• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Elenic
    Smilla80 skrev 2015-10-16 10:38:33 följande:

Någon som har tips om vilken aktivitet/motionsform som är lämplig vid foglossning? Andra råd vid denna krämpa?

Ha en fin fredag alla!

Allra bästa motionen när man har foglossning är cycling/motionscykel (sittande) alternativt simning (ej bröstsim). Vattengympa kan också gå bra.
    Stabiliserande styrketräning (typ inre coremuskulatur, bäckenbottenmuskulatur, ländrygg och baksida lår) är också bra. Benböj med vikt funkar också.
    Alla rörelser där benen går långt isär går bort, liksom hopp. Inga utfallssteg, step up, crosstrainer, jogging, bröstsim osv. ska undvikas. Hellre flera korta pass (30 min) än få långa. Stretcha rumpmusklerna är viktigt.
    Undvik gå i trappor eller gå som små barn med två fötter på varje trappsteg. Alla höftrotationer bör undvikas. Sitt ej med benen I kors, rör dig så mycket du kan med benen parallellt. Ha en kudde mellan knäna när du sover för mer parallella höfter.
  • Smilla80

Åh tack Elenic för ditt informativa svar, superbra att veta! Du är en expert på det här hör jag! :) Så dans som typ Zumba går bort?

Grattis Bonebag! Allt såg bra ut då? :)

• Bonebag
    Smilla80 skrev 2015-10-16 16:53:09 följande:

Åh tack Elenic för ditt informativa svar, superbra att veta! Du är en expert på det här hör jag! :) Så dans som typ Zumba går bort?

Grattis Bonebag! Allt såg bra ut då? :)

Tack :D
    Ja allt såg toppen ut även om hon va lite krånglig med att ligga på mage och knappt visade sitt ansikte i profil ;)
  • Sötistilde
    Bonebag skrev 2015-10-16 13:34:54 följande:

Så lycklig!! Vilgot kommer få en liten lillasyster :D :D

Grattis :)
  • Santine
    Bonebag skrev 2015-10-16 13:34:54 följande:

Så lycklig!! Vilgot kommer få en liten lillasyster :D :D

Grattis och kul att allt såg bra ut! :)
  • Santine
    mammave skrev 2015-10-15 19:40:31 följande:

Jag är så sjukt trött! Har varit trött hela graviditeten, men de senaste dagarna har jag somnat vid åtta med barnen och ändå varit trött vid fyra redan Är det ngn mer som är så här trött? Känner att jag bara jobbar o sover just nu

Ringde nyss mvc om saken, dem rådgav mig att äta mer järn och att alltid få i mig små mellanmål mellan mål, skulle testa i ca 2-3 veckor innan jag hör av mig på nytt dvs om det inte har blivit bättre för då kan det vara något annat ämne i kroppen som jag saknar! Tycker du absolut ska kolla upp det! Inte kul och gå så trött jämt!
Svar på tråden Marsbebis 2016