• Anonym (nn)

Jag tror att jag såg en pedofil i helgen

Det måste ha varit första gången jag sett en person jag verkligen tyckte verkade märklig och tog på ett barn på ett sätt jag inte tyckte var normalt. Jag valde ändå att inte lämna vare sig tips eller signalement. Det är möjligt att det kommer att uppröra barnet när denne växer upp och ställa frågan:"Varför gjorde ingen någonting fast de såg?". Min förklaring är och blir att jag inte kan agera på allt jag ser. Världen är tuff och det gäller att se till sitt eget bästa när man bor i ett land som Sverige. Jag tycker att vittnet/offret kan själv anmäla denne när hen inser att någonting är galet. Sorry...

• Svar på tråden Jag tror att jag såg en pedofil i helgen
  • puss
    Anonym (Fått nog) skrev 2015-06-24 11:52:29 följande:
    Du har helt rätt - och denna knäckfråga har varit på tapeten förr i tråden. Många gånger. Inget kommer ändras för att man ältar.

TS undviker att svara på vad h*n faktiskt såg. Men berättar att det lika gärna kan vara normal fysisk kontakt mellan dar och dotter. DET ÄR ALLTSÅ INTE PEDOFILI DET HANDLAR OM!

Fotnot : säger nicket "kvinna34" dig någonting?
    Detta är inte kvinna 34.
  • molly50
    Anonym (nn) skrev 2015-06-23 19:09:46 följande:
    Då pratar vi mer sak trots att det är ett känsligt ämne i det känsliga rummet. Sen är det även så att jag bland andra kan ha goda skäl till att inte anmäla.
    Åsikter måste man få ha. Detta är trots allt ett diskussionsforum.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (nn)
    Anonym (Fått nog) skrev 2015-06-24 11:52:29 följande:
    Inget kommer ändras för att man ältar.
  • Anonym (nn)
    molly50 skrev 2015-06-24 11:54:22 följande:
    Åsikter måste man få ha. Detta är trots allt ett diskussionsforum.
    Har du inte haft det fria ordet eller har någon anmält dig?
  • molly50
    Anonym (Fått nog) skrev 2015-06-23 20:39:22 följande:
    Joo, hennes agerande här påFL är precis som den galna kvinnans i Usa.

Hon tror hon ser något, som troligast är helt oskyldigt, och hon gör en big deal av det här, men du har rätt i att det skiljer sig på så vis att hon inte larmar polis.
    Nej,TS anmälde inte. Hon agerade överhuvudtaget inte förutom att starta denna tråd utan att ens berätta vart hon vill komma med den.
    Mattias och Hannah.
  • Philanthropy

Spekulation: verkar som agendan med tråden är att peka på hur anmälningshysteriska gemene man är kring sådant här, även om det rör sig om något i gränslandet och som lika gärna kan vara ett oskyldigt kärleksuttryck från en förälder till ett barn. Kanske en puss på munnen på ett barn som enligt normen uppfattas som lite för gammalt eller liknande.

• Anonym (nn)
    Philanthropy skrev 2015-06-24 12:01:50 följande:

Spekulation: verkar som agendan med tråden är att peka på hur anmälningshysteriska gemene man är kring sådant här, även om det rör sig om något i gränslandet och som lika gärna kan vara ett oskyldigt kärleksuttryck från en förälder till ett barn. Kanske en puss på munnen på ett barn som enligt normen uppfattas som lite för gammalt eller liknande.

Hahah, ni är ju helt omöjliga.
  • molly50
    Anonym (nn) skrev 2015-06-23 21:01:50 följande:
    Det är inte heller bra att överbelasta myndigheter för skitsaker på ren svenska.
    Fast är det verkligen skitsaker,tycker du,när ett barn (eller en ungdom för den delen) blir utsatta för sexuella övergrepp?
    Det är du nog ensam om att tycka,i så fall.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (nn) skrev 2015-06-23 21:01:50 följande:
    Det är inte heller bra att överbelasta myndigheter för skitsaker på ren svenska.
    Fast är det verkligen skitsaker,tycker du,när ett barn (eller en ungdom för den delen) blir utsatta för sexuella övergrepp?
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (nn)
    molly50 skrev 2015-06-24 12:04:23 följande:
    Nej, det är ingenting jag påstått.
Svar på tråden Jag tror att jag såg en pedofil i helgen