• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Smilla80

Jag har BF 19/3 och RUL 4/11 i v 20+3, så har också sent... Funderar på att försöka flytta fram det så jag kan få exakt datering men jag vet inte...

CatEyes skrev 2015-10-13 20:56:24 följande:

Grattis alla!! Hur många har RUL kvar?

• Elenic
    CatEyes skrev 2015-10-13 20:56:24 följande:

Grattis alla!! Hur många har RUL kvar?

Ja grattis, så härligt! Jag har RUL nästa onsdag (21:a). Spännande och läskigt..
  • aztec

Grattis alla till lyckade RUL :) och alla andra har något bra att vänta på ;)

• Smilla80

Hej på er! Kan man få foglossning i typ ländryggen? Eller är det bara vanlig ryggvärk tro? Tidigare graviditeter har jag haft foglossning enbart i höfterna, så blir lite fundersam....

• Dubban

Grattis till alla lyckade RUL!

Även jag har mitt kvar, 4/11 och 19+3. Jag räknar verkligen dagarna dit, har fortfarande en bad feeling kring hela graviditeten och tvivlar stundtals stenhårt på om allt är bra därinne...så det ska bli skönt att få besked vid RUL.

• shecity

Grattis till er som har varit på lyckade RUL :)

Har två veckor krav till mitt RUL är 19+2 när jag gör det och längtar ihjäl mig, känns som tiden står stilla....

Har även haft flera runt omkring mig som har berättat om olika bekanta,vänner eller någon annan som dom känner som har varit tvungna att avbryta graviditeten efter det har varit på RUL pga av olika anledningar, så nu går man runt och är ännu mer orolig än vad jag var innan. Konstigt att folk känner att dom måste berätta om dessa saker just för mig, som är så känslig....

Har gjort ett liknande RUL ultraljud i vecka 13, då allt såg mycket bra ut.  Fick även lyssna på hjärtat förra veckan då var jag i vecka 17 och allt lät normalt, men ju närmare RUL jag kommer ju mer overklig känns hela graviditeten och att något skall gå fel...

Vet att vi har pratat om det här innan, men hur känner ni nu när det har börjat närma sig för RUL för dom flesta, hur är er oro?

• Reflexen

Skönt att vi är några kvar med RUL i början av november!

Shecity o Dubban: jag börjar nästan bli mer nervös nu när det närmar sig RUL. Känner tyvärr igen mig i att tvivla på om allt står rätt till alt tvivla på att det verkligen ska bli en bäbis. Har inte alls det där rosa lyckoskimret runt mig. Vet inte varför, graviditeten är efterlängtad och barnet välkommet. Det kan bero på att jag är så pass gammal nu att jag känner att tiden är begränsad, så om det går fel finns det inte så många chanser att få en bra graviditet till.

Jag hoppas ju att allt kommer gå bra och försöker intala mig själv att det är så det kommer bli. Lite positiv tankekraft, liksom.

• Dubban

Jag känner lite som du Reflexen; det här barnet är absolut planerat och välkommet, men jag är 35 år nu och om något går fel den här gången vet jag inte om jag orkar/tycker att jag har tid kvar att försöka igen. Jag vill så otroligt gärna förlora mig i lyckorus, börja shoppa och planera och berätta för hela världen men jag vågar helt enkelt inte göra något av det än. Det är lite som att hålla andan till 4:e november.

• Tessie83

Hej!

Har rul 29/10 är då i vecka 18+3, längtar sååå. Har redan gjort 3 ul som har sett bra ut samt att jag fick lyssna på hjärtat i måndags. Igår kände jag första buffen :) men trots allt är det ju en oro som gnager. Jag känner också till några som det inte gått bra för på rul, men man får fokusera på alla de otroligt många rul som ändå går bra. Men eftersom jag fått uppleva förlusten av ett barn kommer jag nog aldrig riktigt slappna av, kanske lite efter nyår då jag går in i vecka 28 (då han kom i 25+2). Men försöker verkligen intala mej själv att nu går allt bra och en liten krabat kommer till mej om drygt 5 månader :) <3

Svar på tråden Marsbebis 2016