-
-
Svar på tråden BIM juni 2015
-
Grattis!!!!TouchOfRed skrev 2015-06-27 08:29:34 följande:Äntligen! Tog oss 14 månader och bantning (-11 kg) innan vi fick det första plusset som sorgligt nog slutade i mf v.8. Och nu, 4 försök senare, får vi äntligen ett plus igen! Hoppas verkligen det lilla fröet vill stanna kvar den här gången!
-
Bim -2 idag. Gjorde ett test nu på morgonen och det va så blankt som de bara kan bli :( är väl bara att invänta mensen antar jag..
-
Bim+9 idag, ingen mens i sikte :( är kört nu känns det som, ska ringa bm imorgon om mensen inte kommit.. :/
-
Men så jobbigt! Finns det nåt de kan göra? Ge nån tablett eller så för att trigga igång mensen?Malin 845 skrev 2015-06-28 13:14:26 följande:Bim+9 idag, ingen mens i sikte :( är kört nu känns det som, ska ringa bm imorgon om mensen inte kommit.. :/
-
Ja verkligen jobbigt att inte veta.. För ett halvår sen hade jag inte mens på jättelänge och fick då en tablett för att starta igång den. Vill helst slippa det då mensvärken blev tusen gånger värre än vanligt :(. Ringde bim i onsdags förra veckan och hon sa att jag kan vara gravid fast låghormonare. Men att det snart borde synas på tester.. :/sommarblomma1 skrev 2015-06-28 13:26:10 följande:Men så jobbigt! Finns det nåt de kan göra? Ge nån tablett eller så för att trigga igång mensen? -
Du har nog inte haft äl. Pco?Malin 845 skrev 2015-06-28 13:14:26 följande:Bim+9 idag, ingen mens i sikte :( är kört nu känns det som, ska ringa bm imorgon om mensen inte kommit.. :/
Jag hade sökt gyn för att få gulkroppshormon för att få mens och pergo för äl. :) -
Konstigt för jag kände av äl tydligt med vattniga flytningar samt molnande värk.. Kan vara pco :( då kan man väl ge upp hoppet om barn :/Det vackraste skrev 2015-06-28 14:45:29 följande:Du har nog inte haft äl. Pco?
Jag hade sökt gyn för att få gulkroppshormon för att få mens och pergo för äl. :)
Vad gör gulkroppshormonet för skillnad? Gör Pergo att man får äl? -
Är ju tyvärr inte säkert att äl inträffat ändå trots att man har symptom. Hade gjort som det vackraste säger, sökt gyn så de kan ta sig en titt och ev skriva ut pergotime!Malin 845 skrev 2015-06-28 14:56:23 följande:Konstigt för jag kände av äl tydligt med vattniga flytningar samt molnande värk.. Kan vara pco :( då kan man väl ge upp hoppet om barn :/
Vad gör gulkroppshormonet för skillnad? Gör Pergo att man får äl? -
Jaha :( är det jag trott när jag haft känningar :( ska ringa imorgon då :(sommarblomma1 skrev 2015-06-28 14:59:26 följande:Är ju tyvärr inte säkert att äl inträffat ändå trots att man har symptom. Hade gjort som det vackraste säger, sökt gyn så de kan ta sig en titt och ev skriva ut pergotime! -
Fertila flytningar är inte vattniga utan som rå äggvita, ska gå att dra ut i hängbroar mellan fingrar. Är cyklerna över 35 dgr ökar risken för att äl inte skett.Malin 845 skrev 2015-06-28 14:56:23 följande:Konstigt för jag kände av äl tydligt med vattniga flytningar samt molnande värk.. Kan vara pco :( då kan man väl ge upp hoppet om barn :/
Vad gör gulkroppshormonet för skillnad? Gör Pergo att man får äl?
Pco är vanligt och går oftast lätt att åtgärda med hormontabl. :) Klomifen/pergotime kallas dessa. Gulkroppshormon kan man få ta i några dagar och sen sluta och då kommer mens, ommman inte är gravid.