-
-
Svar på tråden BIM juni 2015
-
Jag hoppar in här... BIM 7/6 alltså BIM +2 idag och ingen mens. Har testat neg igår med clear blue digital och idag med annat icke digitalt treest. Är det kört tror ni? Hur "sent" har ni plussat på som först?
Känner lite molvärk till och från men ingen mensvärk som jag brukar ha annars (har endometrios). -
Håller med dig om att "alla" verkar plussa direkt efter missfall. En nära vän till mig och jag diskuterade barnlängtan när jag och sambon började försöka. Vi plussade snabbt och två veckor senare plussade min vän också. Fan va bra! Tänkte jag då vi så gärna ville följas åt under graviditeten. Sedan fick jag mitt missfall i januari och samma dag som jag skapades i februari fick jag ett samtal av min vän att hon fått missfall den dagen. Hon blev gravid innan första mensen igen efter missfallet och här sitter jag och väntar..mkes skrev 2015-06-08 22:00:05 följande:Plussade också i februari och fick missfall i mars! Också här på tredje försöket nu, som även det verkar ha gått åt helvete... Alla verkar plussa direkt efter missfall, så känns ju lite extra jobbigt när man nu gått förbi antalet försök det tog med förra graviditeten.
Jag glädjer mig över min fina vän som blev gravid så snabbt och alla andra som blir gravida. Jag skulle aldrig missunna någon något, men vissa dagar känns det jävligt tufft att det inte lyckas för oss. -
Det var samma här! Fick svagt positivt BIM-3 där i början av året. Ovh nu helt blankt.KaffeTös skrev 2015-06-08 20:49:39 följande:Förstår att du kände igen dig för jäklar vad jag känner så igen mig i det du skrev också!
Mina ljumsksmärtor kom dock för tre dagar sedan ungefär och jag minns att jag hade det några dagar innan jag plussade sist, dock inte senare i graviditeten eller efter missfallet.
Detta är första månaden då jag känner att "det kan ha tagit sig" men eftersom testet imorse var negativt så känns det kört. Fick ett tydligt positivt på BIM-3 vid förra graviditeten så jag hade hoppats på ett lika fint svar idag men icke..
Och precis dom du säger så trodde jag stt denna månaden gick vägen. Kände mig lixom lugn och rofylld i kroppen på nått vis. Förra månaden var jag mer stressad å hade lite småont till och från. Funderade på om det var graviditetstecken eller bara kroppen som inte hade läkt. Ja, graviditet var det isf inte...
Men då sitter vi verkligen i samma båt. Är det ditt första barn? När har du nästa ägglossning tror du? Vi får hålla tummarna för nytt plus i juli :) -
Javisst är det jobbigt? Till å med läkaren sa att jag snart skulle vara gravid igen. Jag är ju inte det. Mitt missfall var ett MA som kom i v 9. Jag hade alltså gått runt å varit" lyckligt gravid" i 3 veckor helt å fanders bara för att kroppen inte fattade. Extra surt då jag vid inskrivningen i v 8 frågade efter att få lyssna efter hjärtslag. Det fick jag inte. Ingen idé när proverna var så fina. En vecka senare var jag där igen av en helt anledning.mkes skrev 2015-06-08 22:00:05 följande:Plussade också i februari och fick missfall i mars! Också här på tredje försöket nu, som även det verkar ha gått åt helvete... Alla verkar plussa direkt efter missfall, så känns ju lite extra jobbigt när man nu gått förbi antalet försök det tog med förra graviditeten.
Ja. Bittert är det. Ska väl inte fokusera för mycket på sånna här tråkigheter i den här tråden, men man börjar ju nu undra om nått är fel på en för det tar så många gånger nu. (Inom mig vet jag att det antagligen inte är det... Men ändå.) -
Man ska räkna från första riktiga blödningsdagen.
Fronten skrev 2015-06-08 22:16:48 följande:Jag undrar när ni som brukar ha spottingsinnan mens brukar börja räkna er cykel? Från första spottingsdagen el nr det börjar blöda mer? Funderar på hur det gör skillnad på när Äl ser ut att ska inträffa i appar?
-
Ge inte upp. Det kommer. Förstår känslorna :( Ge det fyra försök till, har det inte blivit då så boka utredning. Trots allt inte ovanligt alls att det tar ett år.
lillskrutten skrev 2015-06-08 22:30:56 följande:Jaha då verkar mensen smyga sig på sakta men säkert. Ledsen, besviken, rädd, arg... Ja alla känslor jag kommer på dyker upp just nu.
-
Jag tog ju ett test imorse på BIM-3 som var negativt. Men morgonens test kunde jag skymta ett streck på! Ska lägga in bilder här så får ni säga vad ni tror! Hoppas hoppas!Tr86 skrev 2015-06-09 07:26:00 följande:Det var samma här! Fick svagt positivt BIM-3 där i början av året. Ovh nu helt blankt.
Och precis dom du säger så trodde jag stt denna månaden gick vägen. Kände mig lixom lugn och rofylld i kroppen på nått vis. Förra månaden var jag mer stressad å hade lite småont till och från. Funderade på om det var graviditetstecken eller bara kroppen som inte hade läkt. Ja, graviditet var det isf inte...
Men då sitter vi verkligen i samma båt. Är det ditt första barn? När har du nästa ägglossning tror du? Vi får hålla tummarna för nytt plus i juli :) -
Här är morgonens tester på BIM-2, är det någon som skymtat något?

-
Jo, jag ser!KaffeTös skrev 2015-06-09 08:31:45 följande:Här är morgonens tester på BIM-2, är det någon som skymtat något?
-
Så, jag tog ett test imorse på BIM. Hade bara RFSU-test hemma (förutom cb.digital) och efter 5 min syntes en svaag svag skugga. men ändå tillräckligt för att jag ville offra ett cb-digital. Står framför testet och kollar på det, medan timglaset blinkade. sen dyker det upp "gravid 1-2"!!! jag kan inte riktigt fatta det, började gråta av glädje :)EliWe skrev 2015-06-08 19:08:15 följande:Jag ska testa imorgon, på bim :)
Inget tecken på mens än, men haft mensvärk sen igår, som kommer och går. Och ömma bröst sen en vecka tillbaka. Känner mig inte gravid, men hoppas :)
Idag ska jag ner på stad för att köpa babysockor och ge till min man när han kommer från jobbet, blir en överraskning :)
På bilden så är rfsu-testet ca 30 min gammalt, och då syns strecket starkare