• kluckis

Marsbebis 2016

En grupp för oss som nyss plussat och har barn sen innan :)

Vi har en dotter född Juni 2013 och är nu ÄNTLIGEN gravid igen :)

Skulle lämna spermaprov och massa blodprov nästa vecka men verkar som att vi slipper de :D

Vi flyttar till hus om 23 dagar och de känns ännu roligare nu när man kan se framemot ett syskon till våra stora tjej!

• Svar på tråden Marsbebis 2016
  • Zezziz84
    Soltimman skrev 2015-11-06 19:17:10 följande:

Hej!

Får jag vara med här? :)

Jag är gravid med 2a barnet! BF 15de mars!

Välkommen klart du får va med:)
  • Santine
    Smilla80 skrev 2015-11-06 10:26:01 följande:

Mina två barn har samma begynnelsebokstav på sina namn - detta pga att vi helt enkelt råkade gilla två namn som börjar på den bokstaven och vi hade ingen annan tanke bakom. Tycker ni att jag ska ta ett namn med denna bokstav i början igen så det blir enhetligt, eller spelar det ingen roll, eller blir det rentav löjligt att ha 3 barn som alla börjar på samma?

Jag har också samma bokstav på mina små troll haha Massimo, Mariella och nu blir det ju en Minelle på detta! Har inte reflekterat så mkt kring det! Men när vi väntade Mariella var Mariella enda namnförslaget på bokstaven M.
  • Santine

Hej!

Hej och välkommen hit :)
  • Carabellis kusp
    Smilla80 skrev 2015-11-06 10:26:01 följande:

Nä men fy, din stackare!! Hoppas du kan vila ryggen nu när nu ska iväg på tu man hand (vilken fin överraskning!), och vilken tur i oturen att du inte slog i magen. Krya på dig och ha det så härligt!

Tack snälla för gratulationen till lyckat RUL! :)

Känner samma sak, syter lite för att gå och köpa de där järntabletterna med tanke på hur magen kommer bli... Suck! Men blir rädd att bebis påverkas om jag har dåligt blodvärde (vet inte vad jag har för värde just nu) så vad gör man inte för litens skull.

Ja namn är inte helt lätt även om det är himla roligt. ;) Säker på att du kommer att komma på det perfekta namnet så småningom även om det känns svårt nu! :)

Mina två barn har samma begynnelsebokstav på sina namn - detta pga att vi helt enkelt råkade gilla två namn som börjar på den bokstaven och vi hade ingen annan tanke bakom. Tycker ni att jag ska ta ett namn med denna bokstav i början igen så det blir enhetligt, eller spelar det ingen roll, eller blir det rentav löjligt att ha 3 barn som alla börjar på samma?

Ang bokstäverna tycker jag att det är fint ibland att namnet matchar, men att man undvika piff och puff-känsla. Mariella, Massimo och minelle är ju tre väldigt olika namn som santine skrev, medan Leo, Leon och Leonie är patetiskt en annan variant är ju att ta samma bokstav men olika ljud; Petter och Philip eller Kerstin och Karl. Även rim som Doris och Boris eller lika ändelserna som Annika och Monika kan jag tycker blir för mycket. Gillar inte heller givna kombinationer som Tristan och isolde eller Dante och Beatrice. Men alla tycker olika såklart!
  • Madski

Hej!

Välkommen hit :)
  • Madski

Usch, vad läskigt med fall i trappen.. Skönt att höra att allt gick bra! Ett besök på yasuragi kunde inte kommit lägligare ;)

Igår kände jag de första riktiga sparkarna och även sambon lyckades känna några.. Jag Har kännt fladder och små buffar tidigare, men igår var det riktiga kickar och även ikväll.. Hoppas på att storasyster kan få känna dom snart.. Idag är jag exakt halvvägs, jippie :)

Någon av er som testat gravidyoga/gravidpilates? Funderar på att boka in mig på någon klass, men är vill gärna höra lite huss/diss först.. När bör man börja? Känner mig sjukt osmidig, haha, undrar varför!??

• Reflexen

Hej o välkommen, Soltimman! Hur gammal är blivande storasyskonet?

Tessie: vet inte vad det kan bero på, men har också fått så ont på sidan av magen några gånger. Eftersom det inte gör så jätteont och går över ganska fort, har jag tolkat det som nåt ofarligt. Hoppas det stämmer!

Gillar många av namnen ni tagit upp! Vi vill ha korta namn som inte ger upphov till omedelbara smeknamn (alltså inte döpa barnet till Maximilian och sen kalla honom för Max från första sekund). Har några favoriter: Axel, Maj, Tyra, Isak är nog högst på listan. Inga direkta smeknamn, inga fula rimord.

• Santine
    Reflexen skrev 2015-11-06 23:50:55 följande:

Hej o välkommen, Soltimman! Hur gammal är blivande storasyskonet?

Tessie: vet inte vad det kan bero på, men har också fått så ont på sidan av magen några gånger. Eftersom det inte gör så jätteont och går över ganska fort, har jag tolkat det som nåt ofarligt. Hoppas det stämmer!

Gillar många av namnen ni tagit upp! Vi vill ha korta namn som inte ger upphov till omedelbara smeknamn (alltså inte döpa barnet till Maximilian och sen kalla honom för Max från första sekund). Har några favoriter: Axel, Maj, Tyra, Isak är nog högst på listan. Inga direkta smeknamn, inga fula rimord.

Haha, fast ändå får även dem smeknamn! Mina syskon med korta namn har minst lika många smeknamn som oss med långa, min lillasyster Julia kallar vi Juli eller Jull-i-bull haha.. Vet inte hur ni e, men i vår familj har vi massa smeknamn och på våra vänner med! Kärt barn har många namn, brukar mina föräldrar säga!
  • Santine
    Carabellis kusp skrev 2015-11-06 22:19:33 följande:

Ang bokstäverna tycker jag att det är fint ibland att namnet matchar, men att man undvika piff och puff-känsla. Mariella, Massimo och minelle är ju tre väldigt olika namn som santine skrev, medan Leo, Leon och Leonie är patetiskt en annan variant är ju att ta samma bokstav men olika ljud; Petter och Philip eller Kerstin och Karl. Även rim som Doris och Boris eller lika ändelserna som Annika och Monika kan jag tycker blir för mycket. Gillar inte heller givna kombinationer som Tristan och isolde eller Dante och Beatrice. Men alla tycker olika såklart!

Själv har jag jättesvårt för namn som Diesel, Herkules, Alladin, Pegasus och liknande namn.. Vet en som döpt sin pojke och flicka till Alladin och Jasmin! Eller namn som låter för lika som Ting och tong, två thailändska syskon som gick i min lillasysters klass! Hiba och Hibak två syskon som går på min dotters fsk!
  • AKF

Grattis till ett fint RUL Smilla80! Låter som en mysig krabat du har.

Elenic: Jag hoppas verkligen att du mår bättre efter fallet. Yasuragi ett dygn låter fantastiskt skönt! Vi har barnvakt över natten och ska gå ut och äta fint ikväll. :) Lite ljus i novembermörkret behövs verkligen!

Svar på tråden Marsbebis 2016