Inlägg från: lillterror |Visa alla inlägg
  • lillterror

BF februari 2016

Lysmasken skrev 2016-03-06 01:57:16 följande:

Ahh varför ska det vara så svårt med namn.... Jag vill ha Majken & maken vill ha Hailey.

Åh Hailey är så fint =) kompromissa och ta Majley? ;) namn är verkligen jättesvårt!
  • lillterror
    zespriem skrev 2016-03-06 06:54:02 följande:

Hur är det nu, är jag ensam kvar gravid eller finns det fler..?

Jag har fortsatt ont och ganska jobbigt. Emellanåt är förvärkarna regelbundna, ibland kommer de mer sällan. Vaknat både inatt och förra natten av riktigt ond sammandragning och tänkt att "nu är det verkligen på riktigt". Men icke. En vecka över idag, vilket hade varit helt ok om jag inte haft de här förbannade förvärkarna och molvärken som faktiskt gör att jag tror det är nära hela tiden.

Håller tummarna för att det kickar igång ordentligt och på riktigt snart! Har du fått kollat status och kanske gjort hinnsvepning det senaste?
  • lillterror

Har precis fått sitta ner och prata med en läkare som är uppdaterad i min förlossning. Kändes riktigt härligt, eftersom det blev så tumult allt så har frågorna kommit i efterhand. Älskade Elicia kammade hem fulla poäng vid födseln trots hennes reaktioner under igångsättningen (dippade ner till 40 i hjärtfrekvens ett par omgångar) och trots att det var bökigt att få ut henne under ks (huvudet satt fast så dom fick gå in med en hand och trycka via underlivet samtidigt). Så nu vet vi att det inte funnits problem med hennes syresättning iaf som kan spöka i efterhand! Hon är nu även godkänd i besiktningen så vi väntar på PKU efter 13 bara. Mitt problem med igångsättningen verkar vara att min livmoder inte klarade av att jobba så hårt som den borde, så värkarna gjorde mer ont än nytta, och när dosen värkstimulerande ökades så fick jag värkstormar som påverkade min bebis negativt och tog för mycket kraft ifrån mig.

Trots detta kaos så har vi båda fått in amningen, gjorde redan från start i stort sett och det känns så himla skönt att något flyter på iaf!

Nu vill jag bara få hem min lilla docka, låta henne träffa sin storebror, ställa mig i min egen dusch och kunna mysa med hela familjen i min egna soffa, med en kopp te och bara njuta av livet <3

• lillterror
    LMG skrev 2016-03-07 11:52:18 följande:

Är ni fortfarande kvar på sjukhuset? Jag bad om att få åka hem igår, saknade min säng så mycket haha. Trotts att det bara blev en natt på BB :)

Ja det fick bli två nätter på bb =) har en timme enkel väg till bb, det är dåliga vägar med mycket snö, jäkligt tråkigt att åka hem och sen tillbaka dagen efter för PKU och sånt ;) dessutom vill dom ha mig på bb två nätter mtp att jag blev snittad =) men nu så jäklar! Ungefär 1 timme kvar så blir det hemgång =)
  • lillterror
    LMG skrev 2016-03-07 13:52:18 följande:

Jaha jaa då förstår jag. Vi bor ju jätte nära sjukhuset så blir inte jobbigt att åka fram och tillbaka :) kom hon den 4 mars?

Vad skönt för er! Det känns lite tryggare att ha nära om det skulle bli förlossning mer akut dessutom, är ju långt ifrån alla som känner i god tid när det är dags ;)

Nej femte kom hon! Så 48 timmar var vi på bb, åkte hem så får PKU och hörsel var gjort =)
  • lillterror
    minneli skrev 2016-03-07 11:48:10 följande:

Ska vi göra ngn fortsättningstråd där vi kan prata om våra barn? :)

Jag hoppar gärna in i en sån tråd =)
    zespriem skrev 2016-03-07 14:29:11 följande:

Skönt att få möjlighet att prata igenom! Tur att allt gått så bra trots att det låter som en ganska tuff förlossning.

Jag hade en helt vidrig natt med massa ont. Var övertygad om att det var igång. Men nej. Är på förlossningen nu och har gjort en koll. Inte öppen nåt mer alls jämfört med för en vecka sen. Ska snart få träffa läkare för att diskutera ev igångsättning.

