• Kit

30+ som väntar på PLUS

Någon mer som är 30+ och försöker att bli gravid? Jag plockar ut min spiral nu på måndag sen är det full fart mot PLUS som gäller. Vore kul att hitta nån PLUS-jagande kompis att surra med.

KRAM!

HjärtaPlusGravidBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:15
    2015-07-30

Nick
    Ålder
    Plus Ja/Nej + ev datum
    Barn sen innan Ja/Nej + antal
    Försökt sen datum

Kit
    34
    Nej
    Nej
    Augusti -15

Miamarina84
    31
    inga barn
    sedan sep-14.

Trixxilump
    32år
    Inte plussat
    3:e försöket

Lillajag84
    31
    Inget plus
    Inga barn sen innan
    Slutade med piller Mars -15

CarroK
    32 år
    inget plus
    inga barn sedan tidigare
    Försökt sedan feb 2015.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:19
    Misslina
    33 år
    Bim 20 augusti
    två barn sedan tidigare
    andra försöket

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 10:45
    Beccabus
    31 år
    -
    En dotter sedan tidigare
    Första försöket juli 2015

Skatergirl81
    34
    inget plus
    inga barn
    försökt sen början av april

Nenna9
    32 år
    Inget plus än -3 BIM
    Inga barn sedan tidigare
    Försökt ca 10 månader

Viscaria
    30
    Inte plussat
    Försökt sedan Januari 2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 23:24
    Pyret13
    -
    Dotter på 2år
    -
    Första försöket juli 2015

• Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS
  • Juronjaure

Jag satt just och tänkte "Vad KUL att det är så många i min ålder (30) i den här tråden, brukar alltid bara vara yngre på familjeliv..." Sedan kom jag på vad tråden heter, haha ;) 

Idag har jag köpt folsyratabletter igen! Yey! Snart börjar vi!

• Lillajag84
    Juronjaure skrev 2015-07-28 21:05:27 följande:

Jag satt just och tänkte "Vad KUL att det är så många i min ålder (30) i den här tråden, brukar alltid bara vara yngre på familjeliv..." Sedan kom jag på vad tråden heter, haha ;) 

Var också på Apoteket å köpte folsyra- och zinktabletter idag ;) åt folsyra innan men de tog slut för några veckor sen. Man vill ju göra allt för att göra "rätt" å ge de bästa förutsättningarna...

Men det där med att "inte tänka så mycket på det" är ju helt omöjligt, eller?

Försöker tänka, det händer när det händer, men jag lyckas dåligt

Sambon verkar inte fundera så mkt på det
  • CarroK
    Lillajag84 skrev 2015-07-28 21:21:28 följande:
    Var också på Apoteket å köpte folsyra- och zinktabletter idag ;) åt folsyra innan men de tog slut för några veckor sen. Man vill ju göra allt för att göra "rätt" å ge de bästa förutsättningarna...

Väldigt lätt att säga men helt omöjligt att leva efter! När man väl börjat försöka vill man ju att nått ska hända.

Min sambo är som vanligt kolugn "De blir när de blir". Ibland tror ja att han inte fattar att de är faktiskt barn vi försöker göra!
  • Lillajag84
    CarroK skrev 2015-07-28 21:39:29 följande:

Väldigt lätt att säga men helt omöjligt att leva efter! När man väl börjat försöka vill man ju att nått ska hända.

Min sambo är som vanligt kolugn "De blir när de blir". Ibland tror ja att han inte fattar att de är faktiskt barn vi försöker göra!

Haha eller hur!

Frågade härom kväll om han inte funderar på varför inget händer. Svaret jag fick var "det blir när det blir, det sa du ju själv"

-ja men det är väl nåt man bara säger sa jag då!?

"Haha, ja kanske det"

Men alltså, det är ju ingen lite grej! Jag tänker liksom det värsta, tänk om det inte GÅR!! Tänk om det aldrig går!

Tror inte de tankarna gynnar processen, men det går ju inte att undvika tycker jag..
  • Trixxilump
    Juronjaure skrev 2015-07-28 21:05:27 följande:

Har oxå ätit folsyra nu i 3 månaders tid så hoppas det hjälper till lite :) läste nånstans att enligt statistik har vi 30+ 25% att bli gravida.

Men det e ju inget som e ristat i sten. <3
  • Lillajag84
    CarroK skrev 2015-07-28 21:39:29 följande:

Hur skulle ni tolka detta? Första gången jag fått så starkt streck...
  • Juronjaure
    Lillajag84 skrev 2015-07-28 21:21:28 följande:

Vänta, zink, vad har jag nu missat? Haha, ja, det är omöjligt att inte tänka så mycket på det. Det värsta är kommentarerna... Eftersom vår etta tog relativt lång tid att få till hann jag få en del korkade kommentarer om att det sääääkert skulle gå så fort jag slutade tänka på saken, och att det sääääkert bara var att "slappna" av för att bli gravid. Jomen, tjeeenare.....

Jag har hört att det är ren bullshit det här att man blir gravid så fort man slappnar av eller slutar tänka på saken. Enda gången stress kan påverka fertiliteten är om man är så stressad att mensen uteblir! Det känns logiskt, så det väljer jag definitivt att tro på!
  • Lillajag84
    Juronjaure skrev 2015-07-28 22:11:47 följande:

Vänta, zink, vad har jag nu missat? Haha, ja, det är omöjligt att inte tänka så mycket på det. Det värsta är kommentarerna... Eftersom vår etta tog relativt lång tid att få till hann jag få en del korkade kommentarer om att det sääääkert skulle gå så fort jag slutade tänka på saken, och att det sääääkert bara var att "slappna" av för att bli gravid. Jomen, tjeeenare.....

Jag har hört att det är ren bullshit det här att man blir gravid så fort man slappnar av eller slutar tänka på saken. Enda gången stress kan påverka fertiliteten är om man är så stressad att mensen uteblir! Det känns logiskt, så det väljer jag definitivt att tro på!

Jag fattar inte varför folk tror att de har någonting med ens bebisverkstad att göra hela tiden?

Jag har inga barn sen innan och träffade min sambo för lite mer än ett år sen. Från dag ett har det känts helt rätt och så för oss båda och det finns inga tvivel om att vi vill leva tillsammans. Tydligen så är detta också något som folk i vår omgivning är helt övertygade om och menar på att "det känns som om det alltid varit ni". Men nånstans kan de väl höjda sig? Frågor om när vi skulle ha barn dök upp inom 2-3 månader från att vårt förhållande blev officiellt, sen har det bara rullat på. Det folk inte förstår är att det kan vara väldigt jobbigt att hela tiden få frågan, när man så gärna vill själv och inget händer. Men det är ju inget man berättar i första taget eftersom man vet nånstans att det är normalt att det tar tid liksom. Den inre stressen är mer än tillräcklig.

Men jag går på din linje fr.o.m. nu, det låter logiskt att det inte hindrar graviditet så länge det inte påverkar hormonerna.

Angående zink så läste jag det nånstans och kollade på Apoteket vad som stod på och tänkte bara att det kan vara värt att prova det också :)
  • CarroK
    Lillajag84 skrev 2015-07-28 22:10:12 följande:
    phpJ0oWbw86398.jpg

Hur skulle ni tolka detta? Första gången jag fått så starkt streck...
    De är väldigt nära positivt tycker ja! De kan ju vara så att urinen är lite utspädd så att koncentrationen inte blir så hög. Eller så får du ännu starkare om du testar imorgon. Svårt att säga!
  • Nenna9
    CarroK skrev 2015-07-28 19:25:13 följande:
    Då har du CB digital! En sticka har ett kontrollstreck och ett LH-streck som ska vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. LH strecket dyker bara upp när de är tillräckligt mkt LH i urinen och LH finns oftast bara i urinen just innan ÄL.
    Ja det var det ju! Tänkte på den här dubbelindikatorn från CB. Testade Apotekets med streck innan men tyckte de var svåra att tyda. På digitala CB som vi kör är det väl bara glad gubbe el ring, inte svårare än så? Har däremot tänkt om jag ska testa med 12 timmars intervall istället för 24 Tim. Såklart dyrare men värt om det funkar? Tänker ju att ägglossningen kan väl ske allt mellan 12-48 Tim efter glad gubbe så tänk om man har oturen att missa den?
Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS