Smilla80 skrev 2015-11-06 10:26:01 följande:
Nä men fy, din stackare!! Hoppas du kan vila ryggen nu när nu ska iväg på tu man hand (vilken fin överraskning!), och vilken tur i oturen att du inte slog i magen. Krya på dig och ha det så härligt!
Tack snälla för gratulationen till lyckat RUL! :)
Känner samma sak, syter lite för att gå och köpa de där järntabletterna med tanke på hur magen kommer bli... Suck! Men blir rädd att bebis påverkas om jag har dåligt blodvärde (vet inte vad jag har för värde just nu) så vad gör man inte för litens skull.
Ja namn är inte helt lätt även om det är himla roligt. ;) Säker på att du kommer att komma på det perfekta namnet så småningom även om det känns svårt nu! :)
Mina två barn har samma begynnelsebokstav på sina namn - detta pga att vi helt enkelt råkade gilla två namn som börjar på den bokstaven och vi hade ingen annan tanke bakom. Tycker ni att jag ska ta ett namn med denna bokstav i början igen så det blir enhetligt, eller spelar det ingen roll, eller blir det rentav löjligt att ha 3 barn som alla börjar på samma?
Ang bokstäverna tycker jag att det är fint ibland att namnet matchar, men att man undvika piff och puff-känsla. Mariella, Massimo och minelle är ju tre väldigt olika namn som santine skrev, medan Leo, Leon och Leonie är patetiskt

en annan variant är ju att ta samma bokstav men olika ljud; Petter och Philip eller Kerstin och Karl. Även rim som Doris och Boris eller lika ändelserna som Annika och Monika kan jag tycker blir för mycket. Gillar inte heller givna kombinationer som Tristan och isolde eller Dante och Beatrice. Men alla tycker olika såklart!