Det var en vidrig förlossning rent ut sagt =) fick ju feber som vi var tvungna att sänka fort för Elicias skull, hon blev påverkad av den med, och antibiotika på det. En riktig cirkus =)

Åh hoppas att det snart sätter igång för dig! Känns väl kanske sådär att du får läsa hur traumatiskt igångsättningen blev för mig haha, men som tur är så går ju långt ifrån alla igångsättningar till så! Men håller ändå tummarna för att det snart startar självmant på dig, det är ju det vi alla hoppas på när man sitter där själv =)
  • lillterror
    MalinTherese skrev 2016-02-27 21:56:36 följande:

Februari16 6/2, född 7/1

Jesspett 7/2, född 4/2

Angelz 8/2

Idm 9/2, född 1/2

Erna90 9/2, född 24/1

Jensan84 10/2

MalinTherese 12/2, född 20/2

Bf feb 13/2, född 19/2

Cupcakedream 13/2, född 22/2

Lillterror 17/2, född 5/3

Ak82 17/2

Småland 17/2 född 20/2

BenicioSantino 18/2 född 21/2

Minneli 22/2 född 11/2

GameOfLife 23/2, född 21/2

Ondar 23/2

Mamma till två gullegrisar 25/2

Lysmasken 26/2

LMG 28/2

zespriem 28/2

maliinnnn1990 bf 28/2

• lillterror
    zespriem skrev 2016-03-07 16:05:54 följande:

Fått beviljat igångsättning! Tyvärr var det fullt idag, ska ringa imorgon bitti och hoppas på att det finns plats då. Ja, lillterror, din historia är ju lite skrämmande, det måste jag erkänna ;) Fast läkaren trodde att detta ska gå smidigt. Tappen är helt redo och jag har ju fött två barn innan. Kan hända att det räcker att ta hinnorna.

Åh behöver du inte gå över längre för igångsättning? Härligt! Haha ja det är ju en stor skillnad eftersom detta var min första! Vågar jag mig på en graviditet till så hoppas jag verkligen klara av en riktig förlossning, känner att jag gick miste om mycket med kejsarsnittet =/

Hoppas det finns plats för dig imorgon då! =)
    LMG skrev 2016-03-07 20:09:25 följande:

Men Gud då fick ju vi samma dag :)

Haha fasen vad häftigt! Dåligt uppdaterad här nu känner jag! Gick allt bra? Flicka eller pojk? Något namn klart? =D
  • lillterror

Någon mer än jag som samlar vatten som en tok EFTER förlossningen??? Dricker ordentligt, rör på mig i den mån jag kan, vilket är mer nu än när foglossningen höll mig sängliggandes, ändå ser mina ben ut som stockar? Usch! =)

Zespriem- lycka till nu! Kommer gå helt galant för dig =D

• lillterror
    Anonym (orolig) skrev 2016-03-08 20:04:32 följande:

Mennar du att man intr ska få ha täcke på sej då elr på barnet ? Å använda nikotin kan man visst man röker ju inte precis i sängen , å ja är ingen rökare ja snusar..låt bata lite konstigt fatta som man ska ligga i en säng utan kuddar elr täcke :p

Nej hon menar att det inte ska finnas lösa kuddar och täcken löst uppe vid barnets huvud, pga kvävningsrisken. Själv har jag en gallerfilt till mitt troll just därför, skulle hon lyckas dra det över huvudet så vet jag att hon kan andas igenom det till skillnad från ett täcke..

Sen är det även känt att användningen av nikotin (cigaretter OCH snus) under både graviditet och amning ökar risken för plötslig spädbarnsdöd.

• lillterror
    Anonym (Bf feb) skrev 2016-03-08 16:23:43 följande:

Nyfiken på hur era bebisar sover på nätterna? Samsover ni eller lyckas ni få dem att somna i egen säng? Vi somnar oftast när vi ammar och det är mysigt, men det gör mig lite nervös :/

Min är ju inte många dagar än så vi försöker fortfarande se vad som funkar bäst för oss =) har ett babynest som vi försöker vänja henne vid, det ligger mellan oss i sängen. Liggammar om nätterna och ibland får jag lägga ner henne i nestet, ibland så vaknar hon bara av att jag tänker på det och då har det slutat med att hon får sova på mitt bröst när jag halvsitter istället =) hoppas kunna få dockan till egen säng om intr alltför många månader =)
    idm skrev 2016-03-08 20:11:56 följande:

Ni som ammar, hur ofta gör ni det under dagen och natten? :)

