Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • Seven Costanza
    hsh skrev 2015-06-09 13:40:06 följande:

Vi har precis sett vår lilla böna!! Ett tickande tickande hjärta. Hon räknade ut att jag är 7+6 , & det lilla hjärtat slog så fint!!

Åh va roligt, gratulerar!
  • Seven Costanza

Ska på ultraljud imorgon i v 9+5 - någon som vet om det är vaginalt eller utanpå magen i v 10? Känner mig lite nervös men mest som sagt inställd på att det inte är någon därinne eftersom jag inte har några symptom, men klart jag blir ledsen om jag skulle ha rätt...

• hsh
    Seven Costanza skrev 2015-06-09 18:04:25 följande:

Ska på ultraljud imorgon i v 9+5 - någon som vet om det är vaginalt eller utanpå magen i v 10? Känner mig lite nervös men mest som sagt inställd på att det inte är någon därinne eftersom jag inte har några symptom, men klart jag blir ledsen om jag skulle ha rätt...

Vi fick se på vanligt ultraljud idag och jag är i v 7+6 Det är ju lite olika. Drick ett glas vatten nån timme före så att blåsan är fylld. Lättare att se då. Men beror nog på, jag betalar privat och då fick jag testa vanligt innan vaginalt och fick ut en bild.
  • Seven Costanza
    hsh skrev 2015-06-09 20:10:37 följande:

Vi fick se på vanligt ultraljud idag och jag är i v 7+6 Det är ju lite olika. Drick ett glas vatten nån timme före så att blåsan är fylld. Lättare att se då. Men beror nog på, jag betalar privat och då fick jag testa vanligt innan vaginalt och fick ut en bild.

Okej tack för tipset! Byter man om till sån där sjukhusrock?
  • hsh
    Seven Costanza skrev 2015-06-09 20:25:19 följande:

Okej tack för tipset! Byter man om till sån där sjukhusrock?

Inte för mig. Jag hade kläder och skor på mig, drog bara ner brallorna lite så hon kom åt på magen. Och då har jag ändå en bakåtlutad livmoder eller vad det nu heter. Syntes utan problem.
  • Seven Costanza
    hsh skrev 2015-06-09 20:33:32 följande:

Inte för mig. Jag hade kläder och skor på mig, drog bara ner brallorna lite så hon kom åt på magen. Och då har jag ändå en bakåtlutad livmoder eller vad det nu heter. Syntes utan problem.

Ok, men om det blir att de säger att jag ska göra vaginalt så får man väl en rock, eller? Jag frågade inte om det är vaginalt eller på magen.
  • hsh
    Seven Costanza skrev 2015-06-09 20:54:47 följande:

Ok, men om det blir att de säger att jag ska göra vaginalt så får man väl en rock, eller? Jag frågade inte om det är vaginalt eller på magen.

Det brukar finnas handukar alt rockar. Ta klänning imorgon så slipper du oroa dig
  • Seven Costanza
    hsh skrev 2015-06-09 21:01:41 följande:

Det brukar finnas handukar alt rockar. Ta klänning imorgon så slipper du oroa dig

Smart, får kanske överväga det. Brukar nästan aldrig ha klänning dock men det kanske skulle kännas betryggande.
  • Aqq1

Jag gjorde vaginalt i v.7 och ska göra vaginalt även i v.11 varför vet jag inte (de kanske är den utrustningen de har därkanske?) fick ingen rock eller handduk eller liknande. Har gjort utan på magen i v.11 tidigare dock så det ska väl gå bra i v.10.

Seven Costanza skrev 2015-06-09 18:04:25 följande:

Svar på tråden Så rädd för missfall