• Angdev

BIM juni 2015

Fortsättningstråd för oss som inte plussade i maj, och har nytt BIM i juni.
  • Svar på tråden BIM juni 2015
  • Kvinna84a
    EliWe skrev 2015-06-09 09:17:50 följande:

Så, jag tog ett test imorse på BIM. Hade bara RFSU-test hemma (förutom cb.digital) och efter 5 min syntes en svaag svag skugga. men ändå tillräckligt för att jag ville offra ett cb-digital. Står framför testet och kollar på det, medan timglaset blinkade. sen dyker det upp "gravid 1-2"!!! jag kan inte riktigt fatta det, började gråta av glädje :)

Idag ska jag ner på stad för att köpa babysockor och ge till min man när han kommer från jobbet, blir en överraskning :)

På bilden så är rfsu-testet ca 30 min gammalt, och då syns strecket starkare

Grattis! :)
  • Meli09
    Symetrical skrev 2015-06-09 12:42:42 följande:
    Precis som jag Meli09, men mitt ägg lyckades tydligen ändå fästa!
    Ett tips är att köpa progesterall att smörja med mellan äl och bim. Hjälper många att dra ut den fasen så att den bli längre. smile1.gif
    Okej, hur funkar den krämen? Hur länge kan den fördröja lutealfasen? Fick du använda den eller lyckades ni ändå?
  • Tr86
    KaffeTös skrev 2015-06-09 13:54:22 följande:

Åh jag hoppas verkligen! Har du testat något mer?

Jag trodde det var kört igår när jag fick ett negativt test på BIM-3 men hoppet tändes litegrann iallafall efter dagens test!

Nej. Jag har inte det. Jag väntar å ser bara. Ska ha mensen på torsdag enligt NC, men fick en liten spotting i lördags. Lite i söndags. Lite igår. Idag ingenting.

Innan missfallet så hade jag bara lite lätt blödning ett halvt dygn innan mensen kom. Så nu är allt bara rört om... Men jag hade riktig mensvärk igår, så jag är ju säker på att den kommer.

Innan jag plussade första ggn så fick jag inga blödningar..

Men spännande för dig! Ta ett nytt imorrn! :)
  • Symetrical
    Meli09 skrev 2015-06-09 15:22:04 följande:
    Okej, hur funkar den krämen? Hur länge kan den fördröja lutealfasen? Fick du använda den eller lyckades ni ändå?
    Man smörjer in den morgon och kväll på varierande ställen där man har tunn hud (typ handleder, armveck, knäveck, hals mm) mellan äl och mens. Många kan förlänga lutealfasen med flera dagar! För mig funkade det inte de första två gångerna, men det tror jag berodde på att jag hade missuppfattat det, så jag smörjde på samma ställe varje gång och då har huden svårare att absorbera krämen. Den här månaden när jag skiftade ställe varje gång vart jag gravid. Nu verkar jag dock ha ett missfall på g, men det har knappast med krämen att göra. Hört om många som haft flera tidiga MF bakom sig som den också har hjälpt, då dessa ofta beror på progesteronbrist i kroppen och då hjälper det att tillföra mer.
  • Angdev
    Uppdaterat listan. Kaffe Tös, låter dig stå kvar under BIM, så jinxar vi inget ;)
    Grattis Eliwe!! Skrattande

ÄGGLOSSNING 

9/6 RapidAngel, gullan83 

10/6 GlitterLina 

11/6 Linnsanbelle 

14/6 TouchOfRed

BIM 

9/6 waan, Tablettask 

11/6 Nirvie, 88therese, Kaffe Tös

12/6 Angdev, Kvinna84a, lindakarlsson4380, lillskrutten

13/6 Tussebus

14/6 Jeniii88, muuppeens, fsake, LetMeLiveInThatFantasy, Anna09

16/6 Tussigullan

17/6 mkes, Glovey, m2b

18/6  Josssa90

19/6 natlin, Malin 845, Meli09, Nenna, Carolaj83

20/6 HardrockGoddess, Maka94, skepparbarn, siz, miachr78, mammaA93

20-21/6 sommarblomma1, malre, gabriellap

21/6 RapidAngel 

ca 22/6 Javli 

24/6 GlitterLina 

24-25/6 Suada86

26/6 linnsanbelle 

27/6 TouchOfRed

30/6 Mmeli

PLUSSAT + Gravid

Caylyn bf 7/2

Desideri bf 11/2

Aniroma

gruvan bf 11/2

canada

EliWe

• Caylyn

Grattis till det nya plusset :) 
    Hoppas att det går bra för er andra 

• Nirvie

Hoppar över till Julitråden tyvärr. Får bli en riktigt mysig midsommarnatt i år

• Malin 845

Hej!

Har en fråga, jag har stickningar högt upp i magen (runt naveln) och även nere i magen. Men kan väl ändå inte vara ett tidigt tecken? Är äl +4.

• gullan83
    Malin 845 skrev 2015-06-09 16:39:17 följande:

Hej!

Har en fråga, jag har stickningar högt upp i magen (runt naveln) och även nere i magen. Men kan väl ändå inte vara ett tidigt tecken? Är äl +4.

Jag hade likadant igår
Svar på tråden BIM juni 2015