• Angdev

BIM juni 2015

Fortsättningstråd för oss som inte plussade i maj, och har nytt BIM i juni.
  • Svar på tråden BIM juni 2015
  • Symetrical
    Malin 845 skrev 2015-06-09 16:39:17 följande:

Hej!

Har en fråga, jag har stickningar högt upp i magen (runt naveln) och även nere i magen. Men kan väl ändå inte vara ett tidigt tecken? Är äl +4.

Detta kan nog min kära partner in crime mkes svara på! Hon hade exakt så på äl+4 när hon vart gravid nu sist, så hon sätter likamedtecken mellan stickningar i livmodern och graviditet numera!
  • LetMeLiveInThatFantasy

Stort grattis till er som har fått ett fint plus på stickan! Själv är man på BIM-5 idag. Försöker hålla mig från att testa innan BIM då jag annars kan lägga mååååånga kronor på gravtest. Är ordentligt svullen och gasig om magen och trött. Har känt av "småhugg" i nedre delen av magen vid hastiga rörelser. Kanske blir ett fint litet plus snart, men misstänker att det bara är vanliga pms-besvär. Lycka till!

• Malin 845
    Symetrical skrev 2015-06-09 17:55:12 följande:
    Detta kan nog min kära partner in crime mkes svara på! Hon hade exakt så på äl+4 när hon vart gravid nu sist, så hon sätter likamedtecken mellan stickningar i livmodern och graviditet numera! smile2.gif
    Åh det låter ju lovande! :) hon var gravid när hon hade stickningar i magen? :D hoppas!!
  • Meli09
    Symetrical skrev 2015-06-09 15:53:25 följande:
    Man smörjer in den morgon och kväll på varierande ställen där man har tunn hud (typ handleder, armveck, knäveck, hals mm) mellan äl och mens. Många kan förlänga lutealfasen med flera dagar! För mig funkade det inte de första två gångerna, men det tror jag berodde på att jag hade missuppfattat det, så jag smörjde på samma ställe varje gång och då har huden svårare att absorbera krämen. Den här månaden när jag skiftade ställe varje gång vart jag gravid. Nu verkar jag dock ha ett missfall på g, men det har knappast med krämen att göra. Hört om många som haft flera tidiga MF bakom sig som den också har hjälpt, då dessa ofta beror på progesteronbrist i kroppen och då hjälper det att tillföra mer. smile1.gif
    Okej, kanske värt ett försök. Usch tråkigt med missfall. Min första graviditet slutade med missfall men andra försöket efter MF så blev jag gravid igen o den gången gick det bättre. Sonen blir 2 år i sommar o nu vill vi ge honom ett syskon. Hade samma problem när vi skulle skaffa honom att lutealfasen var för kort men efter MF så kom ÄL på dag 14
  • soofa
    ÄGGLOSSNING 

9/6 RapidAngel, gullan83 

10/6 GlitterLina 

11/6 Linnsanbelle 

14/6 TouchOfRed

15/6 soofa

BIM 

9/6 waan, Tablettask 

11/6 Nirvie, 88therese, Kaffe Tös

12/6 Angdev, Kvinna84a, lindakarlsson4380, lillskrutten

13/6 Tussebus

14/6 Jeniii88, muuppeens, fsake, LetMeLiveInThatFantasy, Anna09

16/6 Tussigullan

17/6 mkes, Glovey, m2b

18/6  Josssa90

19/6 natlin, Malin 845, Meli09, Nenna, Carolaj83

20/6 HardrockGoddess, Maka94, skepparbarn, siz, miachr78, mammaA93

20-21/6 sommarblomma1, malre, gabriellap

21/6 RapidAngel 

ca 22/6 Javli 

24/6 GlitterLina 

24-25/6 Suada86

26/6 linnsanbelle 

27/6 TouchOfRed

30/6 Mmeli, soofa

PLUSSAT + Gravid

Caylyn bf 7/2

Desideri bf 11/2

Aniroma

gruvan bf 11/2

canada

EliWe
  • Desideri

Grattis till alla er som plussat! 

Själv är jag i v5, v6 på fredag, tiden går sååå sakta. Men jag är sååå sjukt trött, och mår väldigt illa vissa stunder. Än så länge har jag inte kräkts som tur är. Med dottern kom symtomen runt v 7-8 men nu verkar de redan vara här. Kan symtomen komma tidigare vid andra graviditeten?

• gullan83
    Desideri skrev 2015-06-09 21:30:44 följande:

Grattis till alla er som plussat! 

Själv är jag i v5, v6 på fredag, tiden går sååå sakta. Men jag är sååå sjukt trött, och mår väldigt illa vissa stunder. Än så länge har jag inte kräkts som tur är. Med dottern kom symtomen runt v 7-8 men nu verkar de redan vara här. Kan symtomen komma tidigare vid andra graviditeten?

När jag va gravid med nr två så kom det direkt efter att jag plussat
  • mikamon

ÄL igår, idag eller imorgon. Kunde inte testa förrän idag :D ÄL-symptomen fortsätter...molvärk vid naveln, ömma bröst...o ja..lite mindre flytningar än igår :)

Tajmat in med sex i helgen och igår.

Så..eh... BIM efter midsommar! :)

• Symetrical
    mikamon skrev 2015-06-09 23:41:32 följande:

ÄL igår, idag eller imorgon. Kunde inte testa förrän idag :D ÄL-symptomen fortsätter...molvärk vid naveln, ömma bröst...o ja..lite mindre flytningar än igår :)

Tajmat in med sex i helgen och igår.

Så..eh... BIM efter midsommar! :)

phpJVpQGw69834.jpg

Åh, äntligen babe!!!!
    Kolla idag också då och se om det ökat eller minskat i styrka. Blir inte mycket festande på midsommar för din del då!? Eller tänker du testa innan?!?
  • Ashurst Klara

Äntligen kan jag hoppa in i den här sortens trådar. Efter två år med olika hormonbehandlingar så har jag äntligen fått en ägglossning! Första sedan 2006. BIM på midsommarafton.

ÄGGLOSSNING 

9/6 RapidAngel, gullan83 

10/6 GlitterLina 

11/6 Linnsanbelle 

14/6 TouchOfRed

15/6 soofa

BIM 

9/6 waan, Tablettask 

11/6 Nirvie, 88therese, Kaffe Tös

12/6 Angdev, Kvinna84a, lindakarlsson4380, lillskrutten

13/6 Tussebus

14/6 Jeniii88, muuppeens, fsake, LetMeLiveInThatFantasy, Anna09

16/6 Tussigullan

17/6 mkes, Glovey, m2b

18/6  Josssa90

19/6 natlin, Malin 845, Meli09, Nenna, Carolaj83

20/6 HardrockGoddess, Maka94, skepparbarn, siz, miachr78, mammaA93, Ashurst Klara

20-21/6 sommarblomma1, malre, gabriellap

21/6 RapidAngel 

ca 22/6 Javli 

24/6 GlitterLina 

24-25/6 Suada86

26/6 linnsanbelle 

27/6 TouchOfRed

30/6 Mmeli, soofa

PLUSSAT + Gravid

Caylyn bf 7/2

Desideri bf 11/2

Aniroma