-
-
Svar på tråden BIM juni 2015
-
Suada86 skrev 2015-06-24 13:48:28 följande:Håller helt med! Ja använde mini piller fram tills för ett år sedan och slutade eftersom jag aldrig kännt att jag mår bra utav några piller/preventivmedel egentligen... sedan dess bara använt gummi vilket funkat bra! På så sätt har jag använt olika appar för att försöka ha koll på min mens och den är regelbunden..
Denna gången förlitar jag mig på mina appar när det gäller bim o de visar på att det är runt 25-26/6 ungefär... ibland känner jag min ÄL men ibland inte alls...hade denna månaden lite molvärk och uppskattade att det borde vara ÄL som va igång...
Vi får väl se..testade neg iförrigår..anv ej något testa tidigt gravtest heller men ja ja...det finns tid :)Jag använder med en app, den heter Clue. Den föreslår en cykel för en och man kan logga lite grejer som värk, humör, mens, temp osv. Helt OK.
Jag testade faktiskt igår också eftersom jag antar att jag nu borde åtminstone tangera BIM, men negativt, uppenbarligen..
Man går ju in med någon slags inställning att man ska vara superfertil, men man är nog snart nerplockad på jorden igen 
Jag håller tummar och tår för ditt test imorgon! -
Vad har ni tjejer för uppfattning om de olika tester som finns att tillgång på marknaden idag? Kanske främst på nätet pga pris tänker jag. Någon man ska undvika? Jag har köpt en första uppsättning på billiga-tester.se i nuläget.
-
Bim +5 och här händer det inget alls. Gravtest i morse som det kan ha varit en spökskugga på.. Är nog bara jag som så gärna vill ha ett plus :(. Inväntar mensen :(
Hur går det för er andra? -
Jag gick precis som dig och fick blanka test men ingen mens. Den kom dock igår på dag 40 så det är bara att vänta på nästa äl. Men det är segt med långa cykler och när kroppen inte alls vill samarbetaMalin 845 skrev 2015-06-24 17:24:17 följande:Bim +5 och här händer det inget alls. Gravtest i morse som det kan ha varit en spökskugga på.. Är nog bara jag som så gärna vill ha ett plus :(. Inväntar mensen :(
Hur går det för er andra?
-
Hej!sommarblomma1 skrev 2015-06-24 17:33:26 följande:Jag gick precis som dig och fick blanka test men ingen mens. Den kom dock igår på dag 40 så det är bara att vänta på nästa äl. Men det är segt med långa cykler och när kroppen inte alls vill samarbeta
Ja förra månaden hade jag en cykel på 39 dagar, dock äl på dag 14 eller 15 efter mensen som vanligt men tog väldigt lång tid att få mensen. Bm berättade att jag kanske har äl känningarna långt innan äl, eller att jag har långt mellan äl och mens. Men iallafall så räknar jag med mensen snart. Vi får hoppas att juli är våran månad! :) -
whaaa :D STORT GRATTIS!!!! Åh, hoppas jag också plussar snart :) Du testade tidigare va men fick neg? Va har du för symptom?GlitterLina skrev 2015-06-24 09:58:51 följande:Skulle ha mens idag! kan inte fatta att det e sant!Jag e gravid :) Trots bara en äggledare!
-
stickningar och typ "växtvärk" där nere, har känt lite varje dag men igår var det suuuupertydligt. Så himla konstigt. Idag är det typ som bortblåst och jag tror att det är den jäkla mensen som spökar så med mig! bim-2
-
Testade du men ältester så du vet med säkerhet att den var då? Annars låter det som en väldigt lång lutealfas och den brukar ju vara konstant. Jag hade med 39 dagar förra månaden men har alltid en lutealfas på 14 dagar. Denna månad trodde jag att äl var flera dagar tidigare men tog visst fel på några dagar trots rikliga älflytningar så har med ganska tydliga symptom ett tag innan.Malin 845 skrev 2015-06-24 18:21:47 följande:Hej!
Ja förra månaden hade jag en cykel på 39 dagar, dock äl på dag 14 eller 15 efter mensen som vanligt men tog väldigt lång tid att få mensen. Bm berättade att jag kanske har äl känningarna långt innan äl, eller att jag har långt mellan äl och mens. Men iallafall så räknar jag med mensen snart. Vi får hoppas att juli är våran månad! :)
Denna månad kör jag med tester så att den inte går att missa :) -
Tack :) :). Ja fick ju neg i måndags! Hade inga symptom alls faktiskt denna gång. Men nu börjar det krypa framlinnsanbelle skrev 2015-06-24 18:52:46 följande:whaaa :D STORT GRATTIS!!!! Åh, hoppas jag också plussar snart :) Du testade tidigare va men fick neg? Va har du för symptom?www.mammaprat.blogg.se - Följ min resa mot ett plus och min vän genom hela graviditeten -
Nej men jag hade värk, vattniga flytningar precis som tidigare när jag haft det. Men är äl testerna tillförlitliga? Jag brukar ha 28 dagars cykel, slutade med P plåster i april, så kan ju vara att kroppen fortfarande stabiliserar sig.. Kan du tipsa om bra äl tester? Köper stavtester med gravtest men blir ju så dyrt.. Oj så äl flytningarna kan komma innan äl?sommarblomma1 skrev 2015-06-24 19:07:19 följande:Testade du men ältester så du vet med säkerhet att den var då? Annars låter det som en väldigt lång lutealfas och den brukar ju vara konstant. Jag hade med 39 dagar förra månaden men har alltid en lutealfas på 14 dagar. Denna månad trodde jag att äl var flera dagar tidigare men tog visst fel på några dagar trots rikliga älflytningar så har med ganska tydliga symptom ett tag innan.
Denna månad kör jag med tester så att den inte går att missa :)
Lycka till! :)