• Anonym (nn)

Jag tror att jag såg en pedofil i helgen

Det måste ha varit första gången jag sett en person jag verkligen tyckte verkade märklig och tog på ett barn på ett sätt jag inte tyckte var normalt. Jag valde ändå att inte lämna vare sig tips eller signalement. Det är möjligt att det kommer att uppröra barnet när denne växer upp och ställa frågan:"Varför gjorde ingen någonting fast de såg?". Min förklaring är och blir att jag inte kan agera på allt jag ser. Världen är tuff och det gäller att se till sitt eget bästa när man bor i ett land som Sverige. Jag tycker att vittnet/offret kan själv anmäla denne när hen inser att någonting är galet. Sorry...

• Svar på tråden Jag tror att jag såg en pedofil i helgen
  • molly50
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 11:55:38 följande:
    Har du inte haft det fria ordet eller har någon anmält dig?
    Nej,varför skulle någon ha gjort det? Jag har inte skrivit något otillåtet här.
    Men om någon vill anmäla så står det personen fritt att göra det.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 12:06:08 följande:
    Nej, det är ingenting jag påstått.
    Ok. Så du ar alltså inte skrivit detta?

Citat: "Det är inte heller bra att överbelasta myndigheter för skitsaker på ren svenska."
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Fått nog)
    Anonym (Lina) skrev 2015-06-24 11:02:10 följande:

Japp, skriver från telefonen så kanske är därför det krånglar. :( Brukar göra det för min del. Hur tycker ni att man kan gå vidare?

Hur man ska gå vidare? För att en kille har ett märkligt förhållande till barn? För att han har bilder på poserande barn med bikini? Det är inte olagligt. Det är inte olagligt att ha bilder på nakna barn i icke-sexuella situationer, det är inte olagligt att ha bilder på barnmodeller. Jag vet att det låter konstigt, men det är så lagen är skriven. Annars skulle många oskyldiga morbröder, fastrar och kusiner med bilder på släktens gullungar ligga jäkligt risigt till.

Det låter farligt att han har den böjelsen, och om han nu så "öppen" med de bilderna i mobilen och på instagram som är lagliga, så kan man naturligtvis undra vad han har på hemma-datorn. Hpll lite extra koll på honom. Och om/när ni får barn, lämna inte barnet ensamt med honom.
  • molly50
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 12:17:00 följande:
    Verkligen inte, jag hade förväntat mig ett lite mer sakligt bemötande.
    Men då kanske du skulle ge oss lite mer fakta så vi kan ge dig ett sakligt bemötande.
    Som det är nu så är det ju faktiskt omöjligt att ens veta vad sakfrågan är.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 12:20:10 följande:
    Jag har redan skrivit att det var oklart om det var ett övergrepp. Det förvånar mig att inte enda enda person här begriper skriven text.
    Men om du ens behöver fundera på om det var ett övergrepp eller ej så säger väl det en del. Eller hur.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Fått nog)
    puss skrev 2015-06-24 11:53:46 följande:

Detta är inte kvinna 34.

Jaha då är det väl audio då. Samma debatt"teknik" och samma skrivsätt
  • Anonym (Anonym)

Hur kan en sådan uppenbar trolltråd få så mycket respons, undrar jag mest. 

• Philanthropy
    Anonym (Anonym) skrev 2015-06-24 13:03:54 följande:

Hur kan en sådan uppenbar trolltråd få så mycket respons, undrar jag mest. 

Må vara uppenbar, men ämnet som TS är och snuddar vid, dvs hur vuxna runt omkring utsatta barn bör agera är väldigt värt att diskutera. Folk blir frustrerade eftersom TS vägrar ge någon som helst konkret information om det inträffade och således inte ger dem några vettiga premisser att utgå ifrån i diskussionen om detta allvarliga och viktiga ämne.
  • Anonym (nn)

Jag har tyvärr inte tid att svara på exakt alla frågor. Om ni har någonting mer vettigt att tillföra så kan vi ta en diskussion.

• Tokfrans
    Anonym (nn) skrev 2015-06-24 15:17:03 följande:
    Jag har tyvärr inte tid att svara på exakt alla frågor. Om ni har någonting mer vettigt att tillföra så kan vi ta en diskussion.
    vi har massa, men du är inte vettig nog att kunna svara så.

Du kan ju börja med att svara på frågorna så kan vi alla ha en mer vuxen diskussion. skit bra right? Flört
Svar på tråden Jag tror att jag såg en pedofil i helgen