• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • Aqq1

Stort grattis härlig känsla!

AnneliR skrev 2015-06-11 13:46:40 följande:

Fick idag se en liten böna med pickande hjärta och som hade exakt rätt storlek för den vecka jag är i, 7+5 :) känner mig väldigt glad! Har fått en ny tid om 2 veckor för att kolla så allt ser bra ut då med, skönt sådär innan bröllopet.

• Seven Costanza
    AnneliR skrev 2015-06-11 13:46:40 följande:

Fick idag se en liten böna med pickande hjärta och som hade exakt rätt storlek för den vecka jag är i, 7+5 :) känner mig väldigt glad! Har fått en ny tid om 2 veckor för att kolla så allt ser bra ut då med, skönt sådär innan bröllopet.

Grattis, skönt att få lugnande besked!
  • zaza21

Hej
    Idag är jag i vecka 12 alltså 11+0
    När dem säger att missfallsrisken minskar vecka 12 menar dem 11+ eller 12+?
    För 3 veckor sedan gjorde jag ultraljud och allt verkade bra..hoppas bara allt är bra nu..

• AnneliR

Hur går det för alla? :) hur mår ni? Själv har jag vissa dagar som är hemska ned illamående, har mkt stick och hugg i livmodern samt ömma bröst.. Vissa dagar mår jag jättebra och dom är guld värda måste jag säga!

• hsh

Jag mår ganska bra, illamåendet kommer och går och är som värst på förmiddagen. Jag har köpt kläder i två storlekar större, är snart i v.10 Magen sväller Så fort jag äter nåt så jag ser supergravid ut. Nästa ultraljud är 3e juli. Det blir det sista ultraljudet innan rutinkollen i v.18

• Aqq1

12 fulla veckor, men enligt min gyn (överläkare)är den risken lika liten i v11+0. Egentligen från v. 10.

zaza21 skrev 2015-06-15 18:49:02 följande:

Hej

Idag är jag i vecka 12 alltså 11+0

När dem säger att missfallsrisken minskar vecka 12 menar dem 11+ eller 12+?

För 3 veckor sedan gjorde jag ultraljud och allt verkade bra..hoppas bara allt är bra nu..

• Aqq1

Jag mår väldigt olika från dag till dag men framför allt är jag såå trött, oron finns inte med alls lika mycket längre men ibland kommer ju tankarna på missfall framför allt för att ett missfall så här "sent" hade vart så mycket jobbigare än tidigare och jag hade nog blivit så knäckt. Men i morgon går jag in iv.10 och om 14 dagar är det dags för ul igen.

• AnneliR

Jag har ultraljud nästa vecka igen, den 24/6. Vid senaste vul hittade hon nämligen en till fosterhinna men som var tom. . Det kunde vara att det bildats en skiljevägg och att det då såg ut som två eller så har det blivit två från början men att det bara blev bebis i en av dom. Så en liten extrakoll pga det ville hon att jag skulle göra :) ser allt fint ut nästa gång så vet jag inte om jag behöver göra fler UL innan rutinultraljudet. Går in i vecka 10 på lördag :)

• Marie14

Jag plussade i förrgår men jag kände det verkligen på mig. Hade missfall mars 14 och ett nu i mars/april. Första var ma och andra ofostrig grav. Hoppas verkligen nu! Är i vecka 6-7.

Svar på tråden Så rädd för missfall