• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • Seven Costanza

Varit på VUL nu, hjärtat tickade så fint och bebisen sprattlade med armarna! Blev framflyttad två dagar så är i v 10+0 idag, så precis som jag räknade från början. BF 6/1 . Jag hade klänning som jag behöll på, annars fanns där handduk. Nu känner jag mig lugn och ska försöka njuta av att jag inte har några symptom.

• hsh
    Seven Costanza skrev 2015-06-10 10:06:35 följande:

Varit på VUL nu, hjärtat tickade så fint och bebisen sprattlade med armarna! Blev framflyttad två dagar så är i v 10+0 idag, så precis som jag räknade från början. BF 6/1 . Jag hade klänning som jag behöll på, annars fanns där handduk. Nu känner jag mig lugn och ska försöka njuta av att jag inte har några symptom.

Underbart! Märks att jag är hormonell, började typ nästan lipa av att läsa "sprattlade med armarna". Hehe. Hoppas på att få se lite sprattel nästa ultraljud. Grattis till lillbönan!!
  • Seven Costanza
    hsh skrev 2015-06-10 10:13:09 följande:

Underbart! Märks att jag är hormonell, började typ nästan lipa av att läsa "sprattlade med armarna". Hehe. Hoppas på att få se lite sprattel nästa ultraljud. Grattis till lillbönan!!

Tack så mycket, det känns väldigt skönt!
  • Mesakura
    Seven Costanza skrev 2015-06-09 18:01:30 följande:

Mesakura: Beklagar verkligen, usch va ledsamt! Vet ni hur ni går vidare nu?

Vi ska ha ett samtal med läkaren som har vår utredning och kolla om det ska sättas in trombyl för att komplettera innohepen.

Bm sa igår när de bekräftade mf att, ja du har ju A.... nånting och då koagulerar ju blodet lättare. Så trombyl kanske skulle funka.

Tänkte inte mer på det då men vadå A... Jag hörde ju inte riktigt vad hon sa och var inte i skick att fråga. Ville bara hem. Jag har kollat med en kompis och det finns något som heter APC. Det är en sjukdom dom dessutom är ärftlig som orsakar blodproppar i vener. Och vid graviditet får man blodförtunnade precis som jag fått. Men varför har inte min läkare berättat detta vid provsvaret tycker man då?

Det enda som sas när han skickade provsvaren var att ja ditt blod har ju lätt för att koagulera än andras, men det har ungefär var 5 person men i samband med dina mf så tänkte vi ge dig blodförtunnade.

Bm nämnde ju något på A så skulle ju vara kul för min del att veta :P
  • Seven Costanza
    Mesakura skrev 2015-06-10 16:14:33 följande:

Vi ska ha ett samtal med läkaren som har vår utredning och kolla om det ska sättas in trombyl för att komplettera innohepen.

Bm sa igår när de bekräftade mf att, ja du har ju A.... nånting och då koagulerar ju blodet lättare. Så trombyl kanske skulle funka.

Tänkte inte mer på det då men vadå A... Jag hörde ju inte riktigt vad hon sa och var inte i skick att fråga. Ville bara hem. Jag har kollat med en kompis och det finns något som heter APC. Det är en sjukdom dom dessutom är ärftlig som orsakar blodproppar i vener. Och vid graviditet får man blodförtunnade precis som jag fått. Men varför har inte min läkare berättat detta vid provsvaret tycker man då?

Det enda som sas när han skickade provsvaren var att ja ditt blod har ju lätt för att koagulera än andras, men det har ungefär var 5 person men i samband med dina mf så tänkte vi ge dig blodförtunnade.

Bm nämnde ju något på A så skulle ju vara kul för min del att veta :P

Jag tycker att du ska begära ut din journal, eller åtminstone begära nästa gång du träffar läkare att få infon skriftligt, för jag upplever att det är väldigt vanligt att man inte riktigt kan ta in informationen särskilt om den är upprörande. Ibland berättar de säkert inte tillräckligt tydligt heller.
  • AnneliR

Då var det dags för ultraljudet om några timmar, känner mig konstigt nog lugn än så länge. Var säker på en sömnlös natt men det har gått bra :) måste fråga, har ni gått upp ngt i vikt än? Vägde mig igår och har snart gått upp 3kg?!! Hur ska det här sluta om det fortsätter i den här takten.. Uppdatera efter mitt vul sen :)

• Aqq1

Lycka till kommer gå toppen! Jag har gått upp 2 kg gick upp över 20 kg sist och önskar inte de denna gången haha. Har 8 av de kilona kvar ännu.

AnneliR skrev 2015-06-11 07:42:31 följande:

Då var det dags för ultraljudet om några timmar, känner mig konstigt nog lugn än så länge. Var säker på en sömnlös natt men det har gått bra :) måste fråga, har ni gått upp ngt i vikt än? Vägde mig igår och har snart gått upp 3kg?!! Hur ska det här sluta om det fortsätter i den här takten.. Uppdatera efter mitt vul sen :)

• Aqq1

Grattis

Seven Costanza skrev 2015-06-10 10:06:35 följande:

• Aqq1

Stort grattis

hsh skrev 2015-06-09 13:40:06 följande:

Vi har precis sett vår lilla böna!! Ett tickande tickande hjärta. Hon räknade ut att jag är 7+6 , & det lilla hjärtat slog så fint!!

• AnneliR

Fick idag se en liten böna med pickande hjärta och som hade exakt rätt storlek för den vecka jag är i, 7+5 :) känner mig väldigt glad! Har fått en ny tid om 2 veckor för att kolla så allt ser bra ut då med, skönt sådär innan bröllopet.

Svar på tråden Så rädd för missfall