• Aqq1

Så rädd för missfall

Efter två tidiga missfall har jag nu plussat igen och jag är såå orolig, förstår inte hur jag ska orka med denna oron ända till vecka 12 när risken iallafall minskat lite. Någon som vart i samma sits och har några tips hur man ska tänka eller någon solskenshistoria? Har en liten kille sen innan där allt gick bra.

• Svar på tråden Så rädd för missfall
  • Aqq1
    miillaw skrev 2015-07-30 18:38:17 följande:

Nej jag själv har aldrig tidigare haft mf (vad jag vet om). första gången testet blir positivt faktiskt, bara fått negativt tidigare och då mens. så antar att det inte blivit någonting därinne då. Så som sagt första positiva testet.

okej, så är man smart ringer man snart för att få tid om det skulle vara lång väntetid. eller ska man vänta ett par veckor efter bim åtminstone för att vara helt säkert att det blivit något litet därinne. :)

Går bra vilket som, där jag bor är det inte långa väntetider. Men hade jag vart du hade jag väntat någon vecka till semestrarna är över, annars är det vara att ringa när du känner för det. Denna gången valde jag att ringa ganska snabbt för att iallafall få det sagt om det skulle blivit missfall igen då det isåfall hade blivit mitt tredje. Med mitt första barn väntade jag några veckor däremot
  • AnneliR
    WiMe06 skrev 2015-07-30 19:44:05 följande:

Vad skönt, då är nog allt normalt. Fick för mig att jag kände ngt igårkväll men det var bara lite snabbt en gång och har inte känt mer sen dess så vet inte om det kan varit bebisen.

Kan du känna utanpå magen att bebisen sparkar?

Var säkert bebisen! :) nej inte utanpå än och vissa dagar känner jag ytterst lite och vissa lite mer. Känner mest på em/kväll. Snart kommer du också känna mer och mer och få uppleva den härliga känslan! :)
  • Eva Marie
    safiia skrev 2015-07-30 17:38:04 följande:

Jag skulle nog tyvärr tro att det är ett tidigt missfall :( jag hade liknande i maj. Först smärtor (brukar inte ens ha mensvärk) följt av riklig och långvarig mens som dessutom var lite tidig. hade också ett väldigt svagt positivt graviditetstest. 7 dagar efter ägglossningen låter ändå väldigt tidigt i och med att ägget knappt hunnit fästa då. Nidblödning hade jag troligen nu i juli då jag blev gravid, men den hade jag som lite lite brunt blod på pappret under en dag.

Tack snälla för ditt svar safiia. Det låter väldigt likt precis så det har varit för mig. Jag ligger fortfarande med smärta nu. Det släpper aldrig. Har aldrig någonsin haft så ond mensvärk tidigare. Känner också ett konstigt obehag i kroppen/illamående. Känns tråkigt.... Får hoppas att det går bättre nästa månad helt enkelt :)
  • zaza21

Hej hej:)
    Tänkte fråga om någon vet om det är okej eller inte att färga håret under graviditet?

• safiia
    Eva Marie skrev 2015-07-31 01:32:52 följande:

Tack snälla för ditt svar safiia. Det låter väldigt likt precis så det har varit för mig. Jag ligger fortfarande med smärta nu. Det släpper aldrig. Har aldrig någonsin haft så ond mensvärk tidigare. Känner också ett konstigt obehag i kroppen/illamående. Känns tråkigt.... Får hoppas att det går bättre nästa månad helt enkelt :)

Jag blev gravid i följande cykel :) håller tummarna att det går bra för dig nästa månad!
  • strawberri
    zaza21 skrev 2015-07-31 03:29:19 följande:

Hej hej:)
    Tänkte fråga om någon vet om det är okej eller inte att färga håret under graviditet?

Ja frågade min frisör sist ja klippte mig va i vecka 9 då ungefär o hon sa att det inte va någon fara alls att färga håret, man kanske ska va försiktig att andas in om det doftar starkt med att färga håret är ingen fara, bara det att det kan bli missfärgat (det nya håret som växt ut) om man har otur.
  • AnneliR

Tänkte kolla med er andra vad ni har gått upp i vikt än? Är ju i v 16 nu och har gått upp 4-5 kg. Känns helt ok då jag gått upp ännu mer än så vid mina tidigare graviditeter :)

• Aqq1
    AnneliR skrev 2015-08-01 21:12:39 följande:

Tänkte kolla med er andra vad ni har gått upp i vikt än? Är ju i v 16 nu och har gått upp 4-5 kg. Känns helt ok då jag gått upp ännu mer än så vid mina tidigare graviditeter :)

Jag har inte gått upp alls gick upp lite i början men ner igen ligger nog 0,5 kg under min startvikt. Men har mått illa och är inte alls sugen på godis/ fika osv som jag brukar. Gick upp över 20 kg med första barnet så är tacksam för det, hade ändå 10 kg kvar sen sist.
  • WiMe06

Har gått upp 2 kg och då äter jag ändå det jag vill ha vilket innebär en del godis ibland men jag det kommer väl ifatt sen kan jag tro. Haha

• Aqq1

Hur går det för er alla? Har rul om 14 dagar ska bli spännande men är såå orolig, känner fortfarande inga rörelser och gick in i v. 17 igår. Bara hoppas allt ser bra ut.

Svar på tråden Så rädd för missfall