• Anonym (mamma)

Synd att tjejkläder görs inte i pojkmodell.

Min son gillar Frost (Frozen) filmen, han har önskat sig kläder med bilder från filmen. Han har tidigare gillat Hello Kitty. Det är så svårt att hitta något som passar honom. Han är en pojke, rosa är fint men alla är med flickiga (prinsessa) tillägg (spets, text för en tjej m.m.). Nu hittade jag äntligen en tröja som var turkos med bilden,snögubbe från Frost.

Varför kan inte pojkar ha snygga neutrala kläder med frost? Varför görs alla dessa till flickor? Är Frost endast för flickor?

Vad tycker ni? Vad anser ni om dessa kläder? Pojkkläder och flickkläder?

• Svar på tråden Synd att tjejkläder görs inte i pojkmodell.
  • Anonym (?)

Fast alla frostkläder som jag har hittat till mina tjejer har varit blå! Har aldrig sett några rosa! Så varför klagar du på färgen???

• Jamtlandstaus
    Anonym (Baby) skrev 2015-05-21 11:47:31 följande:
    Och jag kör med ankstjärtstrosor på min pojke för att motivera honom att sluta med blöja. :)
    Haha, härligt! Skrattande
  • Anonym (Flurry)

Ni moderna genusmorsor kommer förstöra era söner med en massa utstyrsel som får oss andra att häpna.

• Donum
    Anonym (Flurry) skrev 2015-05-24 18:57:45 följande:

Ni moderna genusmorsor kommer förstöra era söner med en massa utstyrsel som får oss andra att häpna.

Det beror väl på hur trygga de är i sin manlighet?

Om manligheten sitter i kläderna så är ju manligheten väldigt skör.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Bebbansdotter
    Anonym (Baby) skrev 2015-05-21 11:47:31 följande:

Och jag kör med ankstjärtstrosor på min pojke för att motivera honom att sluta med blöja. :)

Vad är det för fel med det då? Har jag haft på alla mina barn när dom var bebisar. Ingen pardon. Ankstjärt på! Sötaste trosan juh.
  • Anonym (Baby)
    Bebbansdotter skrev 2015-05-24 19:27:06 följande:

Vad är det för fel med det då? Har jag haft på alla mina barn när dom var bebisar. Ingen pardon. Ankstjärt på! Sötaste trosan juh.

Skämtar du? På en kille?
  • grind
    Donum skrev 2015-05-24 19:17:18 följande:

Det beror väl på hur trygga de är i sin manlighet?

Om manligheten sitter i kläderna så är ju manligheten väldigt skör.

Alla pojkar är osäkra i sin manlighet. Det är just därför det är viktigt att föräldrarna visar upp konstruktiva könsroller som hjälper pojkarna att hitta rätt.
  • Donum
    grind skrev 2015-05-31 08:42:53 följande:

Alla pojkar är osäkra i sin manlighet. Det är just därför det är viktigt att föräldrarna visar upp konstruktiva könsroller som hjälper pojkarna att hitta rätt.

Det har jag inte märkt. Och inte har jag märkt att färgen på kläderna påverkar manligheten heller. Min man är lika manlig när han har rosa tröja som när han har blå.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • MrsBroderTuck
    Anonym (!!!) skrev 2015-05-20 20:38:33 följande:

Min son har en tröja med Anna Elsa och Olof på. Den valde han SJÄLV och jag sket i att den var "för flickor" jag kommer inte lära min son att vissa kläder inte är för honom bara för att han har snopp. Han får ha dom kläder han trivs med och tycker om. Även klänning om han skulle vilja det.

Såhär gör en bra förälder! Fortsätt så!
  • grind
    Donum skrev 2015-05-31 10:13:47 följande:
    Det har jag inte märkt. Och inte har jag märkt att färgen på kläderna påverkar manligheten heller. Min man är lika manlig när han har rosa tröja som när han har blå.
    Du är kvinna och förstår inte hur hierarkin i en manlig grupp fungerar.
Svar på tråden Synd att tjejkläder görs inte i pojkmodell.