-
-
Svar på tråden BIM juni 2015
-
Min ägglossning kom nu (igår eller idag) då jag fick stegring men ej fullt utslag. Om det är fullt idag vid test sp släpper det nog imorgon :) Om set är svagare så släppte det nog igår. Hade gett upp lite eftersom det bara är ca 6 veckor sedan förlossningen, men den dök upp lite senare bara :))
-
Nej va segt, men det ska nog inte vara några problem ändå vet du <3 ägget kan fästa redan efter tre dagar :)Meli09 skrev 2015-06-09 11:00:15 följande:Min ÄL har inte kommit än, är på dag 19 efter första mensdagen. Det verkar som min ägglossning kommer för sent. Så var det nämnligen förra månaden också, när jag väl fick ÄL så kom mensen redan efter 6 dagar så även om ägget blev befruktat så hann det ju inte fästa. Verkar som min lutealfas är för kort. Har tagit grav. test men det är negativt. Surt är vad det är. Mensen beräknad komma om 10 dagar så ägget hinner ju säkert inte fästa denna gången heller ????
-
Du är så bra på att peppa. Tusen tack!
Bröt ihop igår kväll så hade ett snack med sambon.
Jag försöker tänka att vi kanske bara försökt två månader egentligen. Tänker bort de första månaderna efter jag slutade med piller. Kroppen behöver ju fatta att den är utan dom där.
Det vackraste skrev 2015-06-09 08:04:40 följande:Ge inte upp. Det kommer. Förstår känslorna :( Ge det fyra försök till, har det inte blivit då så boka utredning. Trots allt inte ovanligt alls att det tar ett år.
-
Hej! Jag hoppar in här om det är ok? :)
Tog ur pstav den 21/5 efter att ha haft den i nästan 3 månader.
Jag har lätt att bli gravid men den här gången provar jag äl-tester eftersom jag inte fick mens under tiden med pstav.
Jag fick mens två dagar efter att pstaven togs ur, blödde i 7 dagar och två dagar senare 31/5 gav äl-testet starkast utslag.
Enligt min normala 28-dagars cykel jag hade innan pstaven så skulle jag egentligen inte haft äl förens 6/6, så BIM är 20/6.
Tror ni att jag kan testa tidigare pga att jag fick äl så pass tidigt eller borde jag ändå vänta till 20/6?
Mår illa och har molvärk till och från hela dagarna så hoppas verkligen på +! -
Precis som jag Meli09, men mitt ägg lyckades tydligen ändå fästa!linnsanbelle skrev 2015-06-09 11:29:37 följande:Nej va segt, men det ska nog inte vara några problem ändå vet du <3 ägget kan fästa redan efter tre dagar :)www.mammaprat.blogg.se - JUST NU! TÄVLING, VINN "BLI GRAVID"-KIT OCH MYCKET MER, TÄVLINGEN AVSLUTAS 14 JUNI
Ett tips är att köpa progesterall att smörja med mellan äl och bim. Hjälper många att dra ut den fasen så att den bli längre.
-
Jag skulle gå efter äl testet och inte hur det brukar vara.mammaA93 skrev 2015-06-09 12:32:04 följande:Hej! Jag hoppar in här om det är ok? :)
Tog ur pstav den 21/5 efter att ha haft den i nästan 3 månader.
Jag har lätt att bli gravid men den här gången provar jag äl-tester eftersom jag inte fick mens under tiden med pstav.
Jag fick mens två dagar efter att pstaven togs ur, blödde i 7 dagar och två dagar senare 31/5 gav äl-testet starkast utslag.
Enligt min normala 28-dagars cykel jag hade innan pstaven så skulle jag egentligen inte haft äl förens 6/6, så BIM är 20/6.
Tror ni att jag kan testa tidigare pga att jag fick äl så pass tidigt eller borde jag ändå vänta till 20/6?
Mår illa och har molvärk till och från hela dagarna så hoppas verkligen på +!
-
Hej jag hade bim i torsdags men ingen mens än.. Bim+5 idag testade på negativt bim+3 ringde bm ska dit på fredag om mensen inte kommit!Snelson skrev 2015-06-09 05:42:14 följande:Jag hoppar in här... BIM 7/6 alltså BIM +2 idag och ingen mens. Har testat neg igår med clear blue digital och idag med annat icke digitalt treest. Är det kört tror ni? Hur "sent" har ni plussat på som först?
Känner lite molvärk till och från men ingen mensvärk som jag brukar ha annars (har endometrios).
Så jobbigt o bara gå o vänta -
Jaa! :)KaffeTös skrev 2015-06-09 08:31:45 följande:Här är morgonens tester på BIM-2, är det någon som skymtat något?
-
Åh jag hoppas verkligen! Har du testat något mer?Tr86 skrev 2015-06-09 13:12:34 följande:Jaa! :)
Jag trodde det var kört igår när jag fick ett negativt test på BIM-3 men hoppet tändes litegrann iallafall efter dagens test! -
Ja men hur vet jag hur lång luetalfas jag har nu då så jag vet när jag kan testa?malre skrev 2015-06-09 12:56:43 följande:Jag skulle gå efter äl testet och inte hur det brukar vara.
Innan pstav var jag extremt regelbunden, 28 dagars cykel, ordentlig äl-känningar på dag 14 och sedan mens 14 dagar efter äl.
Detta är första gången sedan jag fick min första mens som den inte är normal så är lite förvirrad... Borde jag räkna 14 dagar efter äl nu med?