• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Smilla80
    Carabellis kusp skrev 2015-10-11 11:52:21 följande:

Kronan tycker jag ser fin ut. Skulle gärna köpa en ny vagn, men har en fin teutonia från 2012 när jag fick min dotter, så det blir lite onödigt. Drömvagnen är nog en bugaboo Buffalo, bor i stan och den verkar smidig. Vad har du haft förr?

Bugaboon är nog en jättebra vagn i stan! Och Teutonias vagnar är ju superfina också. Vi behöver ha lite mer terrängvagn dock. :) förr har jag haft en Brio, lite äldre modell som vi då köpte begagnad med nåt åt på nacken. Barnen är 5 o 7 år så var ju ett tag sedan! :) Vagnen har använts av 4 barn, så känner att jag vill unna mig en nyare. :) sista chansen you know! ;) Men om jag hittar en begagnad 14 eller 15 så kan jag absolut tänka mig det. "Problemet" är bara att jag är så sugen på en Stokke trailz och den kom 2015 och finns knappt på andrahandsmarknaden och har även där ett högt pris. Då kan jag nästan lika gärna köpa nytt! ;) Tror ni man vågar ha is i magen och vänta tills 2016 - tror ni att 2015 årsmodeller sjunker i pris då, att butikerna har utförsäljning och sånt? Hur brukar det vara? Har aldrig varit särskilt aktiv på vagnmarknaden innan, haha!
  • Smilla80
    AKF skrev 2015-10-11 22:36:44 följande:

Låter inte kul. Har det fortsatt? Kanske är något helt naturligt, som en del av rörelserna i livmodern eller något? Hoppas att du mår bättre i vilket fall!

När det gäller vagn... Vi ska nog satsa på Kronan igen. Hade en duo 2010 till dottern sen även deras sulky. Vi var väldigt nöjda. Nu blir det nog en av de senare modellerna - ska jämföra Kronan city och deras Duo-S. Vår hall är inte jättestor, vi bor i stan och jag gillar att ha smidiga vagnar i kollektivtrafiken. :)

Tack för omtanken, det känns bättre nu! :) haft mkt sammandragningar dock som känts ner i benen, men det är kanske normalt?!? Lugnt nu iaf....

Kronans vagnar håller ju riktigt bra kvalitet! Tittade på de vagnar du nämner i helgen, de kändes sköna att köra o såg jättebra ut. Kanske lite trångt in till varukorgen om man ska vara petig. ;) Passar både på landet och i stan, optimal vagn på det viset. Finns i glada färger med ju. Ett stort plus för mig! Jag önskar en färgglad, stilren vagn utan massa överflödigt tyg och annat "krafs", haha... Smäckert och stiligt ska det va!

Vad har ni för tankar kring ergonomisk sittdel VS vanlig, plan sittdel?
  • MIR26

Hej allihopa.

Nu börjar det närma sig barnvagns inköpet. Är mitt första barn, en son vet vi efter RUL HjärtaSkrattande och allting är nytt och lite smått förvirrande, haha. Efter att ha snurrat runt i babydjungeln i flera veckor tror jag att ja äntligen har bestämt mig för en BRIO Happy, var inne på en BRIO Smile först men jag tror happy:n är bättre för oss (behöver ha en vagn som funkar i terräng och mycket snö eftersom vi bor på landet). Nu tänkte jag kolla med er vad ni tycker om den vagnen, om ni har några erfarenheter, bra som dåliga?

• hilda123
    CatEyes skrev 2015-10-12 09:01:45 följande:

God morgon!

Har RUL idag, är sååå nervös och förväntansfull!! Hoppas verkligen att det går bra.

Lycka till idag! Vi har imorrn är också galet nervös men nyfiken :)
  • mammave

Cateys: lycka till idag! Skulle ni kolla kön?

Elenic: tack för tips. Jag får kolla in den oxå. I vår lilla stad finns inget större utbud så behöver åka några mil

• Carabellis kusp
    MIR26 skrev 2015-10-12 11:25:11 följande:

Hej allihopa.

Nu börjar det närma sig barnvagns inköpet. Är mitt första barn, en son vet vi efter RUL och allting är nytt och lite smått förvirrande, haha. Efter att ha snurrat runt i babydjungeln i flera veckor tror jag att ja äntligen har bestämt mig för en BRIO Happy, var inne på en BRIO Smile först men jag tror happy:n är bättre för oss (behöver ha en vagn som funkar i terräng och mycket snö eftersom vi bor på landet). Nu tänkte jag kolla med er vad ni tycker om den vagnen, om ni har några erfarenheter, bra som dåliga?

Jag vet inget om brio happy med fasta framhjul, men min kompis från mammagruppen som jag hängde med mest, hon hade en med svängbara hjul som hon hatade. Den gick under namnet vagnjäveln och det var mest för att den var ganska klumpig på bussen och ganska stötig att köra. Detta var dock 2012 årsmodell.
  • Reflexen

Mir26:

Vi hade en brio happy till dottern född 08. Var mycket nöjda! Den är stor, stadig och ändå lättkörd. Kommer kanske bli en likadan igen, så bra gillade vi den

Vi bor på landet o körde på grus o asfalt, i snö o på barmark. Den tar mkt plats, men om man bor så som vi är det ju inget större problem. Åker aldrig kollektivt, så har inte de kraven på en vagn. Lätt att fälla ihop o få in i bilen (Saab 9-3 kombi). Gillade teleskophandtaget jättemycket!

Den enda nackdelen är nog hjulen, vi hade helgjutna gummihjul som blev lite halkiga i snön. Det störde eg inte mig så mycket, men svärmor muttrade om det. Finns ju flera olika hjulvarianter, så kolla vilka som passar er bäst.

• Smilla80

Vad innebär helgjutna gummihjul och vad är alternativet? Så man vet vad man ska googla på, haha!

• Reflexen

Det är hjul utan luft i, alltså massiva gummihjul. Inte lika mkt svikt som lufthjul, men kan å andra sidan inte få punktering! Vet inte om såna fortfarande finns att beställa dock.

Svar på tråden Marsbebis 2016