BF februari 2016
Hej!
Kul att läsa om vad som händer hos alla, jag hoppar också in.
Vecka 32+2 idag, första barnet. Fick regelbundna sammandragningar och ont i ryggslutet första gången i vecka 25 och alla gjorde sig redo för en prematurbebis men som tur var gick det att stoppa och efter 5 dagar på sjukhus fick vi komma hem igen. Så jag är helnöjd med att vara i vecka 33.
Hur mycket sammandragningar har ni nu? Aldrig eller varje dag? Skulle vilja ha något att jämföra med.
Och en till fråga: Någon här som har sytt ett babynest och kan tipsa om en bra guide?
Vilken himla tur att det gick att stoppa då i v25! Helt klart i tidigaste laget :) hur har det känts efteråt? Har det varit vila som gäller?
Angående sammandragningar så har jag haft det dagligen sen v19 (är i v34 nu), men aldrig regelbundet. Vissa dagar känns det som att hela dagen är en sammandragning, så fort jag nyser eller bara reser mig upp så knyter sig magen, andra dagar är dom knappt märkbara =) dom har däremot börjat övergå lite smått till förvärkar nu (en till två om dagen bara).
Gällande babynest så kan jag tyvärr inte ge något råd eller tips då bekväma lilla jag beställde ett färdigsytt ;)