• Kit

30+ som väntar på PLUS

Någon mer som är 30+ och försöker att bli gravid? Jag plockar ut min spiral nu på måndag sen är det full fart mot PLUS som gäller. Vore kul att hitta nån PLUS-jagande kompis att surra med.

KRAM!

HjärtaPlusGravidBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:15
    2015-07-30

Nick
    Ålder
    Plus Ja/Nej + ev datum
    Barn sen innan Ja/Nej + antal
    Försökt sen datum

Kit
    34
    Nej
    Nej
    Augusti -15

Miamarina84
    31
    inga barn
    sedan sep-14.

Trixxilump
    32år
    Inte plussat
    3:e försöket

Lillajag84
    31
    Inget plus
    Inga barn sen innan
    Slutade med piller Mars -15

CarroK
    32 år
    inget plus
    inga barn sedan tidigare
    Försökt sedan feb 2015.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:19
    Misslina
    33 år
    Bim 20 augusti
    två barn sedan tidigare
    andra försöket

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 10:45
    Beccabus
    31 år
    -
    En dotter sedan tidigare
    Första försöket juli 2015

Skatergirl81
    34
    inget plus
    inga barn
    försökt sen början av april

Nenna9
    32 år
    Inget plus än -3 BIM
    Inga barn sedan tidigare
    Försökt ca 10 månader

Viscaria
    30
    Inte plussat
    Försökt sedan Januari 2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 23:24
    Pyret13
    -
    Dotter på 2år
    -
    Första försöket juli 2015

• Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS
  • skatergirl81

Jag hade ju bim i helgen då men mensen kom idag tillsammans med massa ovälkomna besvär! Känner mig så ledsen och mår dåligt när ska det bli vår tur...och tankarna om att det inte kommer gå på naturlig väg kommer smygande

• m2b
    skatergirl81 skrev 2015-09-04 12:55:14 följande:

Jag hade ju bim i helgen då men mensen kom idag tillsammans med massa ovälkomna besvär! Känner mig så ledsen och mår dåligt när ska det bli vår tur...och tankarna om att det inte kommer gå på naturlig väg kommer smygande smile4.gif

Förstår hur trist det är och tankarna. Jag hade sådana tankar sist med men då blev det ju en bebis. Samma tankar igen. Men är ju så mycket som ska stämma. Det är inte länge ni försökt! Regelbunden mens? Du ska se det kommer bli en liten knodd
  • EmPe
    skatergirl81 skrev 2015-09-04 12:55:14 följande:

Jag hade ju bim i helgen då men mensen kom idag tillsammans med massa ovälkomna besvär! Känner mig så ledsen och mår dåligt när ska det bli vår tur...och tankarna om att det inte kommer gå på naturlig väg kommer smygande smile4.gif

Ånej:( Jag hoppades verkligen att det var din tur nu. Förstår att du oroar dig även om det inte är onormalt att det tar tid. Tror inte ens att du skulle uppfylla kraven för en utredning ännu. Är du orolig så kan du ju alltid boka tid till en vanlig gynekolog för att se att allt ser ok ut. Lycka till<3
  • skatergirl81

Tack jag vet ju att det är normalt men denna månad kändes det som att det kunde hänt något så man fick ju upp förhoppningar.

Plus att jag är yr och illamående och huvudvärk och störtblöder...brukar inte ha så..brukar knappt märka av mensen.

Men den är ju regelbunden och jag har fått utslag på ältest så allt verkar ju fungera. Det är bara att ta nya tag på månad sex. Längtan efter bebis blir ju bara starkare och starkare så känns jobbigt att vänta. Fördelen är att man hinner spara mer pengar under tiden man försöker, men jobbigt när folk i ens omgivning verkar lyckas så snabbt och man fortfarande kämpar på. Sen finns det ju såklart par som försökt dubbelt så länge.

• skatergirl81
    m2b skrev 2015-09-03 11:48:34 följande:

Vad roligt med en på samma äl dag som jag :). Nu börjar långa väntan. Tycker den är olidlig. Börjar liksom redan räkna på när man kan testa! Detta gör en smått galen

Hoppas det blir på första försöket för er :)

Ja väntan mellan äl och bim går så fruktansvärt långsamt. Man vill bara att det ska gå fort så man får veta om det lyckats
  • skatergirl81
    Sessie skrev 2015-09-02 09:12:18 följande:

Ja man får ju det såklart ! Å för varje gång det blir negativt eller som på vanliga test när Jah ändå fått svagt svagt.. Då blir man ju ännu mer frustrerad...

