Vet du hur mkt man tjänar som konsulent? Min sambo och jag satt och diskuterade det häromdagen så det vore intressant att veta. Eller om det är någon annan som vet?

Till nåt helt annat. Jag läste att om man bara höll sig till kakao och/eller kakao mint så kunde man bli hård i magen. Jag håller mig inte enbart till det men är det iaf. Tips på vad jag ska göra?? (Och _varför_ är inte min sambo det som enbart dricker kakao?)

Min sambo var på frukostmöte med chef i morse. Han hade redan bestämt sig för att äta då men att tänka på vad han åt (undvika kolhydrater/mest proteiner osv)..
    Han ringde mig förut efter mötet och beklagade sig över sin extremt högt kurrande mage och över att han suttit på toa hur länge som helst efteråt.. *skratta* "Vissa straffar Gud direkt"
    Nåja, han kommer hem i em och då fortsätter han med CK som vanligt igen. MEN..antagligen har han gått ner 14 kg sen förra vägningen i söndags (trots maten imorse)..allt för att retas med mig.

• Jossebell

Har inte blivit kontaktat ännu, så jag vet inte alls hur förtänsten ser ut. Jag har som vanligt inte tänkt på det för jag räknar med att det är som när jag var försäljare till TW att det är mer arbete än förtjänst

Jag är även jag extremt hård i magen och tipsen jag fått här tidigare är att dricka mer varmt vatten *urrk*

• Linda1976

Oj vad ni skrivit! Jag har bara varit borta en dag, och ni har skrivit som tokar!

rödljus: GRATTIS till Island! Det låter ju hur härligt som helst!

Igår var vi hos svärföräldrarna i Alvesta, det tar 2,5 timme med bil dit. Alice (10 mån den 6:e mars) skötte sig exemplariskt både dit och hem. Inget bajs (hur kul e det att byta i bilen), inget gnäll, nada! Hon sov 30 min dit, och hem sov hon hela vägen. Det måste ligga i generna. Jag är nog det enda barn i världen som aldrig tjatat "när e vi fraaaaamme?". Jag har alltid älskat att köra och åka bil. När jag var liten och vi bilade i Tyskland, så gillade jag bilköer, för då tog resan längre tid. Haha, jag e inte klok.

Min svärmor lagar alltid jättegod mat, igår var inget undantag. Porterstek med potatiskroketter och en massa goda tillbehör. Jag åt endast en skiva kött och 1 msk sås (bara för att smaka den). Inget annat, ingen efterrätt!! På kvällen innan vi skulle köra åt de andra tomatsoppa, bagels och långpannebröd (som vi hade med, jag bakade om ni minns), goda ostar och efter åt de gräddbullar (eller munkar, eller kokosbollar eller vad ni nu kallar det, beroende på var ni bor ), men jag åt inte då heller. DUKTIGA JAG!!

Vi kom hem vid 22.45 och då orkade jag inte mixa en CK; så jag drack en Naturdiet ready to drink, så det måste ju vara ungefär samma sak. Bättre än macka eller nåt iaf!

Och nu är det ny vecka!! Tjoho!!! Ännu en vecka i CK-land, tillsammans med er, dear friendys!

Förresten, ifall ni såg det där om biljakten genom Göteborg igår, så v ar min bästa kompis en av dem som mötte galningarna, på fel sida motorvägen. Hon var inte många meter från att frontalkrocka med dem. Läskigt!

Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt.
  • Jossebell

Du har varit saknad! vi behöver ju din expertis, vettu´
    Men va härligt att helgen gick bra. Ge dig en klapp på axeln. Själv trälar jag ju på med denna vecka som kommer att ge ett 0 reslutat i princip.

• Linda1976

Josse: Tack Jag tror att om du står still denna veckan, så kommer det ett större ras nästa vecka.

Till er som funderar på VV istället.... Tänk på att om ni snittar 1,5 kg med CK, så kanske ni sníttar 0,7 eller så med VV - det gör en enorm skillnad över tiden. På ett par veckor kanske det känns som det kan kvitta, men räkna på det på 2 mån!

Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt.
  • IdaSaida

Hej brudar!!

Näpp, Linda! Jag har allt kvar mitt vanliga nick! ; )

rödljus: Grattis till jobbet !! Vad roligt å få jobba i ett annat land! = )

Bra jobbat alla ni andra oxå!

Snart snart.. Kommer jag oxå köra en omgång med CK igen. Hoppas det funkar lika bra denna gång oxå. Börjar allt bli lite nervöser.. Hoppas verkligen att jag har samma disciplin på mig själv denna gång oxå.

• rödljus
    Tack Linda och IdaSaida!!
    Ooooh! Nu är alla biljetter bokade! Och jag börjar bli ryyysligt nervös Räcka ut tungan

Måste fråga om nån här inne har nån ridvana och har några råd att ge, har nästan inte ridit nånting. Och jag som ska göra alla deras hästar klara för turisterna Oskyldig Ska iväg och rida imorgon iaf, åååh vad jag längtar (hoppas jag hinner lära mig vad fram och bak är)...

Nä, om jag ska vara så hästtokig får jag nog hoppa iväg till nån hästtråd istället... Det är bara så himla trevligt härinne!

Och tack Jossebell för tipset om böcker, ska knö ner så många min maxade packning förmår Skrattande

Kram på er allihop och ha en underbar CK-dag!
    Snälla flickor kommer till himlen. Andra flickor kommer hur långt som helst.
  • Zzarah

Linda: Starkt jobbat hos svärmor. Jätteduktigt att stå mot när andra sitter och käkar god mat.

Idag har jag lite träningsvärk i ryggen, men annars så känns det bara bra att ha kommit igång med motionen. Men märkte att jag var tvungen att ta en CK innan träningen för att orka med den och sedan en till CK nästan direkt efteråt för att få tillbaka energi, så senare igår kväll blev det en mycket hungrig kväll.
    Men jag tror som du, Josse, att det är viktigt att käka efter träningen för att få tillbaka krafterna och för att förbränningen ska hålla sig igång.

Håller med Linda om VV, jag började där i januari, och gick bara ner 1,8 kilo på en månad. Berodde nog på att jag fuskade med maten emellanåt. Är mycket lättare med CK för då finns det inga alternativ. Men senare har jag tänkt gå över till VV eftersom jag måste lära mig att äta mat på ett vettigt sätt. Men det är ändå skönt att få en bra viktminskning till en början så att man känner sig motiverad att fortsätta. Fast nu vet jag ju inte hur stor min minskning blir eftersom det är onsdag som är vägningsdag efter min första vecka på ren kur.

• Jossebell

jag hoppa nog på VV när jag nått BMI 25 så kan man köra nått kilo där och sedan få gå jämnviktsprogrammet vilket är mitt mål. Nu lär jag väll bli gravid under tiden men då blir det ju ändå jackpott. Jag är ju redan inskriven på VV men har tagit lite semester. 6 v kan man vara borta utan att skrivas ut och det blir bra. Förhoppnigsvis har jag gått ner ca 8 kg tills dess och då börjar jag närma mig BMI 25 om jag inte kollat fel. annars får man göra en mellanvägning och sedan göra ett litet uppehåll igen

• Zzarah

Jag blev guldmedlem hos VV år 1997 och lyckades hålla vikten i många år men sen efter 5 1/2 års studier med stillasittande, dålig kost och ingen motion gick jag upp 20,6 kg. Men eftersom jag ändå har besökt VV minst en gång/år så har jag haft kvar mitt medlemsskap. Så jag vet ju att VV fungerar.

Svar på tråden Vi som dricker.... CK-tråden part III