-
-
Svar på tråden BIM juni 2015
-
Försök få till 2-3 gånger kring äl baraMalin 845 skrev 2015-05-26 10:49:42 följande:Såg inte om jag fick något svar på frågan, så skriver den igen!
Har äl enligt appar den 5/6 ( brukar alltid vara 2 veckor efter mensens första dag så det borde stämma). Ska man då ligga från den 2/6, och varje dag fram tills äl eller ska man börja på måndag den 1/6? Är så svårt att veta när ägget släpper.. Börjar man den 2/6 så är det lagom? 4 dagar innan då.. Behöver lite förklaring..
vissa är fertila upp till 9-10 dagar innan äl. De flesta 5 dagar innan äl.
-
Mm håller med... Gäller att sysselsätta sig.Desideri skrev 2015-05-26 10:13:15 följande:Har med bim 5/6 . Dagarna går såååå sakta.. -
Ja okej vad roligt :) känns lite spännande nu när man verkligen ska försöka på riktigt .. Har du några tidigare barn innan eller blir det den första
Fsake skrev 2015-05-26 12:30:49 följande:Hej välkommen!
Vi kör också vårt första försök nu :) har äl till helgen
-
Spermier kan ju leva i upp till 5-7 dygn. Så det är väl bara att ligga på. Ligg varannan dag o sen när du är nån dag innan äl kanske lite oftare, o är du osäker på när du har äl och inte kollar med test skulle jag fortsätta ligga några dagar till varannandag. Då borde ni inte missa.Malin 845 skrev 2015-05-26 11:49:42 följande:Såg inte om jag fick något svar på frågan, så skriver den igen!
Har äl enligt appar den 5/6 ( brukar alltid vara 2 veckor efter mensens första dag så det borde stämma). Ska man då ligga från den 2/6, och varje dag fram tills äl eller ska man börja på måndag den 1/6? Är så svårt att veta när ägget släpper.. Börjar man den 2/6 så är det lagom? 4 dagar innan då.. Behöver lite förklaring..
Jag har mellan 27-29 dagars cykel o min äl brukar variera mellan dag 15-18, har bara 12 dagars lutealfas. -
Usch. Det är så hemskt att vi är så många :( Beklagar er förlust. Nej jag är inte med i någon grupp men går gärna med.grästuva skrev 2015-05-26 12:03:55 följande:Beklagar Skepparbarn, vi har också förlorat ett barn under graviditeten 2011.
Vår Oliver dog i min mage v.30+.
Finns en stödgrupp på fb för oss som förlorat barn, "själar säger aldrig farväl" är du med där?
Vet att det även finns undergrupper till denna för dem som vill bli gravida igen och en för de som väntar barn igen.
-
Jag är nu inne på dag 10 med hög fertilitet, har tyvärr inte fått maximal än av någon orsak. Men man kanske ibte blir maximal varje gång??Fsake skrev 2015-05-26 12:34:14 följande:Försök få till 2-3 gånger kring äl bara vissa är fertila upp till 9-10 dagar innan äl. De flesta 5 dagar innan äl.
-
Låter lite märkligt. Kanske var på gång med ägglossning förra veckan men det släppte inte så kroppen försöker igen? Observera att ägglossningstest ger utslag cirka ett dygn innan, dvs troligen inte samma dag som ägglossningen. Således borde du testat i lördags. Du kan ha missat toppen. Så kanske hade du ägglossning för en vecka sedan och får nu utslag för hcg (gravid), men det låter lite tidigt för att det i så fall skulle ge utslag. Börja tempa vettja så har du mer ledtrådar om detta skulle upprepa siggrästuva skrev 2015-05-26 06:46:06 följande:Hej!
Någon kunnig här på kvinnokroppen?
Skulle enligt en app jag har (cykel app) haft äl i Söndags, fick inget utslag alls på Stickan då.
Misstänker dock att äl kom tidigare då jag hade äl flytningar i onsdag-torsdag förra veckan (tog inget test).
Nu får jag starkt utslag på äl test men har inga äl flytningar, hur ska jag tolka det?
-
Antar att det är som med teststickorna, att det kan hända att man missar toppen av stegringen eftersom den ibland är mycket kortvarig. Tyvärr inte heller omöjligt att ägglossningen uteblir någon gång ibland. Bästa rådet är väl som alltid att fortsätta sexa och hoppas på det bästa.miamarina84 skrev 2015-05-26 13:38:52 följande:Jag är nu inne på dag 10 med hög fertilitet, har tyvärr inte fått maximal än av någon orsak. Men man kanske ibte blir maximal varje gång??
-
Jag har två, 6 och 8 år så denna blir en sladdis :) vår sista :) du?gabriellap skrev 2015-05-26 11:38:19 följande:Ja okej vad roligt :) känns lite spännande nu när man verkligen ska försöka på riktigt .. Har du några tidigare barn innan eller blir det den första
-
Så du har inte heller fått den maximala än? :( jag är nu på dag 6 av blinkande gubbe... Suck, släpp då ägg!!miamarina84 skrev 2015-05-26 13:38:52 följande:Jag är nu inne på dag 10 med hög fertilitet, har tyvärr inte fått maximal än av någon orsak. Men man kanske ibte blir maximal varje gång??