Inlägg från: lillterror |Visa alla inlägg
  • lillterror

BF februari 2016

Agnesmamma2012 skrev 2015-10-30 22:48:32 följande:

Japp ansökte om gravidtetspenning för 3 veckor sen och fick beviljat för 2 veckor sen :) så bara att ansöka :) skönt o ha de gjort . Funkar tens ? Köpt en apparat ?

Jag har skickat in min del av ansökan redan, ska posta intyget som min arbetsgivare fyllt i i början på veckan så det är på gång här! Härligt att dom var så snabba med att bevilja det =)

Tens är ingen mirakelmaskin direkt har jag märkt men ibland kan den faktiskt underlätta! Jag har igång den några timmar när det är som värst och då kan den ta bort udden av det värsta. All lindring är tacksam ;) fick låna min av sjukgymnasten! =)
  • lillterror
    Sandramammatill2 skrev 2015-10-31 21:22:31 följande:

men oj aj!! jag som har klagat över mitt får dåligt samvete nu, har som värst haft det som du skriver men då bara när jag vart i gång mycket under dagen.

Jag skulle nog tro att du inte kan göra övningar med din smärta, det är rätt ansträngande men skönt efter :)

Tråkigt för dej att ha så ont och att inget hjälper! :(

Haha nej inte känna så! För mig började det senare på dagen när det varit mycket på jobbet och höll i sig till mitten på natten ungefär. Så vaknade jag problemfri och satte igång som vanligt och då återkom det runt eftermiddagen. Trodde då att det inte kunde bli värre, men så vaknade jag en morgon och smärtan var kvar och det gick bara utför haha ;) men alla dagar är verkligen inte lika illa! Det går i vågor =) jag är däremot galet tacksam för att jag inte har en liten hemma redan som ska lyftas och lekas med =) men tycker du ska testa ett bälte om du fortfarande inte gjort det, det hjälper för många :)
  • lillterror

Gjorde min första sf mätning idag, 26 cm i v 25+0. Det jag däremot missade att fråga min BM var är var på kurvan jag är i nuläget? Någon som har koll på detta? =)

• lillterror
    Jennsan84 skrev 2015-11-05 15:48:44 följande:

Jag gjorde min igår och då var jag 25+6 och jag hade 24cm. Jag låg i nedre kant på mitten kurvan. Tror man kan kalla den genomsnittskurvan vilket vart helt normalt så tror du kanske ligger ganska spot on på den mitten kurvan :)

Låter ju hur bra som helst då! Folk har kommenterat att dom tycker jag är "för liten" så jag var väldigt nyfiken på mitt mått, men missade ju att fråga hur jag låg till på kurvan, klantiga jag! =) det enda bm sa var "helt perfekt", men jag har en härlig bm som säger att allt är jättefint och perfekt så länge man själv mår bra och bäbis med såklart =)
  • lillterror
    Erna90 skrev 2015-11-05 16:34:02 följande:

Jag var hos BM i måndags, då vecka 25+5 och mätte 24cm

Mysigt! Har du en "stor eller liten" mage i nuläget? =)
  • lillterror
    Jennsan84 skrev 2015-11-05 16:58:37 följande:

Alla har sagt samma till mig. Att jag är så liten så det kändes bra att få det visat att jag ändå är normal:)

Haha ja så kände jag med när jag fick veta måttet och höra ett "perfekt", kändes ännu bättre nu när jag inte är ensam om det. Ditt första? Vet du om det finns någon bildtråd här? Vill ju kika på alla olika magar =)
  • lillterror
    Penguinlover skrev 2015-11-05 18:15:07 följande:

Jag ska mäta första gången nästa vecka. Jag tycker att min mage är väldigt stor så jag är lite nervös. För någon månad sedan träffade vi en bekant som är gravid och ska ha barn i november och vi hade typ lika stora magar nästan.

Men det finns ju så många olika faktorer som spelar in när det gäller storleken! Saker som om man har lång eller kort överkropp, hur tränad man är, hur livmodern ligger osv. Men jag förstår nervositeten eftersom jag nyss hade den själv. Men alla är vi olika, en del växer mer i början, andra mer i slutet, några jämnt hela graviditeten. det släpper nog efter några mätningar när man ser att man följer sin kurva som man ska, oavsett stor eller liten mage :)
  • lillterror
    idm skrev 2015-11-05 18:28:57 följande:

Jag mätte första gången vecka 23 (22+5)och hade då sf - mått på 25. Lite över kurvan sa bm, men absolut ingenting att oroa sig för. Men jag kunde ändå inte utesluta min oro. Jag ska till bm imorgon igen och det ska bli spännande att se vad måttet blir då. Blir lite nojig över att ligga på övre kurvan. Håll tummarna för att allt ser bra ut :)

Som jag har förstått det så kan det även betyda mycket fostervatten? Min första så försöker sätta mig in i detta så gått det går ;)
  • lillterror
    idm skrev 2015-11-05 18:34:34 följande:

Min första här med :) Ja, det kan ju beror på olika saker :) det viktigaste är ju att man följer sin egen kurva. Vi får se vad bm säger imorgon :)

Åh ny mätning imorgon? Nu blir jag ju nyfiken :)
Svar på tråden BF februari 2016