• Kit

30+ som väntar på PLUS

Någon mer som är 30+ och försöker att bli gravid? Jag plockar ut min spiral nu på måndag sen är det full fart mot PLUS som gäller. Vore kul att hitta nån PLUS-jagande kompis att surra med.

KRAM!

HjärtaPlusGravidBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:15
    2015-07-30

Nick
    Ålder
    Plus Ja/Nej + ev datum
    Barn sen innan Ja/Nej + antal
    Försökt sen datum

Kit
    34
    Nej
    Nej
    Augusti -15

Miamarina84
    31
    inga barn
    sedan sep-14.

Trixxilump
    32år
    Inte plussat
    3:e försöket

Lillajag84
    31
    Inget plus
    Inga barn sen innan
    Slutade med piller Mars -15

CarroK
    32 år
    inget plus
    inga barn sedan tidigare
    Försökt sedan feb 2015.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:19
    Misslina
    33 år
    Bim 20 augusti
    två barn sedan tidigare
    andra försöket

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 10:45
    Beccabus
    31 år
    -
    En dotter sedan tidigare
    Första försöket juli 2015

Skatergirl81
    34
    inget plus
    inga barn
    försökt sen början av april

Nenna9
    32 år
    Inget plus än -3 BIM
    Inga barn sedan tidigare
    Försökt ca 10 månader

Viscaria
    30
    Inte plussat
    Försökt sedan Januari 2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 23:24
    Pyret13
    -
    Dotter på 2år
    -
    Första försöket juli 2015

• Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS
  • Liam05

Jag är på BIM -4 idag o jag sedan 4 dagar tillbaka ca haft rosa flytningar o lite molvärk, men sedan igår kväll så har det kommit klart rött blod i omgångar o har jag stoppat in en tampong så har den knappt blivit färgad plus stark molvärk. Fattar inget!!

• Lillajag84
    CarroK skrev 2015-07-28 22:49:40 följande:

De är väldigt nära positivt tycker ja! De kan ju vara så att urinen är lite utspädd så att koncentrationen inte blir så hög. Eller så får du ännu starkare om du testar imorgon. Svårt att säga!

Idag var strecket betydligt svagare... Fan man blir knäpp. Men om ägglossning nu skett typ igår eller idag så kanske det finns en liiiiiten chans (hoppas hoppas) för vi hade sex i söndagskväll..
  • Nenna9
    Trixxilump skrev 2015-07-29 20:30:12 följande:

En dum fråga kanske.

Men varför ska man ha sex efterägglossning är det liksom inte redan försent? :D

Trodde det var viktigast före så spermierna ska "hinna simma" upp till ägget.

Eller har jag fått det hela om bakfoten?

Ägget lever och kan befruktas 24 timmar efter ägglossningen:).
  • CarroK
    Lillajag84 skrev 2015-07-29 21:45:09 följande:
    Idag var strecket betydligt svagare... Fan man blir knäpp. Men om ägglossning nu skett typ igår eller idag så kanske det finns en liiiiiten chans (hoppas hoppas) för vi hade sex i söndagskväll..
    Om de var mkt svagare så har nog ägget släppt redan. De kan absolut bli nått ändå!
  • Ted19
    CarroK skrev 2015-07-30 06:49:05 följande:
    Om de var mkt svagare så har nog ägget släppt redan. De kan absolut bli nått ändå!
    Så om strecket finns kvar men inte är lika starkt då har troligtvis ägget släppt redan? I måndags fick jag bara ett streck på stickan, i tisdags blev det två lika starka streck. Och dagen efter (i onsdags) så var det fortfarande två streck men det ena var betydligt svagare. Måste ha haft en väldigt "snabb" äl.. eller så är det testen som är dåliga. (Kör med nåt billigt som jag beställt på nätet).
  • CarroK
    Ted19 skrev 2015-07-30 09:23:30 följande:
    Så om strecket finns kvar men inte är lika starkt då har troligtvis ägget släppt redan? I måndags fick jag bara ett streck på stickan, i tisdags blev det två lika starka streck. Och dagen efter (i onsdags) så var det fortfarande två streck men det ena var betydligt svagare. Måste ha haft en väldigt "snabb" äl.. eller så är det testen som är dåliga. (Kör med nåt billigt som jag beställt på nätet).
    Jag skulle tolka de som att de släppt iaf. När ägget släppt minskar LH direkt. Stegringen kan vara kort och de är därför som många väljer att testa två gånger per dag när det är nära nedsläpp.
  • Ted19
    CarroK skrev 2015-07-30 10:42:33 följande:
    Jag skulle tolka de som att de släppt iaf. När ägget släppt minskar LH direkt. Stegringen kan vara kort och de är därför som många väljer att testa två gånger per dag när det är nära nedsläpp.
    Ja jag får börja göra det nästa månad. :)
  • Nils-Eric

Hej alla1

Fyller 30 i höst och har precis lyckats plussa :) 

Vill gärna hänga med folk i samma sits. 

Känner ett stort behov av att prata av mig!

Första barnet kan tilläggas

:)

Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS