BF februari 2016
Alltså jag är inte nervös för själva sprutan, sådant känns ju knappt. Är mer nervös för att bli sjuk utav den.
Alltså jag är inte nervös för själva sprutan, sådant känns ju knappt. Är mer nervös för att bli sjuk utav den.
Ja det är inge kul att ta en spruta för att slippa bli sjuk och sedan bli sjuk av den haha
Hur har ni tänkt att klä/bädda ner barnet i vagnen? :) kan ju vara väldigt kallt i februari.
Beror visserligen lite på vart i landet man bor men det vore ändå kul att veta :)

Vi närmar oss nu :) Jag gick in i vecka 29 idag och börjar känna mig otymplig nu. Undrar hur detta ska sluta? Haha.
Ja, februari är mer än välkommen! :) Haha, ja att resa sig ur soffan, sängen, från golvet (jobba på förskola) kan lätt bli ett litet träningspass, haha. Jag mår annars bra och har gjort det ungefär hela graviditeten :) min svanskota strejkar lite ibland, men än så länge ingen fara :) Sen har jag ganska mycket sammandragningar till och från under dagarna men det är bara obehagligt. Hur mår du? :)
Ja jag ansökte om full graviditetspenning och har fått sen godkänd :) sista jobbdagen är den 10 december. Nedräkning pågår! :) Ja det är riktigt tungt att jobba med de andra yngsta, men mina kollegor är förstående och hjälper till lite extra nu :) Hur känns det att gå hemma? :)
Ja de är väldigt bra och förstående :) De har själva gått igenom en graviditet under tiden de jobbat på förskola :) Åå jag kan tänka mig att det börjar bli lite tröttsamt då du inte kan göra det du vill pga foglossning. Kan den bli bättre på något sätt? Ja jag ser fram emot att få julstöka :) Sen har jag syskon och vänner som är hemma på föräldraledighet som jag tänkt umgås en massa med :) Sen vila och fixa det sista inför bebis ankomst :)
Idag är jag irriterad. På jobbet är det många som frågar när det är dags och det är ju inget konstigt med det. Däremot är jag trött på att höra negativa kommentarer. Ett exempel är då jag på frågan hur jag mår svarat att jag mår bra och då får höra att det kan ändras väldigt snabbt. Idag fick jag höra kommentaren "det är vad du tror ja" när jag svarade på frågan om hur länge jag ska jobba. Har man inget trevligt att säga kan man väl vara tyst? Dessutom är det många kommentarer om min storlek vilket också irriterar mig. Många har frågat hur det kan vara så långt kvar med den magen och ett par gånger har jag fått frågan om jag är säker på att det inte är tvillingar. Det känns konstigt att så många kommenterar min kropp och dessutom antyder att den inte är "normal". Hur tänker folk egentligen? Jag blir nästan orolig för att jag ska vara onormalt stor, men när jag var hos barnmorskan för två veckor sedan i vecka 26 var mitt sf-mått 24 cm vilket jag har förstått inte är större än medel.
Oj vad jag känner igen mig.. jag får kommentarer dagligen om hur stor magen är och att dom måste ha missat en tvilling.. känns ju troligt efter 4 ultraljud! Det är som att det är fritt fram att kommentera en gravid kvinnas kropp. Min mage ligger precis över medel på kurvan men eftersom jag är kort (156 cm) så blir magen så utstickande liksom. Jag tycker att du ska säga ifrån om kommentarerna blir för påstridiga, folk får lära sig att inte lägga näsan i blöt när det gäller andra... Kram på dig!