Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • AnneliR
    Mesakura skrev 2015-06-06 22:00:53 följande:

Ja jag vet inte vad jag ska tro.....jag har 4 missfall bakom mig men universum verkar inte vilja ge mig ett barn..... Chansen att det är ett missfall på gång i min kropp just nu är dessvärre hög :( jag hoppas att symtomen bara tagit semester, att all molvärk kommer tillbaka och att de brun lite blodblandade flytningarna är fullständigt normala. Ska på vul på tisdag men känns som det kan ställas in just nu eller endast kommer bli en undersökning för eventuellt missfall.

Då jag har flera missfall bakom mig har jag en pågående utredning som visat högt koagulerande blod vilket kan orsaka blodpropp när saker bildas typ runt v 4-6. Stämmer in på mina veckor. Men denna gång vet jag fan inte vad som är fel då jag fått utskrivet blodförtunnande i sprutform som jag tar varje dag. Så nu är väl missfallet bara av slumpen eller nåt.

Mf nr 1 var i sep 2014 v 6

Mf nr 2 var i dec 2014 v 5

Mf nr 3 var i jan 2015 v 5

Mf nr 4 var i mars/april v 5

Om det blir ett nu kommer det vara i v 8. Hoppas det går lika fort som de andra gångerna:(

Men fy vad jobbigt! :( har du några barn sen tidigare?

Att du orkar kämpa på är beundransvärt! Tror inte jag skulle våga bli gravid igen om jag nu skulle få missfall en tredje gång. Blir verkligen ledsen av att läsa ditt inlägg!

Hoppas och håller tummarna för att allt ser fint ut på tisdag, mina symtom kommer och går också, vissa dagar mår jag bra men vissa mår jag pyton.

Styrkekram
  • Seven Costanza

Känner verkligen igen mig tyvärr. Gick in i v 10 igår och känner mig väldigt osäker på om graviditeten fortsätter eller om den har avstannat. Har inte haft särskilt mycket symptom, inget illamående, bara trötthet och ömma bröst. Kände huggande smärtor tre gånger i snabb följd för två veckor sedan och sedan dess känner jag mig orolig så ha bokat ultraljud på onsdag. Fortfarande ömma bröst men vågar inte hoppas på graviditet förrän jag ser det.

• Mesakura

Inga barn ännu.... har bara försökt sedan augusti så blev gravid på första försöket. Men varje gång missfall. Det värsta denna gång är att jag redan betalt 900kr för sprutorna som nu bara liksom kastas bort. Varje dag tas en spruta och varje spruta kostar 30kr. Räkna ut det på en graviditet.....

Plus att jag är orolig över att det inte kommer sätta igång av sig självt. Jag vill verkligen inte skrapas eller ta piller:( och ja det kommer mer brunt nu framåt kvällen och jag känner typiskt "missfalls" känning i magen. Hemskt att man lärt sig hur det känns:(

• Aqq1

Beklagar hoppas att det trots allt inte är som du tror o att du får din bebis snart!

Mesakura skrev 2015-06-06 23:32:23 följande:

Inga barn ännu.... har bara försökt sedan augusti så blev gravid på första försöket. Men varje gång missfall. Det värsta denna gång är att jag redan betalt 900kr för sprutorna som nu bara liksom kastas bort. Varje dag tas en spruta och varje spruta kostar 30kr. Räkna ut det på en graviditet.....

Plus att jag är orolig över att det inte kommer sätta igång av sig självt. Jag vill verkligen inte skrapas eller ta piller:( och ja det kommer mer brunt nu framåt kvällen och jag känner typiskt "missfalls" känning i magen. Hemskt att man lärt sig hur det känns:(

• Aqq1

Jag tror det går bra, fick se det tickande hjärtat i torsdags. Jag har ganska mycket symptom och lår relativt dåligt om jag jämför med sonen. Mår illa till och från dygnet runt, o kräks ibland samt att jag är såå trött. Längtar såå tills nästa ultraljud för då känns det som jag kan slappna av mer o berätta det för familj, släkt osv. Ja förstår att tiden går sakta, men tror absolut du med kommer få se ett litet tickande hjärta

AnneliR skrev 2015-06-06 21:52:03 följande:

För mig går det bra tror jag, inga fler bruna flytningar och har kvar graviditetssymtom, är min hjärna som spökar lite bara.. Ena stunden känns allt bra och nästa är allt skit, då är jag övertygad om att det inte är något därinne. Gick in i vecka 8 idag och tiden går såå sakta tills på torsdag då vul är. Hur mår du?

