• Anonym (mamma)

Synd att tjejkläder görs inte i pojkmodell.

Min son gillar Frost (Frozen) filmen, han har önskat sig kläder med bilder från filmen. Han har tidigare gillat Hello Kitty. Det är så svårt att hitta något som passar honom. Han är en pojke, rosa är fint men alla är med flickiga (prinsessa) tillägg (spets, text för en tjej m.m.). Nu hittade jag äntligen en tröja som var turkos med bilden,snögubbe från Frost.

Varför kan inte pojkar ha snygga neutrala kläder med frost? Varför görs alla dessa till flickor? Är Frost endast för flickor?

Vad tycker ni? Vad anser ni om dessa kläder? Pojkkläder och flickkläder?

• Svar på tråden Synd att tjejkläder görs inte i pojkmodell.
  • Anonym (Wish.com)

Wish.com är bättre än aliexpress för de som inte förstår engelska :) (man måste dock söka varorna på engelska)

• JTo
    JTo skrev 2015-05-21 08:47:49 följande:
    www.ebay.co.uk/sch/i.html&_osacat=11452&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR7.TRC2.A0.H0.Xfrozen.TRS0&_nkw=frozen&_sacat=11452
    Det där gick ju inte så bra... hur som haver, sök på barnkläder och "frozen" på ebay så finns det rätt mycket både till flickor och pojkar.
  • Anonym (J)

Det är GRYMT störande. Tex Lindex. Pojkkläderna är mörka, blåa och gröna. Har man tur hittar man en tshirt med tryck föreställande en bil eller dinosaurie. Medan tjejsidan har underbart färgglada kläder i alla regnbågensfärger med glassar, mönster, tryck (frozen bl a) osv. Men de finns bara i klänningar, tunikor och tights, Tjejavdelningen hade knappt någon tjockare byxa än tights.

Barn är barn, och barn älskar färger!! Förstår inte varför de ska göra skillnad på barn. Min son har inte ens fyllt 2, och vill han vara färgglad från lokala affärer så finns det bara klänningar..

• Anonym (J)
    Anonym (Kidsbrandstore) skrev 2015-05-20 20:44:46 följande:

Nej, men det är mitt barn. Ungen ska klä sig propert för att slippa sticka ut för mycket.

För övrigt får mitt barn också välja kläder själv. Skillnaden mellan mitt barn och ditt barn, är väl då att mitt barn har känsla för vad som är snyggt och inte.

Usch för såna som dig. Låt barn vara barn!!
Svar på tråden Synd att tjejkläder görs inte i pojkmodell.