Anonym (bra) skrev 2015-05-25 18:43:59 följande:
Som fysikerstudent och rationellt tänkande människa, tycker jag det är motbjudande med ett sådant icke-empiriskt tänkande. Det är anledningen till att skit som religioner fortfarande existerar, eller att miljoner har tjänats på Aloe Vera och gojibär.
Du inser att mätfelet är enormt med så begränsad mätdata som "dina egna erfarenheter". Du förstår kanske också att en felaktig uppskattning av storleken kommer att leda till ett systematiskt fel, som inte kommer att åtgärdas av upprepade uppskattningar.
Dessa forum som du besöker ger ett urval som är så biased att det inte kan bidra till någon som helst stöd för dina påståenden. Besök en gay-klubb och fråga männen om de gillar män eller kvinnor. Dra sedan en slutsats om hur stor andel av den totala befolkningen av män som är hetero resp. homo.
Till detta kan tilläggas att kvinnor har lika bra uppfattning om kukstorleksmått som killar har på bröststorleksmått. Ingen. Överdrivna mått sprids. Dessutom kommer män med större storlekar förmodligen att vara mer benägna att skriva om sina storlekar. Anonymt skryt på internet, bokstavligen ett försök att förlänga e-penisen. "Medel"storleken kommer att bli förvriden, och kvinnor tror sedan att de vet vad medel är. Och förstås så är majoriteten av de kvinnor som cirkulerar på kuktrådar med största sannolikhet de med preferenser.
Som en parentes kan tilläggas att preferenser helt sakna betydelse när attraktion uppstår. Så länge inget är extremt utanför normalspannet kommer det att vara helt oväsentligt. Detta är förstås min åsikt, men jag är rätt säker på att de flesta håller med mig här.
Tack för ett bra inlägg. Mycket bättre än så här kan det inte sägas.