• Anonym (mamma)

Synd att tjejkläder görs inte i pojkmodell.

Min son gillar Frost (Frozen) filmen, han har önskat sig kläder med bilder från filmen. Han har tidigare gillat Hello Kitty. Det är så svårt att hitta något som passar honom. Han är en pojke, rosa är fint men alla är med flickiga (prinsessa) tillägg (spets, text för en tjej m.m.). Nu hittade jag äntligen en tröja som var turkos med bilden,snögubbe från Frost.

Varför kan inte pojkar ha snygga neutrala kläder med frost? Varför görs alla dessa till flickor? Är Frost endast för flickor?

Vad tycker ni? Vad anser ni om dessa kläder? Pojkkläder och flickkläder?

• Svar på tråden Synd att tjejkläder görs inte i pojkmodell.
  • Anonym (mamma)
    Anonym (!!!) skrev 2015-05-20 20:38:33 följande:

Min son har en tröja med Anna Elsa och Olof på. Den valde han SJÄLV och jag sket i att den var "för flickor" jag kommer inte lära min son att vissa kläder inte är för honom bara för att han har snopp. Han får ha dom kläder han trivs med och tycker om. Även klänning om han skulle vilja det.

Han vill inte heller ha för flickiga kläder. Vore fint om på bilder på kläder är med andra individer från filmen än endast Anna och Elsa. Eller om pojkaktiga kläder har en liten bild på byxorna eller t.ex. där Anna m.fl. åker på snösläde i filmen.
  • Anonym (Kidsbrandstore)
    Rumpelstiltskins skrev 2015-05-20 20:47:52 följande:

Du vet att "snyggt" är olika i olika ögon va? Det du tycker är snyggt kan jag tycka är fult, hajar du det hela?

Eller finns det någon oskriven lag att "snyggt" bara är det som du och din unge väljer?

Ralph Lauren är snyggt. Disney är avskyvärt.
  • Elizabeth Lowry
    Anonym (Kidsbrandstore) skrev 2015-05-20 20:34:43 följande:
    Knappast. Men det ser förjävligt ut. Trashpack AB.
    ...och dessutom är det svårt att låta barnen ärva sådana kläder, eller att sälja dem i andra hand eller ge bort dem. För de blir "gamla" så fort en ny Disneyfilm kommer ut. Alla ser att barnet har begagnade kläder.
    Elizabeth Lowry skrev 2015-05-20 20:54:09 följande:

...och dessutom är det svårt att låta barnen ärva sådana kläder, eller att sälja dem i andra hand eller ge bort dem. För de blir "gamla" så fort en ny Disneyfilm kommer ut. Alla ser att barnet har begagnade kläder.

Ytterligare en poäng. Det hade jag inte ens tänkt på.
  • Rumpelstiltskins
    Anonym (Kidsbrandstore) skrev 2015-05-20 20:53:43 följande:
    Ralph Lauren är snyggt. Disney är avskyvärt.
    Ralph Lauren är en person som arbetar med att designa kläder (bland annat). Hans kläder har således fått namnet Ralph Lauren, men det visste du hoppas jag?

Disney, eller "The Walt Disney Company" är ett företag inom nöjesbranschen. Ej heller ett klädmärke med andra ord. Däremot finns Disneys figurer tryckta på diverse kläder, även på en del märkeskläder men det visste du också hoppas jag?

Med andra ord är inte Ralph Lauren "Snyggt" eftersom Ralph Lauren är en person och således skulle vara "SNYGG" om man fann honom attraktiv. Däremot kan man tycka att hans klädmärke "Ralph Lauren" är snyggt men eftersom att du har svårt att föra dig i skrift så är det även svårt att förstå vad du menar. 

Slutligen så är det väl inte märket som avgör om ett plagg är snyggt eller inte? Det är väl plagget i sig? Eller är allt som inte har ett dyrt märke fult menar du?
  • Rumpelstiltskins
    Elizabeth Lowry skrev 2015-05-20 20:54:09 följande:
    Ja och det är ju också helt horribelt.. Att folk ser att man har ärvt en tröja för att Frost är såååååååååå 2014. 
    Rumpelstiltskins skrev 2015-05-20 21:03:27 följande:

Ralph Lauren är en person som arbetar med att designa kläder (bland annat). Hans kläder har således fått namnet Ralph Lauren, men det visste du hoppas jag?

Disney, eller "The Walt Disney Company" är ett företag inom nöjesbranschen. Ej heller ett klädmärke med andra ord. Däremot finns Disneys figurer tryckta på diverse kläder, även på en del märkeskläder men det visste du också hoppas jag?

Med andra ord är inte Ralph Lauren "Snyggt" eftersom Ralph Lauren är en person och således skulle vara "SNYGG" om man fann honom attraktiv. Däremot kan man tycka att hans klädmärke "Ralph Lauren" är snyggt men eftersom att du har svårt att föra dig i skrift så är det även svårt att förstå vad du menar. 

Slutligen så är det väl inte märket som avgör om ett plagg är snyggt eller inte? Det är väl plagget i sig? Eller är allt som inte har ett dyrt märke fult menar du?

Och jag hoppas att du inte är lika korkad som du just framstod vara. My gosh!
    Rumpelstiltskins skrev 2015-05-20 21:05:01 följande:

Ja och det är ju också helt horribelt.. Att folk ser att man har ärvt en tröja för att Frost är såååååååååå 2014. 

Men hur jävla kul är det med ärvda kläder!? Allvarligt!
Svar på tråden Synd att tjejkläder görs inte i pojkmodell.