• Kit

30+ som väntar på PLUS

Någon mer som är 30+ och försöker att bli gravid? Jag plockar ut min spiral nu på måndag sen är det full fart mot PLUS som gäller. Vore kul att hitta nån PLUS-jagande kompis att surra med.

KRAM!

HjärtaPlusGravidBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:15
    2015-07-30

Nick
    Ålder
    Plus Ja/Nej + ev datum
    Barn sen innan Ja/Nej + antal
    Försökt sen datum

Kit
    34
    Nej
    Nej
    Augusti -15

Miamarina84
    31
    inga barn
    sedan sep-14.

Trixxilump
    32år
    Inte plussat
    3:e försöket

Lillajag84
    31
    Inget plus
    Inga barn sen innan
    Slutade med piller Mars -15

CarroK
    32 år
    inget plus
    inga barn sedan tidigare
    Försökt sedan feb 2015.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:19
    Misslina
    33 år
    Bim 20 augusti
    två barn sedan tidigare
    andra försöket

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 10:45
    Beccabus
    31 år
    -
    En dotter sedan tidigare
    Första försöket juli 2015

Skatergirl81
    34
    inget plus
    inga barn
    försökt sen början av april

Nenna9
    32 år
    Inget plus än -3 BIM
    Inga barn sedan tidigare
    Försökt ca 10 månader

Viscaria
    30
    Inte plussat
    Försökt sedan Januari 2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 23:24
    Pyret13
    -
    Dotter på 2år
    -
    Första försöket juli 2015

• Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS
  • Svelin

Nenna9 Hade du mens när du åt pillrena? Vet inte om det har någon betydelse. :P

• Nenna9
    Svelin skrev 2015-07-29 10:55:52 följande:

Nenna9 Hade du mens när du åt pillrena? Vet inte om det har någon betydelse. :P

Ja, det hade jag, kom regelbundet 1 gang I månaden då också. Hur var det för dig?
  • Svelin

Jag har ju inte haft mens på flera år nu så det oroar mig lite. Vet inte om det behöver hänga ihop. Kanske inte har någon betydelse, men det är väl bara att vänta och se. :/

• monn

Jag åt också minipiller nästan lika länge och hade heller ingen mens på flera år. Min mens kom tillbka direkt :) lycka till!

Svelin skrev 2015-07-29 09:18:31 följande:

Idag tar jag sista minipillret och sen är det bara att vänta in mensen! Hoppas bara att det inte går för lång tid innan den kommer. Har läst att en del har fått vänta en månad och ännu mer. Jag har ju ätit minipiller i 5-6år nu och har inte haft mens på ett par år så det kanske tar lång tid innan kroppen kommer igång. :( Jag hoppas inte det.

• Trixxilump

En fråga: jag upplever att jag blir mer kissnödig vid ÄL än vanligt är det någon annan som känner lika?

Kanske är så bara för att man går runt o hoppas vad vet jag ;)

• Lillajag84
    Trixxilump skrev 2015-07-29 15:05:09 följande:

En fråga: jag upplever att jag blir mer kissnödig vid ÄL än vanligt är det någon annan som känner lika?

Kanske är så bara för att man går runt o hoppas vad vet jag ;)

Jag tror att min ägglossning är på väg, eller pågår. Kände mig skitvarm igår, fick starkare streck på Stickan och nu när du säger det så kissade jag väldigt många ggr igår ;)

Idag känns det som hela, främst vänstra, nedre delen av magen ska spricka varje gång jag reser mig. Har haft molvärk i två dagar innan som nu övergått till detta, någon som känner igen sig?
  • miamarina84
    Svelin skrev 2015-07-29 12:14:25 följande:

Jag har ju inte haft mens på flera år nu så det oroar mig lite. Vet inte om det behöver hänga ihop. Kanske inte har någon betydelse, men det är väl bara att vänta och se. :/

Hej. Jag hade inte mens på tre år när jag hade i min spiral men mensen kom sedan som den skulle. Så hoppas på detsamma för dig :)
  • Trixxilump

[quote=75578285][quote-nick]Lillajag84 skrev 2015-07-29 15:30:19 följande:[/quote-nick]Jag tror att min ägglossning är på väg, eller pågår. Kände mig skitvarm igår, fick starkare streck på Stickan och nu när du säger det så kissade jag väldigt många ggr igår ;)

Idag känns det som hela, främst vänstra, nedre delen av magen ska spricka varje gång jag reser mig. Har haft molvärk i två dagar innan som nu övergått till detta, någon som känner igen sig?[/

Ja men precis så har jag haft det. Fast i morse va värken inte lika intensiv. Men skitvarm är bara förnamnet. Blir svettig för minsta lilla liksom

• Svelin

Monn och miamarina skönt att höra. Hoppas att det är likadant för mig! :)

• Trixxilump

En dum fråga kanske.

Men varför ska man ha sex efterägglossning är det liksom inte redan försent? :D

Trodde det var viktigast före så spermierna ska "hinna simma" upp till ägget.

Eller har jag fått det hela om bakfoten?

Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS