• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Smilla80
    Santine skrev 2015-10-12 19:41:06 följande:

Hej! Väntar syskon den 26 mars, varit på 2 ul och lyssnat på bebis hjärtslag, längtar såå efter och få se vårt lille pyre på rul! Vill inte köpa nytt förrän vi gått ett tag till då jag fick sent MF i vecka 20 förra gången vi väntade tillökning!

Beklagar verkligen det ni varit igenom! Roligt för er att vänta barn igen!
  • Smilla80
    Reflexen skrev 2015-10-12 16:01:11 följande:

Det är hjul utan luft i, alltså massiva gummihjul. Inte lika mkt svikt som lufthjul, men kan å andra sidan inte få punktering! Vet inte om såna fortfarande finns att beställa dock.

Aha ja förstås, du menar punkteringsfria hjul såklart! Nu var jag inte med i sändning riktigt. ;) Brio har väl olika chassin att välja på med olika sorters hjul?
  • Santine
    Smilla80 skrev 2015-10-13 06:20:34 följande:

Beklagar verkligen det ni varit igenom! Roligt för er att vänta barn igen!

Tack! Ja verkligen :)
  • sandra84

Grattis till alla lyckade rul!

Jag är i valet och kvalet med syskonvagn... Vi har hund och jag är ute och går väldigt mycket. Men funderar på om jag hellre vill ha "mini" i en bärsjal/bärsele och storasyskon i vagn. Vad har ni för erfarenheter av bärsjal/bärsele? Babybjörn är ej aktuellt.

• Elenic
    sandra84 skrev 2015-10-13 09:49:47 följande:

Grattis till alla lyckade rul!

Jag är i valet och kvalet med syskonvagn... Vi har hund och jag är ute och går väldigt mycket. Men funderar på om jag hellre vill ha "mini" i en bärsjal/bärsele och storasyskon i vagn. Vad har ni för erfarenheter av bärsjal/bärsele? Babybjörn är ej aktuellt.

Jag är en riktig bärmamma! Jag har burit i både ergonomisk sele (Ergo) och bärsjal. Med första barnet använde jag barnvagn ganska sparsamt (bodde i stan då) och bar hellre. När barn nr 2 kom tänkte jag som du att skippa syskonvagn och istället bära ena barnet. Blev oftast att jag hade stort i vagn och bebis i sjal på magen eller liten i vagn och stor (då tre år) på ryggen i ergon.

Nu har båda mina barn verkligen gillat att bli burna så det har inte varit ett problem. Det enda var att jag kände att det tog väldigt hårt på min kropp att bära och vagna samtidigt. Jag väger (ogravid) typ 60 kg. Att då har 12 kg vagn, 8 kg småbarn, 5 kg last (dvs. 25 kg i vagnen) och sen kanske 15 kg på ryggen blev helt enkelt lite för mycket för min kropp och mina onda fogar. (Men då gick jag också ungefär en mil om dagen som mammaledig.)

Det andra negativa med att bära är att det ju blir lite kallare och mer oskyddat för det barn som bärs. Bär man på magen i sjal kan man ju ha bebis innanför sin varma jacka (om man har en stor jacka eller bärpanel), men bär man storbarn (eller bebis) på ryggen behöver man ju ha fullt med vinterkläder på om vintern och det blir lite knorvligt med overall, skor osv (och lätt glipa mellan overallben och skor/tossor).

Jag gav därför upp och skaffade syskonvagn efter några månader, men då är ju också mina födda i slutet av augusti, dvs. det blev vinter ganska snabbt.. Kanske är skillnad när man får vårbarn?
  • hilda123

Allt gick bra på rul idag. Vi ska få en liten kille till ! Är så tacksam! 12/3 blev senaste budet. Så imorrn ska jag börja visa upp magen :) hur har det gått för er andra ? Kram

• LisaKMB
    hilda123 skrev 2015-10-13 19:23:30 följande:

Allt gick bra på rul idag. Vi ska få en liten kille till ! Är så tacksam! 12/3 blev senaste budet. Så imorrn ska jag börja visa upp magen :) hur har det gått för er andra ? Kram

Grattis till lyckat RUL och till den lilla killen! Även jag hade RUL idag och allt såg toppen ut. Vi tog inte reda på könet. Får bli en överraskning. Fick ett något tidigare bf och är helt plötsligt i vecka 20 (19+2) med beräknad bf 5 mars.
  • mammave
    hilda123 skrev 2015-10-13 19:23:30 följande:

Härligt! Visa upp magen nu!
    LisaKMB skrev 2015-10-13 19:36:58 följande:

Grattis till lyckat RUL och till den lilla killen! Även jag hade RUL idag och allt såg toppen ut. Vi tog inte reda på könet. Får bli en överraskning. Fick ett något tidigare bf och är helt plötsligt i vecka 20 (19+2) med beräknad bf 5 mars.

Skönt att allt såg bra ut för dig med
Svar på tråden Marsbebis 2016