• Rumpelstiltskins

    Vilken kändis klarar du inte av?

    Man läser en filmrecension och känner att den där filmen bara måste jag se för den är precis i min smak och verkar såååååå bra. Därefter scrollar man ned och ser namnet på skådespelaren som man helt enkelt inte klarar av och filmkvällen har gått förlorad.

    Detsamma gäller vissa TV-program, upplägget och storyn är perfekt men raseras av valet av programledare. 

    2013 bojkottade jag Eurovision i Sverige enbart för att de valt Petra Mede som programledare. Jag klarar helt enkelt inte av henne.

    Suckar också högt och byter snabbt kanal så fort Ernst Kirchsteiger visas på TV, han ger mig kalla kårar.

    Vad gäller filmer så har jag stora problem med Tom Cruise vilket är en sorg för att filmerna han är med i ofta är väldigt bra.

    Så hit me, vilka kändisar klarar ni inte av?


  • Svar på tråden Vilken kändis klarar du inte av?
  • Eva Elisabeth
    fluu skrev 2015-05-24 17:44:25 följande:
    Och du kan inte se(den enorma) skillnaden på ett plagg och ks?
    Nu är det så, att jag råkar veta att det har gått mode i medicinskt omotiverade ks i vissa andra länder, t.ex. USA. De som har varit förebilder (dåliga förebilder) där har dock inte varit kungliga, utan diverse skådespelerskor och modeller.

    Vissa har t.o.m. fått läkaren att göra snittet eller sätta igång dem (det förekommer också) två-tre veckor före BF (jag har till och med hört om ännu längre före men vet inte om det är sant), för att den sista uttänjningen av magen när barnet sjunker ner inte ska ske. (I Sverige skulle förstås ingen läkare gå med på det, och skulle han det så skulle han bli av med sin legitimation.) Sedan lägger de sig snabbt i hårdträning och går ut i media några veckor efteråt, visar sin platta mage och gör reklam för metoden.

    I Sverige var jag mer orolig att de här rabiata ks-förespråkarna, som vi har några av bland annat här på forumet, skulle få vatten på sin kvarn och prinsessorna gjorde ks. "Där ser man, läkarna sitter inne på hemligheten att det är farligt att föda naturligt, men de mörkar det för oss vanliga kvinnor av kostnadsskäl", typ. Så det är jättebra att prinsessorna är goda föredömen när det gäller detta!
  • Eva Elisabeth
    Eva Elisabeth skrev 2015-05-24 18:15:38 följande:
    Nu är det så, att jag råkar veta att det har gått mode i medicinskt omotiverade ks i vissa andra länder, t.ex. USA. De som har varit förebilder (dåliga förebilder) där har dock inte varit kungliga, utan diverse skådespelerskor och modeller.

    Vissa har t.o.m. fått läkaren att göra snittet eller sätta igång dem (det förekommer också) två-tre veckor före BF (jag har till och med hört om ännu längre före men vet inte om det är sant), för att den sista uttänjningen av magen när barnet sjunker ner inte ska ske. (I Sverige skulle förstås ingen läkare gå med på det, och skulle han det så skulle han bli av med sin legitimation.) Sedan lägger de sig snabbt i hårdträning och går ut i media några veckor efteråt, visar sin platta mage och gör reklam för metoden.

    I Sverige var jag mer orolig att de här rabiata ks-förespråkarna, som vi har några av bland annat här på forumet, skulle få vatten på sin kvarn och prinsessorna gjorde ks. "Där ser man, läkarna sitter inne på hemligheten att det är farligt att föda naturligt, men de mörkar det för oss vanliga kvinnor av kostnadsskäl", typ. Så det är jättebra att prinsessorna är goda föredömen när det gäller detta!
    Tillägg till detta: jag skulle dock bli väldigt förvånad om Sofia skulle föda naturligt. Hon är just en sådan person som skulle kunna göra det jag beskrev... men i så fall får hon åka och göra det utomlands.
  • fluu
    Eva Elisabeth skrev 2015-05-24 18:15:38 följande:
    Nu är det så, att jag råkar veta att det har gått mode i medicinskt omotiverade ks i vissa andra länder, t.ex. USA. De som har varit förebilder (dåliga förebilder) där har dock inte varit kungliga, utan diverse skådespelerskor och modeller.

