Inlägg från: lillterror |Visa alla inlägg
  • lillterror

BF februari 2016

idm skrev 2016-01-10 16:57:39 följande:

Min rygg bråkar endast om jag sitter för rakt längre än 10 minuter. Exempelvis i bilen. Får då ont under högra skuldran. Jag är med tacksam över att inte ha fler jobbigheter. Fast ibland trycker bebis ut sig på konstiga ställen som gör att jag rycker till. Han trycker ofta upp sig mellan revbenen och lämnar en smärta där som påminner om ett ömt blåmärke.

Vi har tvättat upp allt och är mitt i bäddningen till vagnen, haha. Vi har lakan, kudde, ullpläd, åkpåse, filtar, täcke osv och vet inte alls vilket vi ska använda osv, haha. Tillslut kommer vi nog fram till ett vinnande koncept.

På tal om mössa så behöver vi nog köpa ett par tunnare vantar. Har nog bara lite "tjockare" från pop :)

Under högra skuldran får jag ont om jag ligger tokigt utan stöd i soffan :) men trycker så gör min bäbis också, min mage är nästan fyrkantig upptill Tack vare det. Fötterna trycker och pressar höger sida av revbenen, medan rumpan pressar vänstra. Men jämfört med foglossningen så är det ingenting att inte få ha revbenen för mig själv känner jag =)

Ojojoj! Vagnen har jag inte ens börjat med! Kommer nog inte göra det innan bäbis är hemma heller =) men som det känns just nu så lutar det åt att bädda med åkpåse. Men får man en bäbis som vill upp i tid och otid känns det smidigare med ullpläd och täcke eftersom man då klär lager på lager på ett annat sätt. Hmm =) det är ju inte bara bara detta nej :)
  • lillterror
    minneli skrev 2016-01-10 21:35:00 följande:

Är i vecka 35 på tisdag. Ni som är runt den veckan, har ni monterat spjälsängen?

Jag går in i v36 på tisdag, men än står spjälsängen så fint i sin kartong i källaren =) vi har pratat om att montera och bädda först när vi mer eller mindre kommer hem från BB, men så är jag lite osäker på om det är "rätt". Vårt problem här är att vi har katter, och jag vet inte hur dom kommer reagera på spjälsäng och bäbis. Om vi monterar spjälsängen redan nu hinner dom ju lära sig att sängen är ajabaja, men vette tusan om dom är så intresserade av sängen sen ändå när det ligger en bäbis där i.. Hmm. .
  • lillterror
    Anonym (Småland) skrev 2016-01-11 10:42:01 följande:

Vi har en resesäng (med riktig madrass) som spjälsäng för barnet. Den har stått uppställd i över en månad för att katten och hunden (hundarna egentligen, min bror har två) vänja sig vi den, går in i v 36 på onsdag. Vi har haft problem med att katten markerar tidigare så vi tänkte att det är bäst att de vänjer sig vid de nya prylarna utan barnets doft på. Barnvagnen står också uppställd med liggdelen i. Lite otur att hunden precis börjat löpa, finns en ganska stor risk att katten börjar markera igen... :-/

Katten var i början nyfiken på sängen men har inte försökt hoppa upp i den, nu gillar han bara att ligga under den, så får vi se hur det går när barnet är på plats

Våra två katter är inga som markerar alls som tur är, men ena tycker om att bädda ner sig där det ser inbjudande ut =) läst att folk bäddar med folie först om katten inte vill låta sängen vara, det kanske vore ett alternativ i vårt hem om lillan är för intresserad :) får nog överlägga detta med sambon sen igen känns det som. Se vad som kan passa oss bäst =)
  • lillterror
    jesspett skrev 2016-01-11 13:08:45 följande:

Ett tips angående katt och spälsäng är att ha en sänghimmel över sängen. Blir inte lika lätt att hoppa in i sängen och lägga sig då, dock struntade vår ena katt i att det blev lite meckigt, hon hoppade upp och trampade ner sänghimlen ibland men hon låg där betydligt mycket mer sällan när sänghimlen var stängd än när den var öppen. =)

Det lät inte alls tokigt! Är ju dessutom väldigt fint med sänghimmel! =)
  • lillterror

Idag hos bm så hade min lilla bäbis väldigt snabb puls, så vi fick göra om ett par gånger innan bm blev nöjd med hur det sjönk =) antagligen mätte vi mitt i ett litet träningspass =)

Igår blev jag överraskad med en babyshower! Helt tagen på sängen och fortfarande salig över vilka underbara människor man har i sitt liv! Nu står gipsmage på schemat denna vecka innan magen ev börjar sjunka. Någon här som gjort det och har lite smarta tips att dela med sig av?

