• Anonym (nn)

Jag tror att jag såg en pedofil i helgen

Det måste ha varit första gången jag sett en person jag verkligen tyckte verkade märklig och tog på ett barn på ett sätt jag inte tyckte var normalt. Jag valde ändå att inte lämna vare sig tips eller signalement. Det är möjligt att det kommer att uppröra barnet när denne växer upp och ställa frågan:"Varför gjorde ingen någonting fast de såg?". Min förklaring är och blir att jag inte kan agera på allt jag ser. Världen är tuff och det gäller att se till sitt eget bästa när man bor i ett land som Sverige. Jag tycker att vittnet/offret kan själv anmäla denne när hen inser att någonting är galet. Sorry...

• Svar på tråden Jag tror att jag såg en pedofil i helgen
  • Philanthropy
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 16:37:19 följande:

Snacket går.

Snacket går? Du verkar inte förstå. Sannolikheten för att någon ska koppla ihop din anonyma signatur nn med dig som person bygger på huruvida händelsen du bevittnat är one of a kind, samt att personerna inblandade läser här på familjeliv. Jag undrar hur du gjort den bedömningen att så kommer att ske bara för att du ens ger minsta lilla fingervisning om vad som hände.
  • Anonym (nn)
    Philanthropy skrev 2015-06-24 16:43:33 följande:
    Snacket går? Du verkar inte förstå. Sannolikheten för att någon ska koppla ihop din anonyma signatur nn med dig som person bygger på huruvida händelsen du bevittnat är one of a kind, samt att personerna inblandade läser här på familjeliv. Jag undrar hur du gjort den bedömningen att så kommer att ske bara för att du ens ger minsta lilla fingervisning om vad som hände.
    Jag förstår det och jag vill inte beskriva händelsen eftersom jag inte vill ta risken.
  • Anonym (nn)
    Örjan Lax skrev 2015-06-24 16:41:46 följande:

Nej men hör ni.

Någon som kan tipsa om en bra film att se på bio?

Eller vad jag ska äta till middag i dag?

Hehe typ. Hopplöst...
  • Philanthropy
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 16:49:01 följande:

Jag förstår det och jag vill inte beskriva händelsen eftersom jag inte vill ta risken.

Det är skillnad på att beskriva hela händelseförloppet in i minsta detalj från dagens början till slut från att säga vad själva händelsen som du är osäker på var ett övergrepp var. Var det en puss? Kram? Taffsande av något slag? Du behöver inte specificera adress, eller hur?
  • Anonym (nn)
    Philanthropy skrev 2015-06-24 17:00:09 följande:
    Det är skillnad på att beskriva hela händelseförloppet in i minsta detalj från dagens början till slut från att säga vad själva händelsen som du är osäker på var ett övergrepp var. Var det en puss? Kram? Taffsande av något slag? Du behöver inte specificera adress, eller hur?
    Tvärtom. Det är själva händelseförloppet som beskriver både offret som förövaren.
  • detkanskefunkar
    Örjan Lax skrev 2015-06-24 16:41:46 följande:

Nej men hör ni.

Någon som kan tipsa om en bra film att se på bio?

Eller vad jag ska äta till middag i dag?

Det beror på vad du gillar för typ av filmer.

Själv tycker jag att den svenska komedin "I nöd eller lust" verkar lovande. Har dock inte sett den själv ännu.
    Äldsta dottern var och såg Jurassic World på bio häromdagen, och hon tyckte att den var jättebra.

När det gäller middag så ska vi äta tacobiffar med ugnsbakade potatishalvor och tzatziki. Serverat med en fräsch sallad. Mycket, mycket gott!

Det är alltid trevligt med filmtips och mattips så du får gärna ge mig några tips tillbaka

• Philanthropy
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 17:05:33 följande:

Tvärtom. Det är själva händelseförloppet som beskriver både offret som förövaren.

Jag skrev just att du inte behövde skriva ut hela händelseförloppet? Hur är det med läsförståelsen, som du själv klagat på folk för?
  • Anonym (nn)
    Philanthropy skrev 2015-06-24 17:23:39 följande:
    Jag skrev just att du inte behövde skriva ut hela händelseförloppet? Hur är det med läsförståelsen, som du själv klagat på folk för?
    Om jag skriver a så vill ni att jag ska skriva b. Eller?
  • Anonym (Suck)

Tänk vad många dårar det finns här i världen ....:-/

• Anonym (nn)
    Anonym (Suck) skrev 2015-06-24 17:37:44 följande:

Tänk vad många dårar det finns här i världen ....:-/

Minst sagt.
Svar på tråden Jag tror att jag såg en pedofil i helgen