    Vissa har t.o.m. fått läkaren att göra snittet eller sätta igång dem (det förekommer också) två-tre veckor före BF (jag har till och med hört om ännu längre före men vet inte om det är sant), för att den sista uttänjningen av magen när barnet sjunker ner inte ska ske. (I Sverige skulle förstås ingen läkare gå med på det, och skulle han det så skulle han bli av med sin legitimation.) Sedan lägger de sig snabbt i hårdträning och går ut i media några veckor efteråt, visar sin platta mage och gör reklam för metoden.

    I Sverige var jag mer orolig att de här rabiata ks-förespråkarna, som vi har några av bland annat här på forumet, skulle få vatten på sin kvarn och prinsessorna gjorde ks. "Där ser man, läkarna sitter inne på hemligheten att det är farligt att föda naturligt, men de mörkar det för oss vanliga kvinnor av kostnadsskäl", typ. Så det är jättebra att prinsessorna är goda föredömen när det gäller detta!
    Ja, den diskussionen har vi redan haft. Men jag kan ändå lova dig att kvinnor inte tänker att de måste apa efter andras förlossningar bara för att de råkar vara kungliga eller kända. Lovar! Och igen, sluta ha så låga tankar om kvinnor.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Topcom
    Olga89 skrev 2015-05-23 23:21:12 följande:

    Vet ej vad kvinnan heter, men den där tanten som är städexpert i TV4 Nyhetsmorgon. Tittare ringer in med diverse städrelaterade problem och hon kommer alltid med samma jäkla råd: "gnid in ordentligt med citron som du sedan sköljer av rikligt med coca-cola" vet inte om jag stör mig mest på hennes gälla stämma, eller att hon alltid har svar på tal på allt!

    Sedan har vi Mikael Persbrandt, Helena Bergström, Ebba von Sydow, Noomi Rapace, Loreen, Avicii, Cissi Wallin, Gert Fylking. De har jag svårt för av olika anledningar.


    Noo! Ett flertal du räknade upp är ju människor som förgyller livet var da?! :"(
  • Voodoodoll
    fluu skrev 2015-05-24 18:37:50 följande:
    Ja, den diskussionen har vi redan haft. Men jag kan ändå lova dig att kvinnor inte tänker att de måste apa efter andras förlossningar bara för att de råkar vara kungliga eller kända. Lovar! Och igen, sluta ha så låga tankar om kvinnor.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Auditanne
    Tramptass skrev 2015-05-24 15:41:21 följande:
    Konstruktiv kritik som framförs på ett sätt som inte angriper personen är oftast ok. Även om jag kan tycka att den framförs bäst ansikte mot ansikte.

    "Jag klarar helt enkelt inte av henne", "usch" eller "Hon är pinsam" är inte särskilt konstruktivt. Det är inte ok att uttrycka sig så oavsett hur otrevlig, dryg eller pinsam personen verkar vara i tv. Mobbning är aldrig någonsin ok. Men jag vet att många människor tyvärr inte håller med.
    Fast de flesta av oss kommer nog aldrig hamna face to face med någon av de kändisar vi kritiserar ändå. Bra om de istället råkar få läsa vad som skrivs om dem. Då kanske de tar till sig av den kritik som faktiskt är konstruktiv och därpå försöker rätta sig efter denna.

    Och det är fortfarande inte helheten av kändisens persona som angrips utan specifika delar av den. Alltså kan man säga att det "hat" som folk uttrycker här är mestadels ytligt och inget att förfäras över eller känna sig hotad av. 
  • Sarakechi

    Göteborgaren som jag alltid glömmer namnet på, Per något.. Han tror han är så jävla rolig, men han är en skitkass underhållare.

  • Auditanne
    Sarakechi skrev 2015-05-25 15:26:15 följande:

    Göteborgaren som jag alltid glömmer namnet på, Per något.. Han tror han är så jävla rolig, men han är en skitkass underhållare.


    Per Andersson?
Svar på tråden Vilken kändis klarar du inte av?