Nå jag struntar i test nu! Vi åker på semester i morgon så nu vill jag bara njuta av den. Har den inte dykt upp om en vecka då får jag göra nytt såklart..

Nä inga tecken alls..

Molande värk har jag men haft länge.. Hmm!

Ja detta lär ju reda sig på något sätt :)

Vad tror ni? Vet ju att det inte syns mycket men... Om ens något ..!?

Känns bara löjligt egentligen men..

[/quote]

Tyvärr Sessie ser jag inget på testet men hoppas såklart att du ska få ditt plus. Du får njuta av Barcelona och ha det härligt!
  • misslina

Hej hej

Idag fick jag en blinkande glad gubbe på äl-testet så det börjar närma sig:)

Tempar även samtidigt. Denna gång ska vi försöka att vänta lite med sexet. Förra månaden hade vi sex varje dag från och med att jag fick en blinkande glad gubbe. Men nu ska vi vänta lite så att spermiwena får mer fart. Haha det är bara en teori, men det är värt att testa;)

• Sessie
    skatergirl81 skrev 2015-09-04 16:56:53 följande:

Tack jag vet ju att det är normalt men denna månad kändes det som att det kunde hänt något så man fick ju upp förhoppningar.

Plus att jag är yr och illamående och huvudvärk och störtblöder...brukar inte ha så..brukar knappt märka av mensen.

Men den är ju regelbunden och jag har fått utslag på ältest så allt verkar ju fungera. Det är bara att ta nya tag på månad sex. Längtan efter bebis blir ju bara starkare och starkare så känns jobbigt att vänta. Fördelen är att man hinner spara mer pengar under tiden man försöker, men jobbigt när folk i ens omgivning verkar lyckas så snabbt och man fortfarande kämpar på. Sen finns det ju såklart par som försökt dubbelt så länge.

Åhh :/ det finns inget tröstande att säga egentligen ! Även om man vet det är helt normalt att det tar tid så är längtan så otroligt stor.
    Jag känner likadant å vi är bara på försök nr 2 nu efter 9 dagar försenad mens så väntar vi på ny äl.
    Det är svårt men det bästa är nog att köra utan tester osv och försöka ta det med ro! Jag har vart gravid två ggr och båda två ggr tog det 3 månader vilket jag tyckte va evigheter. Första ggn slutade det iofs med ett MA men andra ggn gick det bra!
    Nu får vi ta nya tag <3
    Vill också passa på att tacka dig för all pepp! Hoppas jag kan peppa dig lika mycket! Bamsekram
  • skatergirl81
    Sessie skrev 2015-09-07 15:18:52 följande:

Åhh :/ det finns inget tröstande att säga egentligen ! Även om man vet det är helt normalt att det tar tid så är längtan så otroligt stor.

Jag känner likadant å vi är bara på försök nr 2 nu efter 9 dagar försenad mens så väntar vi på ny äl.

Det är svårt men det bästa är nog att köra utan tester osv och försöka ta det med ro! Jag har vart gravid två ggr och båda två ggr tog det 3 månader vilket jag tyckte va evigheter. Första ggn slutade det iofs med ett MA men andra ggn gick det bra!

Nu får vi ta nya tag <3

Vill också passa på att tacka dig för all pepp! Hoppas jag kan peppa dig lika mycket! Bamsekram

Vi är ju alla i samma sits så det är ju jättebra att vi kan peppa varandra! Man förstår ju hur det känns.

Vi har ju inte berättat för någon att vi försöker så skönt att ha några att diskutera med.

Idag känns det helt ok..laddar för nästa äl nu, mensen är i princip slut redan. Nästa bim är 2/10.

Jobbigt med ma..man går runt och tror att man är gravid och så är man inte det...men skönt att det bara tog tre månader att bli gravid igen.

Vi får ta det med ro bara..vi kommer ju bli gravida så småningom
  • m2b
    misslina skrev 2015-09-05 07:05:57 följande:

Hej hej

Idag fick jag en blinkande glad gubbe på äl-testet så det börjar närma sig:)

Tempar även samtidigt. Denna gång ska vi försöka att vänta lite med sexet. Förra månaden hade vi sex varje dag från och med att jag fick en blinkande glad gubbe. Men nu ska vi vänta lite så att spermiwena får mer fart. Haha det är bara en teori, men det är värt att testa;)

Spännande! Snart dags då. Håller tummarna ?????
Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS