• Anonym (nn)

Jag tror att jag såg en pedofil i helgen

Det måste ha varit första gången jag sett en person jag verkligen tyckte verkade märklig och tog på ett barn på ett sätt jag inte tyckte var normalt. Jag valde ändå att inte lämna vare sig tips eller signalement. Det är möjligt att det kommer att uppröra barnet när denne växer upp och ställa frågan:"Varför gjorde ingen någonting fast de såg?". Min förklaring är och blir att jag inte kan agera på allt jag ser. Världen är tuff och det gäller att se till sitt eget bästa när man bor i ett land som Sverige. Jag tycker att vittnet/offret kan själv anmäla denne när hen inser att någonting är galet. Sorry...

• Svar på tråden Jag tror att jag såg en pedofil i helgen
  • Anonym (nn)
    Tokfrans skrev 2015-06-24 16:07:51 följande:
    jag vill ha svar, som alla klart och tydligt säger med! trög eller?
    Vadå med?
  • detkanskefunkar
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 16:04:04 följande:
    Ok, är det på den nivån du vill diskutera.
    Att bara jag här av de som skriver förstår betyder nödvändigtvis inte att jag har fel, det är ett uråldrigt trick i att försöka vända skallen på någon. Jag är tydlig, det gäller för dig att ta in det skriva också. I annat fall händer det väl ingenting.
    Ytterligare ett luddigt och otydligt svammel!

Jag - och flera andra - har frågat dig gång på gång på gång exakt vad det är du vill diskutera, eftersom du inte tycks vara villig att diskutera det du tar upp i trådstarten. Men du ger inget konkret svar.

Den enda slutsats som jag kan dra av det är att du är allt annat än seriös.

Personligen så diskuterar jag gärna den här frågan eftersom den - som jag nämnde tidigare - är mycket viktig och relevant. Men jag vill inte diskutera den med någon som inte tar den på allvar, och som inte kan diskutera på ett vuxet sätt.
  • Philanthropy

Varför menar du att du riskerar att outa dig själv TS om du ger så lite som minsta information om vad du såg? Det sker ganska många övergrepp runt om i landet och en stor andel är mörkertal som aldrig anmäls. Vill du verkligen riskera att bidra till den statistiken, och ännu värre; till att ett barn i utsatthet inte blir hjälpt.

• Anonym (nn)
    detkanskefunkar skrev 2015-06-24 16:26:40 följande:
    Personligen så diskuterar jag gärna den här frågan eftersom den - som jag nämnde tidigare - är mycket viktig och relevant. Men jag vill inte diskutera den med någon som inte tar den på allvar, och som inte kan diskutera på ett vuxet sätt.
    Jag tar det på allvar som sagt. Vad vill du säga?
  • Anonym (Shit!)

Jag har under dagen läst igenom hela den här tråden och dess innehåll, och jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att du TS är ett troll...för om det är så att du måste starta en tråd på FL om hur vida det är rätt eller fel att skita i ett pågående övergrepp mot ett barn! (Ja jag har läst att du påstår dig inte vara SÄKER på om det var ett övergrepp eller inte) så är du min kära inget annat än en stor idiot. Jag bara hoppas att det inte finns fler som du, som av rädsla för konfrontation hellre ser ett barns liv förstöras....tack för ordet

• Anonym (nn)
    Philanthropy skrev 2015-06-24 16:27:44 följande:

Varför menar du att du riskerar att outa dig själv TS om du ger så lite som minsta information om vad du såg? Det sker ganska många övergrepp runt om i landet och en stor andel är mörkertal som aldrig anmäls. Vill du verkligen riskera att bidra till den statistiken, och ännu värre; till att ett barn i utsatthet inte blir hjälpt.

Det jag såg var nog gränsfall. Hade jag sett någonting mer tydligt tolkat övergrepp hade jag agerat. Jag kommer inte att beskriva vad jag såg på annat vis.
  • Anonym (nn)
    Anonym (Shit!) skrev 2015-06-24 16:29:43 följande:

Jag har under dagen läst igenom hela den här tråden och dess innehåll, och jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att du TS är ett troll...för om det är så att du måste starta en tråd på FL om hur vida det är rätt eller fel att skita i ett pågående övergrepp mot ett barn! (Ja jag har läst att du påstår dig inte vara SÄKER på om det var ett övergrepp eller inte) så är du min kära inget annat än en stor idiot. Jag bara hoppas att det inte finns fler som du, som av rädsla för konfrontation hellre ser ett barns liv förstöras....tack för ordet

Ok även det inlägget var mer vettigt än dom flesta. Tack för din - åsikt?
  • Philanthropy
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 16:31:19 följande:

Det jag såg var nog gränsfall. Hade jag sett någonting mer tydligt tolkat övergrepp hade jag agerat. Jag kommer inte att beskriva vad jag såg på annat vis.

Du svarade inte på min fråga. Hur riskerar du att outa dig själv menar du? För det är väl därför du vägrar beskriva vad du såg?
  • Anonym (nn)
    Philanthropy skrev 2015-06-24 16:35:47 följande:
    Du svarade inte på min fråga. Hur riskerar du att outa dig själv menar du? För det är väl därför du vägrar beskriva vad du såg?
    Snacket går.
  • Örjan Lax

Nej men hör ni.

Någon som kan tipsa om en bra film att se på bio?

Eller vad jag ska äta till middag i dag?

Svar på tråden Jag tror att jag såg en pedofil i helgen