• Rumpelstiltskins

Vilken kändis klarar du inte av?

Man läser en filmrecension och känner att den där filmen bara måste jag se för den är precis i min smak och verkar såååååå bra. Därefter scrollar man ned och ser namnet på skådespelaren som man helt enkelt inte klarar av och filmkvällen har gått förlorad.

Detsamma gäller vissa TV-program, upplägget och storyn är perfekt men raseras av valet av programledare. 

2013 bojkottade jag Eurovision i Sverige enbart för att de valt Petra Mede som programledare. Jag klarar helt enkelt inte av henne.

Suckar också högt och byter snabbt kanal så fort Ernst Kirchsteiger visas på TV, han ger mig kalla kårar.

Vad gäller filmer så har jag stora problem med Tom Cruise vilket är en sorg för att filmerna han är med i ofta är väldigt bra.

Så hit me, vilka kändisar klarar ni inte av?

• Svar på tråden Vilken kändis klarar du inte av?
  • Rosmarin
    Tramptass skrev 2015-05-24 15:41:21 följande:
    Konstruktiv kritik som framförs på ett sätt som inte angriper personen är oftast ok. Även om jag kan tycka att den framförs bäst ansikte mot ansikte.

"Jag klarar helt enkelt inte av henne", "usch" eller "Hon är pinsam" är inte särskilt konstruktivt. Det är inte ok att uttrycka sig så oavsett hur otrevlig, dryg eller pinsam personen verkar vara i tv. Mobbning är aldrig någonsin ok. Men jag vet att många människor tyvärr inte håller med.
    Det är inte mobbning om det inte uppfattas som det av personen i fråga.

Jag är säker på att det finns folk som sagt/säger så om mig. Det känns helt ok. Man kan inte vara älskad av många utan att bli hatad av vissa. :)
  • Tramptass
    Rosmarin skrev 2015-05-24 15:45:18 följande:
    Det är inte mobbning om det inte uppfattas som det av personen i fråga.

Jag är säker på att det finns folk som sagt/säger så om mig. Det känns helt ok. Man kan inte vara älskad av många utan att bli hatad av vissa. :)
    Det är alltså ok att skriva hemskheter så länge personen ifråga inte säger ifrån? 

Jag blir ärligt talat ledsen att det finns personen som resonerar såhär. Men jag borde ju egentligen inte bli förvånad. Folk har helt tappat respekten för andra sedan internet och dess anonymitet kom in i bilden.

Det är inte konstigt att så många barn mobbas i våra skolor och på nätet med de vuxna förebilder som finns i samhället.
  • Rosmarin
    Tramptass skrev 2015-05-24 16:13:32 följande:
    Det är alltså ok att skriva hemskheter så länge personen ifråga inte säger ifrån? 

Jag blir ärligt talat ledsen att det finns personen som resonerar såhär. Men jag borde ju egentligen inte bli förvånad. Folk har helt tappat respekten för andra sedan internet och dess anonymitet kom in i bilden.

Det är inte konstigt att så många barn mobbas i våra skolor och på nätet med de vuxna förebilder som finns i samhället.
    Nej, personen måste inte säga ifrån. Men personen måste själv anse att det är mobbning. Det kan ju dock vara svårt att veta som utomstående, därför ska man vara försiktig med vad man säger om andra. Speciellt om man tror att de kan få reda på det.

Men jag skulle snarare klassa det vi gör i denna tråd under rubriken "snacka skit om andra".
  • Eva Elisabeth
    Indigo skrev 2015-05-23 16:25:18 följande:
    Nej, det blev vi inte. Skrattande
    Möjligen tyckte vi synd om dem.
    Det beror på var i Sverige och i vilken klass du växte upp, samt vilken politisk åskådning dina föräldrar hade. 
  • Eva Elisabeth
    fluu skrev 2015-05-23 13:52:58 följande:
    Yes, så är det i min generation. De få rojalistnördar i min ålder jag känner till talar väldigt tyst om det. Om nu kungabarnen skulle påverka 30-40-åringar så kan du nog skita i det också. De är vuxna människor och förhoppningsvis(läs säkerligen) tänker de inte "Oh my, prinsessan födde med ks och då måste jag ju så göra detsamma". Samma grej går att applicera på i princip allt de kungliga gör.
    Tja, så fort Estelle syns i en ny kappa, så är den kappan slutsåld i hela Stockholm... Detta sitter djupt. Det ska bli roligt att se om dagens föräldrar, som har barn som är jämnåriga med Estelle, Leonore och de som ska komma, kommer att pusha på samma sätt (jag menar som när kungabarnen svar små) för att få in sina barn i samma skolor, samma föreningar o.s.v.. Antagligen, det vill säga de som har några möjligheter överhuvudtaget.
  • fluu
    Eva Elisabeth skrev 2015-05-24 17:41:54 följande:
    Tja, så fort Estelle syns i en ny kappa, så är den kappan slutsåld i hela Stockholm... Detta sitter djupt. Det ska bli roligt att se om dagens föräldrar, som har barn som är jämnåriga med Estelle, Leonore och de som ska komma, kommer att pusha på samma sätt (jag menar som när kungabarnen svar små) för att få in sina barn i samma skolor, samma föreningar o.s.v.. Antagligen, det vill säga de som har några möjligheter överhuvudtaget.
    Och du kan inte se(den enorma) skillnaden på ett plagg och ks?
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Gert

Alexandra Pascalidou.

Pascalidou betyder skitstrand på svenska. Haha ganska roligt faktiskt.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Indigo
    Eva Elisabeth skrev 2015-05-24 17:38:31 följande:
    Det beror på var i Sverige och i vilken klass du växte upp, samt vilken politisk åskådning dina föräldrar hade. 
    Säkert.
    Men du drog ju hela min generation över en kam i ditt inlägg.
    Det är lätt att tänka bakåt när förvirringen tar fart
  • Jennie med ie

Som barn var jag en av många som hade Carola som idol. Men redan då hade jag svårt för att höra henne prata. Det håller i sig ännu, och numera fixar jag knappt höra henne sjunga heller. Som sångerska känns hon numera skrikig och gäll, och det där med pratandet... ja det är väl en kombination av rösten, ordvalen och själva sättet att prata (takt, gester med mera).

Svar på tråden Vilken kändis klarar du inte av?