• Angdev

BIM juni 2015

Fortsättningstråd för oss som inte plussade i maj, och har nytt BIM i juni.
  • Svar på tråden BIM juni 2015
  • Nirvie
    Fronten skrev 2015-05-27 23:16:18 följande:

Jag undrar om jag hade någon ägglossning denna månad. Den var beräknad i går el i dag. Vanligen brukar jag ha en tydlig, jätteseg slutflytning vid ägglossningen och sedan inga flytningar till bim.nu har jag haft vattniga, genomskinliga i 4 dagar som i dag har upphört men fick inte den jättesega i slutet. Kan ev ha missat den då vi myst på rätt friskt och kanske inte kunnat skilja ut det ???? nästa månad går det nog bli äl-test. Hur är det för er andra, märker ni alltid ägglossningsflytningen?

(Ursäkta min ingående beskrivning????)

Själv har jag inte någonseg slutflytning utan det börjar med lite tjockare trådig äggviteliknande flytning några dagar innan äl och sedan vattniga ett par dagar innan och slutligen allt torrare. Det är den vattniga som skall vara den mest fertila som jag förstår det medans den trådiga är den som är lättast att identifiera som äl-flytning. Tycker ändå som att det låter som att du kan ha haft äl efterom du i alla fall observerat den vattniga
  • Fronten
    Nirvie skrev 2015-05-28 06:42:49 följande:

Själv har jag inte någonseg slutflytning utan det börjar med lite tjockare trådig äggviteliknande flytning några dagar innan äl och sedan vattniga ett par dagar innan och slutligen allt torrare. Det är den vattniga som skall vara den mest fertila som jag förstår det medans den trådiga är den som är lättast att identifiera som äl-flytning. Tycker ändå som att det låter som att du kan ha haft äl efterom du i alla fall observerat den vattniga

Tack för hoppingivande svar ? Då var det nog ägglossning och då prickade vi tidsmässigt i allafall ????
  • sowe81

Kom äl senare ska du nog räkna att bim skjuts fram lika mkt, de flesta har konstant lutealfas men dagarna från mens till äl kan variera.

Vi ligger väldigt lika, jag hade positivt i lördags, så äl i söndags. Jag kommer kanske testa nån gång insluter på nästa vecka. Har fått streck på äl+9 förr.

Om jag var du skulle jag testa på morgonen den dagen det är bröllop, då får du iaf ett hum om du kan smaka lite champagne eller inte. När jag vänta dottern hade jag noll koll på dagarna och drack alkohol till dagen innan jag testade o det var typ äl+15-16 kanske. Hon kom ut frisk som en nötkärna

• sowe81
    gabriellap skrev 2015-05-27 22:42:26 följande:

Ja okej :) känns konstigt om jag snart skulle ha ägglossning då min mens tog slut för två dagar sedan .. Men tog ett nytt nu och då var strecket ännu tydligare ? Fattar ingenting :/

Jag brukar också få starka utslag precis efter mensen men sen blir se svaga igen för att sen bli starka när det faktiskt är äl en dryg vecka senare. Fortsätt testa så märker du ju vad som händer.
  • lillskrutten

Äl enligt app imorgon. Myst tre ggr denna v och hoppas på imorgon kväll med. Snälla låt det ta sig denna gång.

• Kvinna84a
    gabriellap skrev 2015-05-27 22:20:39 följande:

Hallå ! Jag undrar om npgon har någon erfarenhet av clearblues digitala ägglossningstest.. På mitt test så blev det ingen glad gubbe , det blev bara en cirkel och det betyder ju att jag inte har ägglossning men när jag drar ut Stickan så finns tvp blåa streck ? Ett kontroll streck och ett svagt vid sidan .. Vad betyder detta ?:/

Jag läste att strecken inte betyder någonting. Hade samma som du idag när jag testade. Bara testa vidare imorn.mförra månaden tog det några dagar innan den glada gubben dök upp :)
  • Nirvie

Kopierat från 1177:

Risken för att ditt foster tagit skada av att du druckit alkohol vid några tillfällen innan du visste att du var gravid är mycket liten. Du kan minska risken ytterligare genom att inte dricka alkohol i någon form under resten av graviditeten.

Forskningen har visat att det inte finns någon minsta mängd alkohol som är säker att dricka under graviditeten och att det inte heller finns någon period under graviditeten som är helt riskfri.

Det bästa är därför att avstå helt från alla former av alkohol, även lättöl, cider och andra drycker med låg alkoholhalt som säljs i livsmedelsbutiker. Planerar man att bli gravid är det också bäst att avstå från alkohol innan man blir gravid.

Många blir dock gravida utan att ha planerat det och då kan det förstås hända att man har druckit alkohol under de första graviditetsveckorna. Det viktiga då är att sluta dricka alkohol helt så fort man vet att man är gravid.

• Nirvie

Jag har valt att avstå från alkohol helt redan nu när vi försöker. Alkoholen har automatisk fått en mindre betydelse för mig nu så det känns inte ens som någon uppoffring. Vill försöka leva så hälsosamt som möjligt för att ge kroppen bästa tänkbara förutsättningar för både fertiliteten och det kommande fostret. Förstår att många väljer att avstå först efter plus men det känns inte rätt för mig helt enkelt - tänk om man är låghormonare...

• Caylyn
    lindakarlsson4380 skrev 2015-05-28 13:58:34 följande:

Vad tror ni om detta ÄL-test? Första gången denna månad jag använder så vill gärna höra vad ni tror? :) 

Tror nog det är äl i morgon eller till helgen :)
Svar på tråden BIM juni 2015