Inlägg från: lillterror |Visa alla inlägg
  • lillterror

BF februari 2016

Blir lite stressad när jag läser om alla som packar väska och redan är klara =) själv lallar jag omkring som om jag har all tid i världen! Trots att sammandragningarna börjar bli förvärkar. Lite som att det fortfarande inte är verkligt i min egna lilla värld =) borde kanske ta tag i det ^^

• lillterror
    Lysmasken skrev 2016-01-14 14:17:09 följande:

Håller med. Alla packar så tidigt. Går in i v 35 på lördag. Har precis skruvat ihop spjälsängen, tvättat sängkläder men det är allt.

Jag gick in i v36 idag, spjälsängen står fortfarande i sin låda. Men jag har tvättat sängkläder och alla bäbiskläder iaf så lite har jag väl boat här hemma ;)
  • lillterror
    Pyltet skrev 2016-01-14 14:29:29 följande:

Vattnet gick i morse v34+2. Ligger här under observation. Får fasta ifall de måste planera kejsarsnitt eftersom bebisens puls är rätt så jämn. Ovissheten oroar mig, de pratar om att jag kanske måste ligga här i två veckor.

Någon som känner igen sig eller vet någon som varit med om liknande?

Oh lycka till!
  • lillterror
    idm skrev 2016-01-14 14:48:41 följande:

Åå inte ska du känna dig stressad över :) alla är vi ju olika. Vissa köper allt när man fått sitt plus och andra väntar till sista veckan innan bebis är beräknad. Jag tycker att det viktigaste är att man gör det som känns bäst för en själv :)

Det är väl så =) vi har ju skaffat allt lite i omgångar efter rul. Men sambon börjar påpeka lite att det är dags att packa väskan, varken han eller min kära mor tror att jag kommer gå tiden ut. Själv är jag fast i tänket att jag kommer gå över och då är det ju inte lika bråttom ;)
  • lillterror
    idm skrev 2016-01-14 15:26:05 följande:

Samma här :) haha, ja här är bf 9/2 och inbillar mig att jag kommer gå över till den 16/2. Varför tror din sambo och mamma att bebis kommer tidigare? :)

Ja, bf 17/2 men jag tror mer på 22/2 =) jag vet faktiskt inte? Han har bara en känsla om att jag inte kommer gå längre än till tionde, mamma likaså. Ska bli spännande att se vem som har mest rätt ;)
  • lillterror
    Cathleen skrev 2016-01-14 19:46:19 följande:

Hej alla mammor ????

Är beräknad 28/2 med mitt första barn, tänkte att det skulle vara skönt att få dela med mig av tankar och frågor här till er!

Hur mår ni och är det någon mer än jag som i v34 fortfarande inte packat upp spjälsängen ur lådan?! ????

Kram

Hejhej! Du är inte ensam om det, jag är i v36 och spjälsängen är fortfarande i lådan :) skulle bäbis komma tidigare får väl sambon skruva ihop den när vi kommer hem från BB känner jag =)
  • lillterror
    Cathleen skrev 2016-01-15 14:12:00 följande:

Ja, pojkvännen säger samma sak! Skönt att höra att jag inte är ensam. :)

Har du börjat packa din förlossningsväska? Känner mig bara förvirrad när jag tänker på det, så mycket andra tankar som tar plats i huvudet :D

Haha jag säger detsamma! Alla verkar vara helt färdiga =)

Nej, jag har kommit så långt så jag har bestämt vilken väska det ska packas i, plockat ner pappren med blodgrupp från mvc och kameran. Har tvättat bäbiskläder nu så när det är dags att vika ihop får jag väl slänga ner lite ombyten i väskan så det iaf finns kläder till liten redo ;)
  • lillterror

Nu har vi gjort gipsmage här! Kladdigt, småkyligt men mysigt. Magen ser ju klart större ut som gipsmodell än vad den uppfattas som =)

Roligt att läsa om folks sovställningar också, och bäbisar som strejkar för att man "ligger fel", jag har nog en väldans tur med mitt lilla pyre som låter mig sova på magen fortfarande =) höfterna gillar det däremot inte, men men :)

• lillterror
    zezzan81 skrev 2016-01-16 22:18:22 följande:

På mage??!! Hur är det möjligt?? Skönt att få sova som man vill:/ så kommer det inte se ut ett tag framöver, när bebis är här har man två läckande saker i vägen i stället;)

Jag vet faktiskt inte? Jag var helt inställd på att behöva lära mig att sova på sidan allteftersom magen växte, men än så länge går det jättebra att sova på mage =) har en liten kudde längs med ena sidan som avlastning och för att inte "rulla" runt haha! Men precis som du säger- bäst att njuta nu, pyret kanske tycker det är okej nu men sen lär både läckande bröst och öm mage vara i vägen =p
    Angels dream skrev 2016-01-17 00:38:22 följande:

På mage :O

min sambo gnäller bara jag tänker tanken på att lägga mig på magen om så bara för en kort stund..

ja min boss i magen har tidigt sagt ifrån vad som är okej och inte och lär väl fortsätta med det utanför magen också...:P

Haha men varför gnäller sambon? Så länge inte bäbisen protesterar så känner jag inte att det är några problem =) hade pyret däremot satt igång och lekt rövare varje gång det är läggdags så hade jag ju fått byta sovställning för bådas skull =) jag har det nog väldigt lätt med mitt pyre som låter mig göra lite vad jag vill än så länge! 30 dagar kvar så jag håller tummarna för att det håller i sig =)
  • lillterror
    LMG skrev 2016-01-17 00:42:35 följande:

Sover förresten också fortfarande på magen, utan problem eller protester

Välkommen! Och visst är det skönt att kunna fortsätta sova som man vill? =) första barnet?
Svar på tråden BF februari 2016