• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Reflexen
    Smilla80 skrev 2015-10-18 19:25:38 följande:

I Jönköpings län får du veta! :)

Tänkte nog att det var så nu tack för infon! Bor du också i Jkpg län? Jag hör till Värnamo sjukhus, så gör ul där.
  • AKF
    mammave skrev 2015-10-15 19:40:31 följande:

Jag är så sjukt trött! Har varit trött hela graviditeten, men de senaste dagarna har jag somnat vid åtta med barnen och ändå varit trött vid fyra redan Är det ngn mer som är så här trött? Känner att jag bara jobbar o sover just nu

Jag känner verkligen igen mig!

Hade hoppats på att tröttheten skulle lägga sig lite nu i andra trimestern, men på vissa sätt har det nästan blivit värre. Jag är hyfsat pigg när jag går till jobbet, men väl framme efter bussturen så skulle jag kunna somna i hissen...

Kolla upp om du kan få hjälp från BM och MVC.

Jag kontaktade min BM förra veckan. Hon konstaterade lågt blodtryck, fortsatt lågt hb i blodet trots järntabletter varje dag sen v10. Nu misstänker de sk blodbrist. Symptomen är trötthet, yrsel, huvudvärk, blekhet etc. Stämmer 100% på mig. Ska lämna prover idag.

Hoppas att du känner dig piggare snart!

Kram!
  • Sötistilde

Någon som har moderkakan i framvägg samt har lite kärlekshull på magen som inte känner några fosterrörelser/väldigt lite ?!?
    Har varit på RUL 9/10 och allt såg bra ut - efter besöket kände jag av den mer. Nu nästan inget :( är i v.21 (20+1)

• mammave
    AKF skrev 2015-10-19 08:51:57 följande:

Hade hoppats på att tröttheten skulle lägga sig lite nu i andra trimestern, men på vissa sätt har det nästan blivit värre. Jag är hyfsat pigg när jag går till jobbet, men väl framme efter bussturen så skulle jag kunna somna i hissen...

Jag kontaktade min BM förra veckan. Hon konstaterade lågt blodtryck, fortsatt lågt hb i blodet trots järntabletter varje dag sen v10. Nu misstänker de sk blodbrist. Symptomen är trötthet, yrsel, huvudvärk, blekhet etc. Stämmer 100% på mig. Ska lämna prover idag.

Kram!

Tack! De sa att jag skulle ta niferex varannan dag. Kanske borde ta varje ändå?... Om magen fixar det kan det väl inte skada, elr? Ska till bm om 2,5vecka tror jag det var. Har precis börjat med niferexen.
  • Elenic
    Bonebag skrev 2015-10-16 13:34:54 följande:

Så lycklig!! Vilgot kommer få en liten lillasyster :D :D

Åh vad roligt, grattis!
  • Elenic
    Har ju tyvärr två graviditeter med mycket foglossning bakom mig, så ja... Dans är tyvärr inge vidare (jag är ju fd dansare och har dans som hobby nu också och lider av att inte få dansa som jag vill nu) och zumba är som du säger inte så bra. Tänk egentligen allt som har sned belastning, rörelser där benen inte är parallella och där benen kommer för långt ifrån varandra (stora kliv) - då är det ajabaja. Kvar blir då typ bara sittande spinning, korta promenader (med korta steg) och stabiliserande styrketräning. Yoga och sånt går bra, vissa rörelser - men där känner man ju vad som gör ont och vad som funkar. (Gravidyoga är toppen.)
  • Elenic
    Elenic skrev 2015-10-19 13:31:25 följande:
    Har ju tyvärr två graviditeter med mycket foglossning bakom mig, så ja... Dans är tyvärr inge vidare (jag är ju fd dansare och har dans som hobby nu också och lider av att inte få dansa som jag vill nu) och zumba är som du säger inte så bra. Tänk egentligen allt som har sned belastning, rörelser där benen inte är parallella och där benen kommer för långt ifrån varandra (stora kliv) - då är det ajabaja. Kvar blir då typ bara sittande spinning, korta promenader (med korta steg) och stabiliserande styrketräning. Yoga och sånt går bra, vissa rörelser - men där känner man ju vad som gör ont och vad som funkar. (Gravidyoga är toppen.)
    Skulle vara svar till Smilla80 så klart!
  • Elenic
    Bonebag skrev 2015-10-17 22:24:10 följande:
    Jaaa verkligen :)

Kan tipsa om Dureferon om du har svårt för niferex. Tycker dom är stora och smakar skit :o
    Dureferon är små tabletter och smaklösa ;)
    Duroferon är dessutom halva priset! :)
  • Elenic
    Santine skrev 2015-10-18 18:34:46 följande:
    Klarar du av dem? Min mage fixar inte dem, blir extremt hård av dem och även om niferex e stora så e dem iaf mer vänliga mot magen!
    Det kan vara så att just du upplever att Niferex är bättre mot magen och isf - grattis! Men det finns inga studier på att den ena skulle vara bättre än den andra och då det är själva järnet som gör en trög i magen borde det inte vara någon skillnad. För mig är de lika illa och jag hoppas att jag klarar mig på typ halv dos den här graviditeten, magen är så paj redan som den är. :(
  • Elenic
    AKF skrev 2015-10-19 08:51:57 följande:

Kram!
    Jag blir också bara tröttare och tröttare... :( Går och lägger mig med barnen och vaknar 9-10 timmar senare lika trött. Har MVC-tid nästa vecka och är nyfiken på järnvärde och blodtryck. Har ju också mycket huvudvärk, yrsel och trötthet och känner mig (förutom illamåendet) mycket sämre än första trimestern..
Svar på tråden Marsbebis 2016