• lillterror
    idm skrev 2016-01-12 17:05:37 följande:

Vad skönt att hjärtljuden blev bra tillslut :)

Åh visst blir man överraskad? :) Jag fick med ett kit att göra gipsmage under en av mina babyshowers, men jag har ännu inte gjort den :) Jag har dock läst att det är bra att smörja in magen och bröst med vaselin eller liknande innan man börjar :)

Ja men jag är fortfarande lite nervös över det, men vet inte riktigt vad snabba hjärtslag kan bero på =) men fick ny tid hos bm om två veckor, så jag borde inte vara oroad.

Helt underbart var det! Otippat och alldeles jättehärligt!

Åh ett färdigt kit? Jag har köpt remsor från apoteket, och laddat upp med vaselin och plastfolie =) men folk verkar göra så olika med saker som med eller utan bh, sitta, halvligga eller stå osv.. :)
  • lillterror
    idm skrev 2016-01-12 19:01:44 följande:

Hade din bm varit orolig så hade du nog fått en extra kontroll inom några dagar. Men jag förstår din oro! Jag har fått ett extra besök inbokat pga mitt blodtryck, jag oroar mig även om min mamma tog mitt blodtryck i helgen och då var det bra :) Jag stressar upp mig så på sjukhus.

Ja allt som behövs ligger i en kartong :) Har inte hunnit kika på det ännu. Vi tänkte att vi ska göra det till helgen :)

Självklart är det så, jag har dessutom full tillit till min BM annars hade jag bytt :) men klart man oroar sig lite ändå, det är ju ens lilla bäbis det handlar om :) så många har börjat få sina nu, längtar som bara den!

Vi ska också göra till helgen, kommer bli hur kletigt och mysigt som helst ;) jag tänkte skaffa en canvastavla sen och fästa den på :)
  • lillterror
    Angels dream skrev 2016-01-12 21:13:11 följande:

grattis

vill också ha nu

min lilla flicka tycker inte om bm och blir alltid stressad och får hög hjärtfrekvens när jag är där. sparkar och slår mot bm gör hon också.

jag frågade om smärtan som jag upplevt och bm sa att det är för att hon vandrar neråt med huvudet... 

Vad brukar hennes slag ligga på när du är inne då? Min bäbis har haft allt ifrån 142-160 men mätningen igår ville jag inte ens veta siffran på för då hade jag nog nojat ordentligt :) kände det var tur att den sjönk under tiden jag var där iaf.
  • lillterror
    idm skrev 2016-01-13 08:27:14 följande:

Ja :) Härligt att du med har en så bra bm :) Ja, detta är nog bara början på en väldigt lång tid av oro för sina barn :)

Haha, ja det blir nog väldigt kletigt, haha. Jag upptäckte dock i morse att magen börjar sjunka lite. Så får se hur vi gör med magen, haha.

Tycker ni gör en mage ändå :) det behöver inte hända så mycket innan helgen. Trots att mitt sfmått ökat bra det sista så har jag ändå en "liten" kula, så funderar på att halvsitta på en stol, så får man upp den lite. Känns som ett alternativ för dig med om den sjunker nu? =)
  • lillterror
    idm skrev 2016-01-14 13:52:00 följande:

Skönt att ha papperna påskrivna :) Är det något man behöver göra om man är gifta med? :)

Här är det 26 dagar till bf. Kan inte förstå att det börjar bli så nära nu! Nervöst!

Vi har packat våra väskor. I skötväskan finns allt till bebis och lite annat. Mina och min mans saker har vi packat i en bag. Det som saknas i väskan är lite snacks till oss båda så det måste vi köpa i dagarna :) Sen hade jag behövt ett par mjuka inneskor. Har ett par ulltofflor men vet inte om jag vill riskera att få de förstörda, haha. Har ni packat?

Jag tror att det har kommit två små godingar till världen från denna grupp :)

När man är gifta så blir pappan pappa automatiskt :) vi andra får däremot intyga och skriva under faderskap =)
Svar på tråden BF februari 2016