• Aqq1

Har du haft mf innan? Ska hålla tummarna att du får se en ett litet tickande hjärta med mitt första barn hade jag typ inta symptom alls, och blödde dessutom lite i v. 10 typ men allt gick bra och han är en pigg och glad kille idag!

Seven Costanza skrev 2015-06-06 23:05:16 följande:

Känner verkligen igen mig tyvärr. Gick in i v 10 igår och känner mig väldigt osäker på om graviditeten fortsätter eller om den har avstannat. Har inte haft särskilt mycket symptom, inget illamående, bara trötthet och ömma bröst. Kände huggande smärtor tre gånger i snabb följd för två veckor sedan och sedan dess känner jag mig orolig så ha bokat ultraljud på onsdag. Fortfarande ömma bröst men vågar inte hoppas på graviditet förrän jag ser det.

• Seven Costanza
    Aqq1 skrev 2015-06-07 10:33:24 följande:

Har du haft mf innan? Ska hålla tummarna att du får se en ett litet tickande hjärta med mitt första barn hade jag typ inta symptom alls, och blödde dessutom lite i v. 10 typ men allt gick bra och han är en pigg och glad kille idag!

Nej, det här är min första graviditet. Har inte haft några blödningar men som sagt högg det till tre gånger för två veckor sedan och nu högg det till igen för en stund sedan, så känner mig väldigt orolig. Tack så mycket, vill bara att det ska vara onsdag så man får veta! Hur mår du nu då? Vilken vecka är du i?
  • Aqq1

Okej, är det mitt o magen de hugger ä, inte typ i ligamenten? Som tröst så har mina två mf startat med blod och sen bara mensvärk inga hugg eller nåt sånt så tror faktiskt inte det är någon fara men förstår du blir orolig. Ja det förstår jag! Jag är i v 8 (7+5) fick se ett tickande hjärta i torsdags. Har ganska mycket symtom denna grav med illamåående osv, men som sagt med sonen hade jag typ inga och det fortsatte genom hela graviditeten, mådde helt enkelt toppen så de varierar nog från graviditet till graviditet.

Seven Costanza skrev 2015-06-07 10:42:30 följande:

Nej, det här är min första graviditet. Har inte haft några blödningar men som sagt högg det till tre gånger för två veckor sedan och nu högg det till igen för en stund sedan, så känner mig väldigt orolig. Tack så mycket, vill bara att det ska vara onsdag så man får veta! Hur mår du nu då? Vilken vecka är du i?

• Seven Costanza
    Aqq1 skrev 2015-06-07 10:56:26 följande:

Okej, är det mitt o magen de hugger ä, inte typ i ligamenten? Som tröst så har mina två mf startat med blod och sen bara mensvärk inga hugg eller nåt sånt så tror faktiskt inte det är någon fara men förstår du blir orolig. Ja det förstår jag! Jag är i v 8 (7+5) fick se ett tickande hjärta i torsdags. Har ganska mycket symtom denna grav med illamåående osv, men som sagt med sonen hade jag typ inga och det fortsatte genom hela graviditeten, mådde helt enkelt toppen så de varierar nog från graviditet till graviditet.

Typ i nedre delen av magen, ner mot rumpan. Funderar dock på om det kan vara förstoppning med tanke på att det liksom gör ont i hela nederdelen, så ska köpa katrinplommon och koka och se om det hjälper. Har haft förstoppning tidigare som ogravid och det kunde göra väldigt ont, men nu som gravid förknippar man ju allt med att det kan vara något fel på fostret. Jag är glad att jag inte blöder men eftersom jag även läst om missed abortion där ju fostret dör utan att komma ut och man sedan ser på ultraljud att det inte är något foster därinne så är det MA jag är rädd för. Men skönt att läsa att man kan ha typ inga symptom utan att det är något fel. Om jag ser ett levande foster på onsdag ska jag försöka njuta och bara tänka att jag har tur som inte mår illa .
Svar på tråden Så rädd för missfall