BF februari 2016
Min sömn är kaos, drömmer skumt och allmänt dåligt. Får ont i höfter och rygg och kan inte slappna av.. förstår inte hur jag ska orka detta ända fram till förlossningen.
Min sömn är kaos, drömmer skumt och allmänt dåligt. Får ont i höfter och rygg och kan inte slappna av.. förstår inte hur jag ska orka detta ända fram till förlossningen.
Usch det låter inge vidare :( Kan en gravidkudde hjälpa mot foglossningen när du sover?
Jag sover fortfarande bra, vaknar ca 1 gång per natt pga toalettbesök. Jag hoppas att det håller i sig. Däremot vaknar jag väldigt tidigt och kan inte somna om, men det gjorde jag redan innan graviditeten.
Förlossningen kan absolut starta utan att vattnet har gått men det mest troliga är att du har förvärkar. Ring förlossningen eller din bm och rådgör med dom om du känner dig orolig Lycka till!Här är en till med usel sömn Jag sover max en halvtimme/timme åt gången och sen är det antingen dags att kissa eller att vända på sig. Och att vända sig är ju ett helt projekt i dessa dagar Ibland undrar jag hur man ska orka tiden som är kvar (7 veckor)...
God jul alla blivande februarimammor!! Hoppas att alla får en lugn och skön julhelg
Hej allihopa och god fortsättning! Här börjar det att hända grejer... var på förlossningen igår med regelbundna sammandragningar och nu har slemproppen gått också. Har fått bricanyl mot sammandragningarna och försöker att ta det så lugnt som möjligt. Läkaren sa att det kan sätta igång om några dagar eller om några veckor men han trodde inte att jag skulle gå tiden ut (fast det vet man ju faktiskt aldrig!). Så nu får vi bara vänta...
Apropå absolut ingenting, jag har börjat få lite som smärtande ilningar i underlivet dom senaste dagarna. Lite som att jag får en stöt så går det över och kommer snart igen. Kan det vara bäbis som klämmer på någon nerv? Var hos bm för två veckor sen och då låg bäbis vänd åt rätt håll men inte fixerad. Ska till bm på onsdag igen, hon har säkert ett bra svar men någon kanske har känt samma och vet vad det kan röra sig om? =)
Kan det vara liten som "borrar" sig nedåt kanske?
Lillterror: jag har oxå haft så några ggr att d känns som man får en stöt typ men de går över ganska snabbt men är obehagligt , vad de är det vet jag inte , min bebis låg med me huve neråt å har gjort de senaste 3 ggr men inte fixerat då de var ruck bart, men va de är har jag ingen aning om inte brytt mig om att fråga heller :p haha
Dessa "stötar" har jag med börjat känna av till och från. Stod i appen från libero att det är vanligt att känna så nu :) tror det stod under vecka 32 eller 33 :) en väldigt märklig känsla.
Tack 34+6 så det är ju tidigt än men liten verkar ju onekligen redo!