• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • Mesakura

Har blödningar med rött blod och yttesmå slemgrejer. Börjar undra om universum är emot mig ????

Har inga symptom kvar.

Känner som mensvärk i ryggen fast inte som vid graviditet utan som vid ett påbörjat missfall. Hemskt att man ska behöva genomlida detta. Tappar snart tron på ett egenburet barn. Ska typ gå och gifta mig imorn och börja kolla adoption.

• Seven Costanza
    Mesakura skrev 2015-06-07 15:37:20 följande:

Har blödningar med rött blod och yttesmå slemgrejer. Börjar undra om universum är emot mig ????

Har inga symptom kvar.

Känner som mensvärk i ryggen fast inte som vid graviditet utan som vid ett påbörjat missfall. Hemskt att man ska behöva genomlida detta. Tappar snart tron på ett egenburet barn. Ska typ gå och gifta mig imorn och börja kolla adoption.

Usch, beklagar! Hoppas ändå att VUL visar på levande foster! Annars är det väldigt klokt att gifta sig så snart som möjligt om ni bestämmer er för att gå vidare med adoption.
  • Aqq1

Beklagar så jobbigt!! är väl inte så stor tröst just nu men finns ju många som har haft väldigt många missfall som ändå får behålla tillslut. Om jag inte minns fel finns det någon tråd här på fl om de f

Har inga symptom kvar.

• Aqq1

Är det inte ganska troligt att din medicin (progesteon?) fungerade denna gången men att just denna graviditeten var ren otur, sorgligt nog eftersom du gått igenom så många isåfall är ju chansen stor att det går bra nästa gång om du orkar/vågar försöka på nytt.

Har inga symptom kvar.

• Mesakura

Saken är att jag tar både progesterall och innohep. Som ett jävla slags i ansiktet liksom. Så känns det. Ska typ kräva att de ska utreda mera för jag orkar inte gå igenom hur många som helst. Tyckte 4 var tillräckligt men nu blir det 5 ????

• Aqq1

Helt klart tillräckligt! Finns ju en hel del som åkt utomlands (Aten?) för att göra utredning då de i Sverige inte är så kunniga. Kanske ett alternativ om inte får rätt hjälp här men jag vet inte vad det är för slags process.

Mesakura skrev 2015-06-07 17:22:43 följande:

Saken är att jag tar både progesterall och innohep. Som ett jävla slags i ansiktet liksom. Så känns det. Ska typ kräva att de ska utreda mera för jag orkar inte gå igenom hur många som helst. Tyckte 4 var tillräckligt men nu blir det 5 ????

• hsh

Kände mig väldigt gravid och nästan lite positivt inställd i helgen.. Kortvarig känsla då jag imorse började uppleva hugg i magen Det var kring den här tiden jag fick mf förra gången..

• AnneliR
    hsh skrev 2015-06-08 08:44:25 följande:

Kände mig väldigt gravid och nästan lite positivt inställd i helgen.. Kortvarig känsla då jag imorse började uppleva hugg i magen Det var kring den här tiden jag fick mf förra gången..

Har det kommit någon blödning? Har också som hugg ibland men inga blödningar. Du har ultraljud imorgon va?
Svar på tråden Så rädd för missfall