Alltifrån en gång i timmen till var tredje/fjärde timme haha! Nu inatt blev det två ggr så var tredje ungefär då, oftare på eftermiddag/kvällen. Undrar när man får in en bättre rutin på det hela? Som det känns just nu orkar jag knappt ta mig nånstans för att hon ska matas i tid och otid, och när hon ligger vid bröstet är hon ju inte klar på fem minuter direkt =)
  • lillterror
    Anonym (orolig) skrev 2016-03-09 06:46:05 följande:

Använde inte snus när ka va gravid p sen ammar ja inte heller så ,å har prata me min bm å hon sa att de mesta är skit snack de där,å att ja kan snusa om ja vill. å alla ja känner är rökare / snusare å aldrig vart några problem.

Nej jag bara svarade på din fråga där du undrade varför man inte fick röka eller snusa. Sen var det absolut ingenting mot dig och ditt användande av nikotin. Alla gör som dom vill, men det som radades upp ang samsovning med täcken, Kuddar, nikotin och alkohol osv var som sagt riktlinjer för att undvika psd. (vilket då gäller gravid och ammande och inte rökning i sängen som givetvis även det är livsfarligt.).
  • lillterror
    minneli skrev 2016-03-09 12:32:00 följande:

Tack! Jag kom aldrig så långt :D

Haha jag hade tid över så det var lika bra kände jag, tyckte ju du kom med en toppenide och ville inte låta den rinna ur sanden liksom =)
  • lillterror
    zespriem skrev 2016-03-09 14:38:04 följande:

Nu har jag också bebis utanför magen! :D

Igångsättningen gick hur smidigt som helst. 14.20 igår togs hinnorna, värkarna satte igång kort därefter och blev snabbt starka. Låg i sängen och andades mig genom värkarna, kände mig kissig och gick motvilligt upp ur sängen till toaletten. Ville egentligen ha ett bäcken, men bm tyckte verkligen att det skulle vara bra för mig att komma upp ur sängen lite. Sambon följde med mig och väl sittandes på toaletten satte krystvärkarna igång! Ringde på personal och stapplade tillbaka till rummet, hann inte upp i sängen igen utan födde ståendes hängande över sängen. "Av med trosorna, bebisen kommer ut nu!" :D 17.13 föddes han. Mindre än tre timmar efter igångsättningen. Antibiotikadroppet pga gbs hann inte verka eftersom jag födde snabbare än de räknat med. Så han kontrolleras var 6:e timme, andning, saturation och temp. Allt ser bra ut :) Blev verkligen en bra förlossning!!

Men Gud vad härligt!!! Stort grattis!!
  • lillterror
    Anonym (Längtar.) skrev 2016-03-09 07:05:42 följande:

Finns det fler kvar här? Hade beräknad förlossninge den 23e. Inget händer än. Hoppas bli igångsatt idag.

ondar skrev 2016-03-10 04:31:26 följande:

Jag är kvar! Bf+16 idag, samma som du antar ja för mitt bf va också 23e. Jag har igångsättning idag kl 9 men mina värkar började igår så va inne igår kväll o undersöktes. Var öppen 3 cm o hade en cm kvar av tappen så fick åka hem o försöka vila för att sen återvända till igångsättningstiden jag redan hade. Värkarna har eskalerats o gör brutalt mkt mer ont men kommer inte längre med 2min mellanrum som igår utan med 8. Förhoppningsvis gör de nytta. Hoppas det blivit igångsättning för dig o att den flyter på bra!

Åh lyckades vi bli tre överburna i denna tråden? Våra bebisar trivs uppenbarligen alldeles för bra i magen! Hoppas era igångsättningar (om ni nu behöver, på dig Ondar låter det som att det startat av sig själv äntligen) är smidiga och resulterar i bebis riktigt snart! =)
  • lillterror
    maliinnnn1990 skrev 2016-03-12 17:55:55 följande:

Nu är han här föddes i v 42 41+1 4408g och 55 cm

Grattis!!
  • lillterror
    ondar skrev 2016-03-13 12:13:46 följande:

Våran Elliot kom i torsdags efter egna värkar som startade natten till onsdag, fick hjälp av planerade igångsättningen på torsdagen men vid 22tiden slutade det i akutsnitt precis som med storebror. 16 dagar sen men helt klart värd att vänta på- såklart. Vi åkte hem redan dagen efter o myser bara runt här hemma <3

Stort grattis! Gud vad härligt att äntligen ha honom i famn =) fint namn!
Svar på tråden BF februari 2016