• Anonym (nn)

Jag tror att jag såg en pedofil i helgen

Det måste ha varit första gången jag sett en person jag verkligen tyckte verkade märklig och tog på ett barn på ett sätt jag inte tyckte var normalt. Jag valde ändå att inte lämna vare sig tips eller signalement. Det är möjligt att det kommer att uppröra barnet när denne växer upp och ställa frågan:"Varför gjorde ingen någonting fast de såg?". Min förklaring är och blir att jag inte kan agera på allt jag ser. Världen är tuff och det gäller att se till sitt eget bästa när man bor i ett land som Sverige. Jag tycker att vittnet/offret kan själv anmäla denne när hen inser att någonting är galet. Sorry...

• Svar på tråden Jag tror att jag såg en pedofil i helgen
  • Philanthropy
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 20:26:13 följande:

Jag förstår att sådant inte vill se dagsljus. Hen var tydligt minderårigt.

Under 18 alltså? Det hela blir bara flummigare och flummigare. Inte ens den frågan kunde du svara ordentligt på.
  • Anonym (nn)
    Philanthropy skrev 2015-06-24 20:31:23 följande:
    Under 18 alltså? Det hela blir bara flummigare och flummigare. Inte ens den frågan kunde du svara ordentligt på.
    Vad blir konsekvenserna av att jag inte vill besvara några frågor som kunde ge mer detaljerad information?
  • Philanthropy
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 20:33:00 följande:

Vad blir konsekvenserna av att jag inte vill besvara några frågor som kunde ge mer detaljerad information?

Du framställer dig själv som tämligen ignorant. Den nya frågan är om du med minderårig menade under 15 år eller under 18 år?
  • Örjan Lax
    detkanskefunkar skrev 2015-06-24 17:07:45 följande:

Det beror på vad du gillar för typ av filmer.

Själv tycker jag att den svenska komedin "I nöd eller lust" verkar lovande. Har dock inte sett den själv ännu.

Äldsta dottern var och såg Jurassic World på bio häromdagen, och hon tyckte att den var jättebra.

När det gäller middag så ska vi äta tacobiffar med ugnsbakade potatishalvor och tzatziki. Serverat med en fräsch sallad. Mycket, mycket gott!

Det är alltid trevligt med filmtips och mattips så du får gärna ge mig några tips tillbaka

Tack så mycket för tipsen! Tyvärr har jag noll koll på film men kan alltid rekommendera grillat t ex grilla egna pannbiffar och servera med hamburgertillbehör (skivad lök, tomat, ost, gurka, paprika osv) och bbq-sås mmm.
  • Örjan Lax

Men snälla nån, du kan väl åtminstone säga ungefär vilken ålder det eventuella offret var???

Annars har du verkligen förlorat den pyttelilla trovärdighet du har kvar.
  • Anonym (Man i kalasbyxor)
    Efter ett par dagars mystiska svar tvivlar jag på trovärdigheten...
    Vad skall vi diskutera när ts inte säger något?
    Varför inte berätta vad som skett? TS är anonym och ingen kommer att hängas ut.
  • Tokfrans
    Anonym (Man i kalasbyxor) skrev 2015-06-25 10:32:40 följande:
    Efter ett par dagars mystiska svar tvivlar jag på trovärdigheten...
    Vad skall vi diskutera när ts inte säger något?
    Varför inte berätta vad som skett? TS är anonym och ingen kommer att hängas ut.
    "Världen är tuff" vettu xD
  • molly50
    Philanthropy skrev 2015-06-24 19:39:03 följande:
    Spekulation: TS kanske vill ha sympatier som tvingades bevittna någonting som i hans/hennes ögon är svårt att definiera, och därmed har blivit utsatt för en massa huvudbry. Eller jag vet inte, människan verkar ju inte ens grubbla på riktigt.
    Ja,det är ju möjligt att det är så. Och det är klart att det inte känns bra att behöva bevittna något sådant.
    Men h*n verkar ju inte ens veta vad h*n har sett.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Konsekvenserna blir ju att det blir svårt att ta dig på allvar och att man till slut slutar skriva i tråden.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (nn)

All denna dialog er emellan kunde bli succématerial för en teaterpjäs som speglar nutida sätt att föra konversation med varandra kring ett middagsbord.

• Anonym (nn)

Jag undrar också varför tråden fick så mycket uppmärksamhet, hade räknat med ungefär 150 visningar som mest.

• Anonym (Man i kalasbyxor)
    Anonym (nn) skrev 2015-06-25 19:06:10 följande:

Jag undrar också varför tråden fick så mycket uppmärksamhet, hade räknat med ungefär 150 visningar som mest.

Därför att hysterin för pedofiler är enorm i Sverige.
  • Anonym (nn)
    Anonym (Man i kalasbyxor) skrev 2015-06-26 09:12:46 följande:
    Därför att hysterin för pedofiler är enorm i Sverige.
    Ehm, jag "märkte det".
Svar på tråden Jag tror att jag såg en pedofil i helgen